Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype nu ook in Linux met video!  (gelezen 1444 keer)


Offline bwman

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/16, 14:42:48 »
net geinstalleerd. ik zou wel willen dat sms en ooit mogelijk gemaakt word dit is in de windows versie wel het geval.en soms is het handig dat het kan.maar Rome is ook niet in een dag gebouwd zullen we maar zeggen ;)
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline lizardman

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/16, 16:35:19 »
Net geinstalleerd en uitgeprobeerd. Wel een slechte verbinding, maar misschien kwam dat omdat ineens iedereen aan het 'skypen' was om het uit te proberen ;-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline joop905

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/16, 16:40:51 »
Net geïnstalleerd en uitgeprobeerd. werkt goed.
 bèta werkte ook goed.

schoappied

  • Gast
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/17, 11:52:27 »
Toch zou het mooi zijn als meer mensen een open variant zouden gebruiken... (ook gezien het privacy beleid van skype :blush: )

Offline lizardman

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/17, 12:54:43 »
Citaat van: schoappied
Toch zou het mooi zijn als meer mensen een open variant zouden gebruiken... (ook gezien het privacy beleid van skype :blush: )
Helemaal mee eens.
Als je die eula leest wil je eigenlijk niet meer skypen, maar ja....
Met de mensen die meer 'open minded' zijn gebruik ik ekiga, maar niet iedereen is van skype af te krijgen, en die twee zijn niet compatible.
En ja, de kwaliteit van skype is natuurlijk best wel okee, dus waarom zouden ze overgaan op iets anders wat ook nog ingewikkelder is in hun ogen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

schoappied

  • Gast
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/17, 13:18:09 »
Hoe werkt dat eigenlijk met Ekiga, kun je dan gelijk de hort op of moet je nog iets met voipbuster regelen ofzo?

En is er ook een equivalent voor kde?

Offline lizardman

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/17, 13:45:58 »
Je kunt met ekiga je voipbuster account gebruiken, maar je kunt ook een account bij ekiga nemen, je krijgt dan een user@ekiga.net adres, en dan kun je naar sip: accounts bellen. Ik gebruik een sip account bij ekiga. in de setup wizzard van ekiga wordt je er eigenlijk soepeltjes doorheen geloodst.


Voor KDE weet ik niet, er zijn wel meerdere progjes voor sip, heb ook twinkle geprobeerd, maar die liep bij mij steeds vast :-(
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

schoappied

  • Gast
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/17, 15:55:10 »
Nou ik heb een ekiga acountje....
Kan ik ook met voipbuster mensen bellen? Met wie wel wie niet?

En ekiga heeft toch ook video ondersteuning?

Offline lizardman

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/17, 18:18:19 »
Als het goed is kun je nu met voipbuster mensen bellen door : sip:voipbusterusernaam@sip.voipbuster.com in de adresbalk te typen.
(en met ekiga mensen natuurlijk ook :P )

Met skype bellen gaat helaas niet.

Heb op ekiga nog niet de video ondersteuning uitgeprobeerd, want ik heb hier nog geen webcam ;-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/17, 23:34:45 »
Nou, die video-ondersteuning in Ekiga is niet geweldig. Ik heb het tenminste nooit goed aan de praat gekregen. Geluid ging als een speer, maar video bleef lastig. Op de een of andere manier doet Ekiga iets raars met de routering van de beelden via andere ports dan geluid.

Met de Skype beta heb ik geen enkel probleem. Zowel op Ubuntu, Fedora als Xandros/EeePC draait het heel goed.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline jespdj

  • Lid
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/18, 16:37:13 »
Citaat van: pjotr123
Skype kun je nu ook in Linux met video draaien:
http://www.fnl.nl/ct/nieuws/lezen/archief/2008/mrt/artikel/skype-20-met-videotelefonie-onder-linux/
Het nieuws is dat Skype voor Linux versie 2.0 nu geen beta-versie meer is.

Ik gebruik al een half jaar ofzo Skype voor Linux 2.0 beta, en video-ondersteuning heeft er al die tijd al in gezeten.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

schoappied

  • Gast
Skype nu ook in Linux met video!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/18, 16:45:22 »
Citaat van: tukcedo
Nou, die video-ondersteuning in Ekiga is niet geweldig. Ik heb het tenminste nooit goed aan de praat gekregen. Geluid ging als een speer, maar video bleef lastig. Op de een of andere manier doet Ekiga iets raars met de routering van de beelden via andere ports dan geluid.

Met de Skype beta heb ik geen enkel probleem. Zowel op Ubuntu, Fedora als Xandros/EeePC draait het heel goed.
Je weet hoe het gaat, als veel mensen Ekiga gaan gebruiken, zul je zien dat de ontwikkeling snel zal gaan en niemand meer naar skype terug wil :)


En gooi wat problemen op de mailinglist:

http://ekiga.org/index.php?rub=8