Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote  (gelezen 3864 keer)

Wim_Jager

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Gepost op: 2008/05/14, 20:39:39 »
Weet iemand een vervangend programma voor Clonedvd [http://www.elby.ch/products/clone_dvd/index.html]
ik gebruik  nu devede na grote tevredenheid, maar ik kan daar geen al bestaande dvd's mee verkleinen [dus van dvd9 naar dvd5] Ook moet het programma niet alleen naar PAL-formaat kunnen exporteren, maar ook naar het NTSC formaat [ivm met betere kwaliteit] Verder moet je er scènes / hoofdstukken uit de bestaande dvd kunnen aanpassen [lees: verwijderen / knippen /kopieren etc.]  en nieuwe hoofdstukken kunnen maken. Het laatste punt is niet écht nodig, maar zou handig zijn als het in een vervangend programma zit.

Ik zoek ook [met spoed] een vervangend programma voor EverNote: [http://evernote.com/] al hoef ik niet de geavanceerde functies zoals fotoherkenning, maar het gaat me vooral om dat ik een vervangend programma zoek om tijdens schoollessen notities te maken die later overzichterlijk weer terug te vinden zijn, en die evt. aanpasbaar zijn en die je door kunt sturen / exporteren naar andere mensen. Kan ik op school laten zien dat je met Ubuntu ook heel wat kunt doen ;), en dat vaak helemaal gratis.

Alvast dank voor de suggesties! Dit topic gestart na op diverse site's gelezen te hebben dat er genoeg alernatieve prgramma's moeten zijn.

Wim

Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 21:48:51 »
CloneDVD - Brasero Disc burning of k3b?
Evernote   - Mischien kan iemand anders je helpen, maar hij werkt redelijk met wine (soort windows emulator) http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=10934

Ps. Mooie foto's ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline elspierre

  • Lid
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/15, 08:23:43 »
Ik doe dat met DVD Shrink. In Ubuntu 8.04 met Wine geinstalleerd, werkt perfect.

Pierre

Wim_Jager

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/15, 08:37:42 »
Evernote heb ik intussen goed werkend aan de praat met Wine!

Over clonedvd, ik wil twee dvd's op één dvd kunnen krijgen, met welk programma kan dit? Voor de rest zal ik wel even kijken naar dvdshrink.

Azalin

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/15, 08:48:24 »
Ik gebruik daar DVDFab voor, ikzelf heb de platinum editie gekocht maar er is ook een free versie... die kan volgens mij alleen weer niet van dvd5 naar 9 en terug... maargoed, neem eens een kijkje zou ik zeggen: http://www.dvdfab.com/free.htm
de platinum kun je 30 dagen proberen...

Hendrikdegraaf

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/15, 08:49:38 »
Citaat
Homepage: http://k9copy.sourceforge.net/

K9copy is a DVD backup tool, which is able to shrink the content of a DVD9 to fit on a DVD5.
http://howtoforge.com/the_perfect_desktop_ubuntu_gutsy_gibbon_p6

Dit is een oplossing voor je eerste probleem.

Verder kan ik je deze website aanbevelen: http://linuxappfinder.com/alternatives
Voor je aantekeningenprogramma kun je dan bijvoorbeeld als zoekopdracht "onenote" of "evernote" opgeven.

Azalin

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/15, 08:57:52 »
Maar met k9copy kun je volgens mij geen twee DVDs naar 1 DVD bakken. Of wel? Overigens is het een KDE programma, werkt prima onder Gnome hoor maar ik houd er zelf nooit zo van dat er een hele sloot aan KDE libraries geïnstalleerd worden wanneer er voor de eerste keer een KDE programma wordt geïnstalleerd. Het zou wel eens fijn zijn als ze er ook een Gnome versie van zouden maken... Maargoed, dat terzijde.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/15, 09:36:19 »
Daarom zei ik ook dat dit alleen een oplossing voor z'n eerste probleem was:
Citaat
ik gebruik  nu devede na grote tevredenheid, maar ik kan daar geen al bestaande dvd's mee verkleinen [dus van dvd9 naar dvd5]
Dat kan met k9copy dus. Wat betreft die kde-libraries heb je gelijk, maar ik ken geen Gnome alternatief. Overigens wel goed om dat even aan te geven. Als ik nog een keer zo'n tip geef zal ik het direct erbij vermelden.

Offline ohjajoh

  • Lid
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 12:05:01 »
eh, deze?

tekst gepikt uit "Software toevoegen/verwijderen"

DVD9 to DVD5 converter  
DVD95 is an gnome application to convert DVD9 to DVD5 (4.7GB).
* Needs no additional packages - onboard version of vamps and dvdauthor is used, to be as fast as possible.
* Interface is pretty simple to use.
* Shrinking factor may be computed for best results, or an adaptive compression ratio method may be used.
* DVD can be converted to file tree or iso file. Result can be seen through xine, vlc, or mplayer. Burning is achived by third party software (k3b).
* DVD95 supports two copy modes:
* Without menus, one video title set, multiple audio tracks and subtitles.
* With menus, one video title set, multiple audio tracks and subtitles.
This package ships a modified version of dvdauthor (adding new functions)

Dit programma wordt geleverd door de Ubuntu-gemeenschap.

Azalin

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/15, 14:04:02 »
Ja, natuurlijk ... DVD9 to DVD5 converter. Ik heb er alleen nooit mee gewerkt, en ook weer jammer dat je niet bijvoorbeeld twee DVD5 (die ramvol staan) naar één DVD5 kan prakken er mee. Tenminste, of ik moet mij vergissen.

Offline vanadium

  • Lid
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/15, 18:32:28 »
De kwaliteit van de beeldcompressie bij de Linux alternatieven is een stuk minder dan bij dvdshrink.

Wim_Jager

  • Gast
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/15, 22:13:53 »
Citaat van: vanadium
De kwaliteit van de beeldcompressie bij de Linux alternatieven is een stuk minder dan bij dvdshrink.
Daar valt over te discussieren;

Als ik met devede op wat getuned instellingen converteer, kan ik betere kwaliteit behalen dan met dvdshrink of clonedvd. Ook heb ik daar al 4 uur film op één dvdtje gekregen, ondanks dat was het nog zeer scherp op de TV als ik dat DVDtje afspeelde.

Ook maak ik met een vriend films; daarvoor gebruiken we een windows programma, pinnacle. verder doet dat er niet echt toe, maar in ieder geval als je met dat programma video exporteert wordt het heel lijnerig [interlanced  is volgens mij het begrip ervoor.].

Als ik met devede dan bij filters Blend kies, zijn alle strepen weg en ziet het er gewoon perfect uit! hier kan [tot zover ik weet] nog geen windows programma tegen op!

Ik heb nu veel suggesties van jullie gehad, maar heb nu even niet heel veel tijd.
Komend weekend zal ik mij even verder gaan verdiepen in de programma's die jullie suggereren.

Bedankt voor jullie inzet, en laat ik hopen dat  ik in de toekomst dit ook nog kan verwachten.

Groeten Wim.

ps; als ik nog vragen heb, dan kom ik wel terug op dit topic!

Offline vanadium

  • Lid
Opzoek naar vervangende software: CloneDVD + EverNote
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/16, 10:33:21 »
Citaat
Als ik met devede op wat getuned instellingen converteer, kan ik betere kwaliteit behalen dan met dvdshrink of clonedvd
Klinkt mooi, maar voor zover ik weet kan je met DeVeDe geen "domain transcoding" doen zoals bij dvdshrink, of DVD95?

Wat je met DeVeDe doet, is je video volledig transcoderen, t.t.z., een nieuwe mpeg file maken uit je bestaande video (die toevallig ook mpeg is). Dat garandeert inderdaad de beste kwaliteit.

dvdshrink en DVD95 daarentegen doen aan "domain transcoding": ze comprimeren de bestaande video door die te analyzeren en selectief informatie eruit te verwijderen.

Kwalitatief is transcoderen het best, maar het duurt veel, veel langer. Je moet hetbij voorkeur ook in twee passes doen, en dan ben je gauw vijf-zes uur zoet. "Schrinken" daarentegen is veel sneller.

Ik heb eens getest met DVD95, en het resultaat was niet aan te zien (blokken, happerende video, ...). Ik geef toe dat de test niet mals was: 65% compressie van 2:45 uur videomateriaal, maar in die omstandigheden is dvdshrink nog in staat goede resultaten te leveren (mits inboeten aan scherpte). Mijn ervaring is dat bij minder sterke compressie DVD95 al vlugger zichtbare artefacten produceert dan dvdschrink.