Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI of Nvidia Hybrid? Voor mij is het duidelijk!  (gelezen 714 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
ATI of Nvidia Hybrid? Voor mij is het duidelijk!
« Gepost op: 2012/07/22, 11:51:55 »
Ik heb een geweldige nieuwe naar nieuwe-laptop ruikende Dell Vostro aangeschaft :laugh:

En ik was een beetje huiverig over het feit dat er ATI  Hybrid in zit. Nvidia Optimus werkt met Bumblebee, maar ja, niet echt hendig... Nu heb ik gewoon ATI Catalyst op mijn laptop gezet, en wat blijkt? Met een enkele klik en even afmelden/aanmelden kan ik switchen tussen ATI en Intel! Niks moeilijk doen met optirun, gewoon een klikje!

Nvidia beter dat ATI? Voor mij niet! :)

Re: ATI of Nvidia Hybrid? Voor mij is het duidelijk!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/22, 12:06:36 »
Is een beetje appels met peren vergelijken Timo. De een zweert bij Nvidia de ander bij ATI, zijn allebei goed, de ene keer zal je voor de een en de andere keer voor de andere wat meer moeite moeten doen voor de driver. Tenslotte gaat het er om of jij er blij mee bent.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ATI of Nvidia Hybrid? Voor mij is het duidelijk!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/22, 13:02:25 »
Ik heb veel betere ervaring met nVidia. Daarbij doe je alleen voor zwaardere taken de nVIdia/ATI gebruiken dus om dan even 'optirun' voor het commando te zetten is net zo makkelijk en scheelt je zelfs afmelden/aanmelden :)

Re: ATI of Nvidia Hybrid? Voor mij is het duidelijk!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/22, 13:15:21 »
Gewoon mijden, die hybride toestanden. Eerst maar eens zien hoe die kluwen van halfbakken oplossingen zich ontwart.