Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome 3 shell weg na installeren extensions  (gelezen 495 keer)

Offline Whyaken

  • Lid
Gnome 3 shell weg na installeren extensions
« Gepost op: 2012/01/03, 09:14:50 »
Hoi allemaal,

Ik ben groot fan van Gnome shell, mede omdat ik niet kan wennen aan Unity. Nu speel ik graag met de extensions van Gnome shell, maar toen ik gisteravond rebootte na het installeren van enkele extensions, start gnome shell niet meer op.

Zodra ik inlog, zie ik wel mijn desktop, maar geen shell of balken. Ctrl+alt+del geeft me de optie om uit te loggen, en dan kan ik wel door het kiezen van Gnome classic weer werken, maar dan uiteraard met de gnome 2 omgeving. Ik had graag mijn gnome shell weer terug.

Hoe kan ik deze resetten ofzo?

alt+F2 om de terminal te openen werkt trouwens niet, heeft bij mij nog nooit gewerkt... Dus ook een vraag, hoe open ik de terminal als ik geen menu of balken heb?

Alvast bedankt!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gnome 3 shell weg na installeren extensions
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/03, 09:27:23 »
Een manier om de terminal te openen is (als het goed is, nogsteeds):
ctrl+alt+t

En dit zou nog wel eens van pas kunnen komen:
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=86930

Offline Whyaken

  • Lid
Re: Gnome 3 shell weg na installeren extensions
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/03, 09:35:13 »
Ziet er veelbelovend uit! Ik ga het gelijk proberen zodra ik thuis ben. Bedankt voor het snelle antwoord!

Re: Gnome 3 shell weg na installeren extensions
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/03, 12:43:22 »
Ik had dit ook dit kwam omdat ik geen plaatje bij mijn account had. Als je Unity nog heb lijkt mij het makkelijkste om een nieuwe gebruiker te maken met de Terminal (Ctrl+Alt+T) type dan useradd geef die alle rechten en vervolgens log je in op dat account in Unity om een plaatje toe te voegen aan jouw account.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/03, 12:45:32 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Whyaken

  • Lid
Re: Gnome 3 shell weg na installeren extensions
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/03, 21:32:49 »
ctrl+alt+t werkt dus ook niet meer... met veel moeite heb ik firefox kunnen vinden, maar aangezien ik geen gnome heb, kan ik niks resizen of verslepen. Ik ga es op zoek of ik de terminal ergens kan starten...

Edit:
Wat een gedoe zonder gnome zeg... Ik heb geprobeerd de extensions te verwidjeren, maar die blijken al allemaal weg te zijn, vraag me niet hoe dat kan. Nu ben ik uitgelogd, en zit nu op gnome 2 of 3, geen idee, in elk geval geen shell. Ik heb via software center gnome shell verwijderd, samen met de dingen waarvan hij aangaf dat die ook weg moesten. Daarna opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Is er nog iemand met bruikbare tips? Anders ga ik morgen backuppen en gaat Ubuntu eraf, en wordt Mint weer mijn favoriet...
« Laatst bewerkt op: 2012/01/03, 21:57:19 door Whyaken »