Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn draadloos netwerk als standaard instellen  (gelezen 4336 keer)

mijn draadloos netwerk als standaard instellen
« Gepost op: 2008/02/05, 11:30:16 »
Met bijzondere interesse las ik topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1654 .

Ik heb nl hetzelfde probleem. Standaard verbindt networkmanager zich met een draadloos netwerk dat niet de mijne is. De oplossing die wordt gegeven in bovengaande topic is vrij rudimentair: het niet gewenste draadloos netwerk verwijderen. Maar ... stel dat je in een gebouw verschillende draadloze netwerken hebt en je wil er eentje als standaard instellen. De andere wil je behouden voor als er zich eens een probleem voordoet.
Hoe stel je dus één van je draadloze netwerken in als standaard?
Tnx
G

mijn draadloos netwerk als standaard instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 16:10:12 »
Misschien is dit draadje wel een oplossing voor je probleem ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

mijn draadloos netwerk als standaard instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/05, 18:09:32 »
hi,

Heb dat eens bekeken, maar ik vind daarin niet de oplossing.
Ik heb nl zwervende modus geactiveerd. Als ik het anders doe (met dhcp-instelling en dergelijke geraak  ik op geen enkel netwerk).

mijn draadloos netwerk als standaard instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 12:38:57 »
Beste medestanders,

Heb nog steeds de oplossing niet gevonden. Heeft er niemand weet van manieren om je draadloos netwerk default te maken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
mijn draadloos netwerk als standaard instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/06, 12:43:56 »
Helpt het misschien om de SSID (routernaam) te veranderen, zodat die bovenaan in de lijst met beschikbare netwerken komt te staan? Volgens mij gaat het op alfabetische volgorde (weet ik niet zeker).

SSID veranderen doe je in het configuratiescherm van de router zelf.