Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xuby blogje wat bijgewerkt .. niets bijzonders.  (gelezen 1749 keer)

Offline Tom

  • Lid
Xuby blogje wat bijgewerkt .. niets bijzonders.
« Gepost op: 2012/05/21, 16:32:48 »
Mijn Xuby blogje bijgewerkt wat betreft de te install progjes (mijn keuzes).
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-desktop-amd-ati

En mijn configuratie´s.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-mijn-configuratie-s---firefox-ixquick---players---de-toolbox

En de Toolbox.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/4-de-toolbox
Vind u het goed prima en wanneer niet .. gewoon weer weg klikken. :angel:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Xuby blogje wat bijgewerkt .. niets bijzonders.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/21, 17:36:55 »
Wanda, heel mooi werk en het is alvast een website die ik in mijn bladwijzers zal plaatsen.  ^-^
Met het verlengd weekend heb ik een uitstapje gemaakt naar Mint 13 Cinnamon en Mint 13 LMDE.
Het kon me echter allemaal niet heel erg bekoren.
Ik blijf steeds terug keren naar Xubuntu!
Eenvoud siert...
Klein vraagje nog: je hebt een heleboel programma's verwijderd. Heeft dit invloed op de opstartsnelheid en de snelheid in het algemeen?
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Tom

  • Lid
Re: Xuby blogje wat bijgewerkt .. niets bijzonders.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/21, 18:09:38 »
Van powerknop tot bureaublad 21 sec.
Dan staat mijn Taskmanager op 1%CPU en de memory op 3 %.

Uitzetten gaat binnen twee sec.
De algemene snelheid denk ik niet (is al snel) aangezien je toch maar die programma´s gebruikt die je zelf opstart.
Oke ik heb dus ,,cron,, verwijderd die werkt op de achtergrond maar die snelheidswinst is hoogstens meetbaar.
apt-xapian-index apt-xapian-index: Dit pakketje zit achter de 'Quick Search' optie in Synaptic en draait om de zoveel tijd een cronjob.
Plus het brakke snelzoek vakje is ook weg uit Synaptic ,wordt zo wie zo zelden gebruikt denk ik.

Zeitgeist kan ook iets vertragen .. maar die staat er standaard niet op maar komt wel mee met Totem .. maar dat haal ik weg voordat ik op uitvoeren  vink.
Plus het voordeel van die verwijderde progjes is je krijgt daarvoor al geen eventuele onnodige updates.
Je maakt ook plaats vrij op je HDD ongeveer 650 MB ,klinkt niet veel maar zet maar eens voor 650 MB aan muziek tracks op uw PC ,is toch al een aardig stukje muziek. :D
« Laatst bewerkt op: 2012/05/22, 11:17:08 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Xuby blogje wat bijgewerkt .. niets bijzonders.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/21, 20:13:33 »
"Klein vraagje nog: je hebt een heleboel programma's verwijderd. Heeft dit invloed op de opstartsnelheid en de snelheid in het algemeen?"

Dat verschilt nogal per systeem. Ik heb hier op Ubuntu 12.04 juist programma's toegevoegd maar de bootsnelheid blijft onder de 30 seconden, net zoals voor het toevoegen.