Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avast installeren  (gelezen 6600 keer)

Offline johnroos

  • Lid
Avast installeren
« Gepost op: 2011/02/15, 20:34:04 »
Nadat ik Avast geïnstalleerd heb en het wil gaan gebruiken krijg ik de melding  An error occured in avast! engine. Ongeldig argument.

Ik weet dat er ergens een setje regels is die je via het terminalvenster kan installeren. Wie kan me daaraan helpen?

Of aan een andere oplossing.

Gr

John Roos
Toshiba C660-1DG

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 20:39:17 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je en op welke manier heb je Avast geïnstalleerd?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/15, 20:47:07 »
Nadat ik Avast geïnstalleerd heb en het wil gaan gebruiken krijg ik de melding  An error occured in avast! engine. Ongeldig argument.

Ik weet dat er ergens een setje regels is die je via het terminalvenster kan installeren. Wie kan me daaraan helpen?

Of aan een andere oplossing.

Gr

John Roos

Ik gebruikte ook Avast als virusscanner maar sinds enige tijd krijg ik ook de melding "an error occured in avast! engine"  Totaal verwijderen van het programma en daarna een verse installatie gaat goed, het programma werkt normaal, maar na een update van Avast komt de foutmelding weer terug.

Mvgr,
Rikrik

 

Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/15, 20:48:26 »
Ik heb Ubuntu 10.04. Avast gedownload als deb en daarna geïnstalleerd via pakketbeheer
Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/15, 21:04:42 »
Ik heb Ubuntu 10.04. Avast gedownload als deb en daarna geïnstalleerd via pakketbeheer

Ik heb Ubuntu 10.10 en heb avast! Linux Edition (DEB package) hier http://www.avast.com/linux-home-edition#tab4 gedownload

Ik heb tot voor kort nooit problemen met het programma gehad, ook niet met vorige versies van Ubuntu

Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/15, 21:08:19 »
Ik ben zelf ook even aan het surfen geslagen en deze regel in mijn terminal vester gezet


sysctl -w kernel.shmmax=100000000

Avast werkt nu.

Misschien handig voor andere Ubuntu gebruikers,

Case closed

Veel dank voor de reactie

Gr

John
Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/15, 21:14:34 »
desktop:~$ sysctl -w kernel.shmmax=100000000
error: permission denied on key 'kernel.shmmax'

John wat doe ik verkeerd?

Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/15, 21:33:41 »
kijk eens op http://forum.avast.com/index.php?topic=60398.0

daar heb ik deze oplossing opgehaald. Ik werk met U 10.04

Gr

John
Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/15, 21:45:31 »
Hoi John, je genoemde site had ik ook al gevonden  Maar in Terminalvenster  sysctl -w kernel.shmmax=100000000, dan krijg ik de melding: permission denied  Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/15, 22:06:30 »
wat ik ervan weet is dat je je root password moet ingeven. Of had je dat al gedaan?

Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/15, 23:15:07 »
wat ik ervan weet is dat je je root password moet ingeven. Of had je dat al gedaan?



Het is mij niet helemaal duidelijk waarom het wel bij jou wel werkt maar niet bij mij...ik heb blijkbaar minder rechten op m'n systeem.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Avast installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/16, 08:39:01 »
denk dat het moet worden

sudo sysctl -w kernel.shmmax=100000000
de sudo om de benodigde rechten te verkrijgen;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/16, 09:10:34 »
denk dat het moet worden

sudo sysctl -w kernel.shmmax=100000000
de sudo om de benodigde rechten te verkrijgen;)

Hoi, mijn dank is groot! Het werk inderdaad met sudo  ^-^
Mvgr,
Rikrik


Re: Avast installeren
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/16, 10:32:08 »
Even een opmerking: waarom zo'n progje installeren in Ubuntu ?

Vertraagt het systeem daar niet door ? Zijn er eigenlijk wel argumenten om deze AVI te gebruiken / installeren ?

Ik heb tot hier toe niets tegengekomen dat de installatie van een antivirusscanner rechtvaardigt.

Lees het niet als een verwijt !!! Maar ik zoek eigenlijk naar duidelijke argumenten (in het kader van een professioneel gebruik).

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/16, 11:30:45 »
Even een opmerking: waarom zo'n progje installeren in Ubuntu ?

Vertraagt het systeem daar niet door ? Zijn er eigenlijk wel argumenten om deze AVI te gebruiken / installeren ?

Ik heb tot hier toe niets tegengekomen dat de installatie van een antivirusscanner rechtvaardigt.

Lees het niet als een verwijt !!! Maar ik zoek eigenlijk naar duidelijke argumenten (in het kader van een professioneel gebruik).



Ubuntu is minder kwetsbaar dan  windows, maar ik gebruik wel windowsprogramma's onder wine die ik graag voor het installeren wil scannen op virussen (en andere rommel). Avast werkt niet op de achtergrond en kan dus niet je systeem vertragen wat vele andere scanners in Ubuntu wel doen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/16, 19:40:08 »
denk dat het moet worden

sudo sysctl -w kernel.shmmax=100000000
de sudo om de benodigde rechten te verkrijgen;)

Hoi, mijn dank is groot! Het werk inderdaad met sudo  ^-^
Mvgr,
Rikrik

Ik heb toch nog een vraag: het werkt inderdaad met de opdracht sudo sysctl -w kernel.shmmax=100000000  ....maar de instelling is na een herstart van Ubuntu blijkbaar verdwenen, hoe krijg ik deze instelling permanent in m'n systeem??   


Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/16, 20:39:46 »
Bij mij werk AV ook na herstart. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Vind het wel stom van mezelf dat ik niet eerder had geroepen dat er sudo voor moet. Gelukkig waren anderen scherpzinniger.
Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/16, 21:45:02 »
Hallo John, dankzij welrob en jouw speurwerk kan ik nu wel Avast gebruiken...de scanner vond trouwens, na maanden niet scannen, een tiental virussen in m'n systeem  :o

Mvgr,
Rikrik

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Avast installeren
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/16, 21:46:34 »
de scanner vond trouwens, na maanden niet scannen, een tiental virussen in m'n systeem  :o

Windowsvirussen (onschadelijk) of Linuxvirussen?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/16, 21:49:51 »
de scanner vond trouwens, na maanden niet scannen, een tiental virussen in m'n systeem  :o

Windowsvirussen (onschadelijk) of Linuxvirussen?

Geen idee Pjotr, iAvast maakt een logbestand met de verwijderde virussen, maar een expert in virussen en trojaanse paarden enz ben ik niet. 

Offline johnroos

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/16, 22:03:47 »
Bij mij werkte na het opstarten Avast niet en moest ik even de truc herhalen. Er is, en dat weet ik zeker een set regels dat wel permanent werkt. Ooit gevonden en gebruikt maar ik kan het nergens meer vinden. Ik blijf nog wel even speuren en laat het via het forum nog weten
Toshiba C660-1DG

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/16, 23:58:56 »
Bij mij werkte na het opstarten Avast niet en moest ik even de truc herhalen. Er is, en dat weet ik zeker een set regels dat wel permanent werkt. Ooit gevonden en gebruikt maar ik kan het nergens meer vinden. Ik blijf nog wel even speuren en laat het via het forum nog weten

Hoi john, heb je hier iets aan: http://www.ihavetheknowledge.nl/Linux/Distributions/Ubuntu/Vergroot-SHMMAX-in-Ubuntu-10.04-10.10
Ik kom er niet helemaal uit, het bestand sysctl.conf kan ik niet wijzigen.

Re: Avast installeren
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/18, 17:44:42 »
Hallo ik probeer ook AVAST te installeren maar het softwarecentrum zegt dat het de verkeerde architectuur heeft?
Doe ik iets fout?


Ronald

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/18, 18:24:38 »
Hallo ik probeer ook AVAST te installeren maar het softwarecentrum zegt dat het de verkeerde architectuur heeft?
Doe ik iets fout?

Ronald

Heb je avast! Linux Edition (DEB package) geprobeerd? avast! Linux Edition (DEB package)
En kan je ondanks de melding van softwarecentrum het programma niet instaleren? 

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Avast installeren
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/19, 11:20:36 »
Avast doet het bij mij niet op mijn 64-bits 10.04. Wel op een 32-bits.

Misschien dat het daar aan ligt.