Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [schijflabel instellen] alles weg?  (gelezen 1247 keer)

[schijflabel instellen] alles weg?
« Gepost op: 2007/11/06, 10:51:50 »
Een vriend van me had een dualboot, heeft Windows eraf gegooid en daarna een schijflabel opnieuw ingesteld in Gparted. Nu start hij natuurlijk niet meer op en is er in Gparted (recovery cd) alleen maar één partitie zien, met doslabel, en de vermelding unallocated. We gaan er vanuit dat alles eraf is, maar kunnen ons aan de andere kant moeilijk voorstellen dat alle informatie er in één moment afgegooid is. Kunnen we enige informatie ergens nog achterhalen of is alles gewoon weg??

[schijflabel instellen] alles weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 11:18:29 »
Kan iemand ons een indicatie geven? Dan weten wij of we nu voort kunnen doen met een volledige nieuwe installatie.

[schijflabel instellen] alles weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 11:18:49 »
Je pc booten met een live cd, je harddrive mounten en dan kijken wat je nog hebt lijkt me de beste methode.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[schijflabel instellen] alles weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 11:23:10 »

[schijflabel instellen] alles weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 11:27:02 »
Thanks voor de link Pjotr! Net op tijd ;). Kan het ook met de normale recovery cd?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[schijflabel instellen] alles weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 11:29:48 »
Citaat van: wolterkabolter
Thanks voor de link Pjotr! Net op tijd ;). Kan het ook met de normale recovery cd?
Mooi zo! Je schrikt je rot van zoiets, ik heb het ook meegemaakt, en ik had die oplossing toen niet paraat....   :-(

Ik zou gewoon even de Parted Magic CD gebruiken die in genoemde draad staat. Hier haal je hem:
http://partedmagic.com/downloads/stable/pmagic-1.9.iso