Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome-translate geeft probleem.  (gelezen 315 keer)

Offline KeesS

  • Lid
Gnome-translate geeft probleem.
« Gepost op: 2014/06/11, 16:59:14 »
Gebruik Ubuntu 12.04.3 LTS.

Ik ken geen Engels en wil uit de help-funktie van HPLip iets vertalen.
Daarvoor heb ik "Gnome-translate" geïnstalleerd.

Installatie middels Ubuntu Softwarecentrum mislukte en ook via Synaptic-pakketbeheer ging het mis.
Uiteindelijk is het met "sudo apt-get install gnome-translate" wel gelukt, maar het blijkt toch niet geheel goed te werken.
Als ik het programma open om de gewenste tekst in te vullen, krijg ik de volgende melding op mijn scherm:


Mijn vraag is: "wat betekent dit, en wat moet of kan ik hier mee doen? "
Hoe kan ik met "Gnome-translate" de gewenste tekst vertalen naar voor mij begrijpelijk Nederlands?

gaarne uitleg in simpele woorden want mijn linux/Ubuntu-kennis is op "beginners"-niveau.
Bij voorbaat dank !!!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Gnome-translate geeft probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/11, 18:09:01 »
Die melding zegt "Kan taal niet automatisch detecteren", je moet dus zelf invullen wat de originele taal is (Engels) en naar welke taal je het wilt vertalen (Nederlands/Dutch). Maar ik krijg dat programma ook niet aan de praat, er zit geen 'ok' knop ofzo bij. Heb je al google translator gebruikt, dan kan je via het internet vertalen. https://translate.google.nl/

Offline KeesS

  • Lid
Re: Gnome-translate geeft probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/11, 18:51:38 »
@redmar,

dank voor Uw snelle reactie.
Google translator had ik nog niet gebruikt, want ik ben geen fan van Google. >:(
Nu heb ik het wel even geprobeerd en ben verrast; het levert niet alleen een vertaling als tekst, maar die is zelfs te beluisteren.

Toch zou ik het fijn vinden als iemand mij kan helpen om "Gnome translate" alsnog normaal werkend te krijgen.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Gnome-translate geeft probleem.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/11, 21:53:04 »
Had je graag geholpen KeesS. Het lijkt me echter een nogal oud programmaatje, laatste versie 2005. Ik vrees dat dit niet werkend meer te krijgen is door amateurs als jij en ik.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Gnome-translate geeft probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/16, 13:50:47 »
Het wil niet lukken om 'Gnome Translate' goed werkend te krijgen, maar heb inmiddels via Firefox "ImTranslate" ontdekt en daar kan ik me redelijk mee behelpen.
Al die 'vertaal-programma's' leveren wel heel kromme Nederlandse zinnen op, maar ik begrijp meestal de inhoud ervan wel en dáár gaat het om.

Dank aan ieder die mij heeft geholpen; ik sluit het topic af.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg