Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Berly?  (gelezen 1006 keer)

verbree

  • Gast
Berly?
« Gepost op: 2007/04/16, 20:06:27 »
hallo beste mensen nu ik wat steeds meer actief ben in ubuntu. heb ik dus gehoord van een programma Berly. waarmee je (blijkbaar :D) super graphics voor je buroblad kunt halen nu heb ik wel eens wat gezien en dat zag er veelbelovend uit. maar ik weet het er fijne ook weer niet van heb al een account aangemaakt op de site van berly maar daar kan ik ook niet veel wijzer worden wat het nou presies is.

willen jullie me daar eens wat meer over vertellen ?

PS: en wat ik gezien heb is zo'n kubus. hartstikke mooi maar ik denk dat ik er wel en beetje knetter van zou worden op een duur zijn er ook nog andere leuke opties dan allen zo'n kubus?

Berly?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/16, 20:19:54 »
Het programma noemt Beryl ;)
Ik gebruik het zelf niet, maar weet wel dat je er nog zeer veel met kunt, wobly windows, schermen die wegbranden, etc...

Misschien kan je best even wachten op iemand die er iets van kent om uitleg te vragen

Offline Soul-Sing

  • Lid
Berly?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/16, 20:26:16 »
Citaat van: verbree
hallo beste mensen nu ik wat steeds meer actief ben in ubuntu. heb ik dus gehoord van een programma Berly. waarmee je (blijkbaar :D) super graphics voor je buroblad kunt halen nu heb ik wel eens wat gezien en dat zag er veelbelovend uit. maar ik weet het er fijne ook weer niet van heb al een account aangemaakt op de site van berly maar daar kan ik ook niet veel wijzer worden wat het nou presies is.

willen jullie me daar eens wat meer over vertellen ?

PS: en wat ik gezien heb is zo'n kubus. hartstikke mooi maar ik denk dat ik er wel en beetje knetter van zou worden op een duur zijn er ook nog andere leuke opties dan allen zo'n kubus?
om even rustig in te lezen: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/Beryl?highlight=%28beryl%29
let op deze howto is voor edgy.

Offline siegi

  • Lid
Berly?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/16, 20:39:54 »
http://beryl-project.org/features.php laat ons dit nog maar de basis noemen.
Welke versie van ubuntu gebruik je trouwens?  Want feisty (7.04) heeft bv beryl in zijn repo's zitten wat het super gemakkelijk maakt om het te installeren.
Welke videokaart heb je?  Dit is nogal redelijk belangerijk.

verbree

  • Gast
Berly?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/16, 22:19:48 »
NVIDIA Geforce 7300 SE 512 MB met turbo cache

zijn daar drivers voor te krijgen in feisty? (please let it be..:D)

Offline siegi

  • Lid
Berly?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/17, 00:20:16 »
Tuurlijk geen probleem zelfs heel gemakkelijk te installeren systeem > beheer > beperkte stuurprogramma's manager.  
Nadien zal je moeten rebooten.  En zou je beryl kunnen installeren met synaptic of apt.