Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu  (gelezen 9364 keer)

Offline glupper68

  • Lid
[opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Gepost op: 2011/06/06, 17:39:40 »
Na een lange tijd ubuntu te hebben gedraaid vanaf ik denk 06.10, met soms irritante problemen, en de draak 11.04  heb ik het even weer helemaal gehad met Ubuntu.  Jammer ik was altijd enthousiast maar linux blijft naar mijn mening modderen met opstarten(grub grrrrrrr), onverklaarbare storingen zonder dat je maar iets hebt gewijzigd, de laatste keer dat je online bent geweest.
Bijvoorbeeld tijdens de opstart,  het toetsenbord bij grub werkt niet meer, kan niet naar ubuntu of windows. Grub schijn opeens helemaal overhoop te liggen, terwijl een dag eerder alles perfect werkte.  Opnieuw een herinstallatie en ik kan ubuntu en windows weer benaderen. Had ik bij zowel 10.04, 10.10 en 11.04 en dat meerdere keren.  
Onverklaarbare storingen met internetverbindingen, de ene keer wel en de andere keer niet, terwijl ik bij de laatste sessie wel gewoon internet had.  
Spontaan donkere strepen aan de zijde van het veld waarbij het hele scherm spontaan een paar tinten donkerder wordt.
Ook de software blijft hangen in oudere versies, echte vernieuwingen komen zelden of langzaam.

Ik ben geen windows fan met al zijn beveiligingstoestanden maart het loopt wel gewoon goed. Ook met enkel maar freeware programma's wat er in vergelijking met linux software er veel beter uit ziet en meer mogelijkheden heeft.

Jammer, Linux Ubuntu gaat in een schoenendoos naar zolder. Ik hoop in de toekomst weer terug te keren met een volwaardig linux systeem.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/06, 23:47:39 door glupper68 »
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/06, 18:02:27 »
En ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/06, 18:04:39 »
Fijn voor je ???

Over Grub: Dat van het toetsenbord: Het betreft denk ik een usb toetsenbord, grub slikt dat niet altijd, kijk even naar je bios.
Over de rest: Fijn voor je, moeten wij dat weten? Kijk, dat het niet helemaal vlekkeloos werkt, is ook lastig, maar ga je dan weer terug naar Windows? Een echte ubuntu-gebruiker zou de Ubuntu spirit moeten weten: Menselijk zijn voor anderen. Dit forum beantwoordt vragen. Ook jouw vragen. Waarom stel je je vraag niet eerst hier? Misschien weet iemand wel een oplossing. Je hoeft je er niet voor te schamen, iedereen loopt wel eens vast, (ubuntu valt ook onder iedereen XD)

Zo, weer een wijze levensles van ome timo XD
;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/06, 18:05:45 »
Sja, 't zal 'm opluchten, vermoed ik.....  ???

Overigens m.i. weer eens een duidelijk geval van PEBKAC, denk ik. Ach ja. "Gaat heen en vermenigvuldigt u", zeg ik in zo'n situatie. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/06/06, 18:08:30 door Pjotr »

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/06, 19:15:41 »
If it ain't broken, don't fix it.

Het blijft voor mij een raadsel waarom mensen die stabiliteit willen steeds overgaan op de allernieuwste versies.
Wil je een werkend systeem zonder gezeur dan zal je de laatste LTS-versie moeten gebruiken, dat is 10.04 in dit geval.

De allernieuwste versies zijn fantastisch als je alle nieuwe snufjes wil uitproberen, maar dan zal je de kinderziektes voor lief moeten nemen.
Betreft die minder mooie programma's, dat probleem heb ik ook. Alleen dan precies andersom, een simpel programma om te scannen bijvoorbeeld kan een hele zoektocht zijn onder Windows..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/06, 19:26:27 »
Nu kan iedereen wel gaan lopen denigreren en zeggen dat je last hebt van PEBCAK in de derde persoon, maar in één ding heb je volgens mij in ieder geval gelijk.... ik vind 11.04 namelijk ook een draak.
Niet dat ik daarom nou meten naar Windows ga hoor.. ik wacht geduldig 11.10 af en ben er vrij zeker van dat die dan wel weer beter uit de verf komt...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/06, 19:50:47 »
Over Grub, waarbij de problemen blijkbaar ook met 10.04 waren: zie opmerking tiempjuuh.
Problemen met de internetverbinding kunnen allerlei oorzaken hebben, ik moet hier elke week bv. het modem resetten omdat er geheugens zijn volgelopen oid, om maar wat te noemen. En dat heeft niets met het OS te maken, kan in jouw geval anders zijn, maar met deze info kunnen we niet veel.
Problemen met het scherm bij 11.04 komen inderdaad voor. 11.04 is een tussenversie en minder stabiel. Ik draai Kubuntu 11.04 en die heeft me ook al diverse verrassingen bezorgd. Voor het 'degelijke' werk heb ik Mint 9 (LTS).

Glupper68, ik begrijp de irritatie wel, maar als je de problemen in hapklare brokken in het hulpverleningsgedeelte zou posten, kunnen we ze wellicht nog oplossen ook. En dat hoeft niet per sé met PEBCAK te maken hebben. We zien je wel een keer komen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline patrick

  • Lid
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/06, 20:44:11 »
Heb ook een irritant probleem met 11.04. als ik de pc afsluit blijft ubuntu met een zwart scherm met veel tekst en als laatste regel iets van kill all processes.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/06, 20:53:14 »
Tja het toetsenbord verhaal kan een instelling in het bios zijn (legacy support o.i.d.). En wat betreft netwerkproblemen daar bestaat ook een goede pagina voor. https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessTroubleShootingGuide
Wat betreft het scherm, een ieder weet dat Unity in de kinderschoenen staat en dat is een probleempje niet ondenkbaar.
Veel succes met het andere besturingssysteem, wanneer dat probleemloos is kan er misschien [opgelost] in de titel komen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/06, 21:18:00 »
Heb ook een irritant probleem met 11.04. als ik de pc afsluit blijft ubuntu met een zwart scherm met veel tekst en als laatste regel iets van kill all processes.

Zo eindigt Linux altijd als je afsluit, dan krijg je te zien welke processen worden gestopt (dan kan je ook zien of iets niet goed wordt afgesloten). Je ziet dan regels met 'TERM' oftwel terminate.
Als het bij jou iets anders is, open dan eens zelf een topic hierover bij 'Software en configuratie'.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/06, 21:31:10 »
Tja, je kan altijd bij de LTS blijven of je neemt Linux Mint.
Of terug naar de oorsprong ....... Debian ! (minder mooi, en je hebt er ervaring voor nodig)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/06, 22:34:06 »
Tja, je kan altijd bij de LTS blijven of je neemt Linux Mint.
Of terug naar de oorsprong ....... Debian ! (minder mooi, en je hebt er ervaring voor nodig)

Dat valt ook wel mee hoor, iemand die met Ubuntu vanaf versie 6.10 heeft gewerkt zou volgens mij ook met Debian uit de voeten kunnen. Een paar valkuiltjes zijn er wel voor de overstappers. Je moet jezelf toevoegen aan de 'sudoers' en 'sudo' installeren.
En minder mooi? tja dat is smaak denk ik..
 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

  • Gast
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/06, 22:41:47 »
Dat minder mooi is zo verdwenen met een andere wallpaper, een ander thema en andere iconen beste Ron. Zo had ik een tijd terug Debian 6 een ietsie mooier uiterlijk gegeven:



P.s.: Het gaat er op de eerste plaats over uit dat een systeem stabiel is, het moet werken en dat is Debian van nature, het uiterlijk is een tweede bijkomstigheid eigenlijk....
« Laatst bewerkt op: 2011/06/06, 22:46:11 door Maik »

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/06, 22:59:05 »
Na een lange tijd ubuntu te hebben gedraaid vanaf ik denk 06.10, met soms irritante problemen, en de draak 11.04  heb ik het even weer helemaal gehad met Ubuntu.  Jammer ik was altijd enthousiast maar linux blijft naar mijn mening modderen met opstarten(grub grrrrrrr), onverklaarbare storingen zonder dat je maar iets hebt gewijzigd, de laatste keer dat je online bent geweest.
Bijvoorbeeld tijdens de opstart,  het toetsenbord bij grub werkt niet meer, kan niet naar ubuntu of windows. Grub schijn opeens helemaal overhoop te liggen, terwijl een dag eerder alles perfect werkte.  Opnieuw een herinstallatie en ik kan ubuntu en windows weer benaderen. Had ik bij zowel 10.04, 10.10 en 11.04 en dat meerdere keren. 
Onverklaarbare storingen met internetverbindingen, de ene keer wel en de andere keer niet, terwijl ik bij de laatste sessie wel gewoon internet had. 
Spontaan donkere strepen aan de zijde van het veld waarbij het hele scherm spontaan een paar tinten donkerder wordt.
Ook de software blijft hangen in oudere versies, echte vernieuwingen komen zelden of langzaam.

Ik ben geen windows fan met al zijn beveiligingstoestanden maart het loopt wel gewoon goed. Ook met enkel maar freeware programma's wat er in vergelijking met linux software er veel beter uit ziet en meer mogelijkheden heeft.

Jammer, Linux Ubuntu gaat in een schoenendoos naar zolder. Ik hoop in de toekomst weer terug te keren met een volwaardig linux systeem.
Vervelend voor je. Begint je pc inmiddels niet een beetje te verouderen? Volgens mij hoor ik in je klachtenomschrijving namelijk een hoop ouderdomsklachten terug ;)  Unity - hoewel een draak van een systeem - draait hier wel superstabiel. Heb eigenlijk nooit problemen, ook niet met Grub. Ik draai dan ook redelijk recente en Ubuntu-geschikte hardware. Misschien een idee om eens een nieuw systeem bij elkaar te sprokkelen?

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/06, 23:02:21 »
Maik, je screenshots kan je zo in Etalage planten, want ik vind het best fraai  ;)

Maar dat is maar een zijstraat wat de TS wil. Die wil dat Ubuntu stabiel werkt, en dat vergt wat werkzaamheden. Ik wacht nog altijd op een reactie op bovenaan geposte, zou dat nog komen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline h2o

  • Lid
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/06, 23:25:30 »
Maik, je screenshots kan je zo in Etalage planten, want ik vind het best fraai  ;)

Maar dat is maar een zijstraat wat de TS wil. Die wil dat Ubuntu stabiel werkt, en dat vergt wat werkzaamheden. Ik wacht nog altijd op een reactie op bovenaan geposte, zou dat nog komen  ;)
Om bij Debian te blijven: Dit is mijn desktop op het moment: http://img24.imageshack.us/i/debianwheezyxfce48.png/ Debian Wheezy met XFCE 4.8.
Die onderste balk verschijnt alleen wanneer je er met de muis op bent.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline glupper68

  • Lid
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/06, 23:39:17 »
Tjongejonge,  wat een "geweldige" reactie van een paar oudgedienden?  Kennelijk op hun staart getrapt?  Probeer ook eens om te gaan met kritiek!  Dat is iets wat ik ook sterk verminderd terug zie op dit forum,  mensen in hun waarden laten.   
De anderen bedankt voor jullie reactie,  veel succes en misschien tot ziens
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/06, 23:44:11 »
Ik ben echt niet op mijn teentjes getrapt, ik vroeg mij alleen af, wat voor een nut jouw post had. Of je zet je problemen in een topic en heb je geen zin om wat te sleutelen aan Ubuntu, zoek je een OS waar je wel mee overweg kan, welke dat ook mogen wezen. Veel succes en misschien tot ziens.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/06, 23:51:08 »
Tjongejonge,  wat een "geweldige" reactie van een paar oudgedienden?  Kennelijk op hun staart getrapt?  Probeer ook eens om te gaan met kritiek!  Dat is iets wat ik ook sterk verminderd terug zie op dit forum,  mensen in hun waarden laten.   
De anderen bedankt voor jullie reactie,  veel succes en misschien tot ziens

Kijk eens, mensen die hier gewoon even wat ergernis komen lozen en verder niet willen worden geholpen, daar heb ik het allang helemaal mee gehad. We zijn hier geen vuilnisbak voor frustraties. Daar zijn boksballen voor in de handel.

Ongenoegen dumpen doe je maar ergens anders. Je komt hier om beleefd te vragen om hulp, en dan zul je die hier ook ruimschoots krijgen. Een hoop mensen willen je hier dan vriendelijk en behulpzaam assisteren.

Maar je komt hier niet om een portie z**k te lozen zonder enige hulpvraag. Heb je genoeg van Ubuntu, vertoon je hier dan niet meer. Zonder afscheidsbrieven. Niemand zit te wachten op geraas en getier over hoe slecht jij Ubuntu vindt.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/06, 23:52:13 »
Beste glupper68,

Ik weet niet direct wie je bedoelt met ´oudgedienden'. Ik ben van de partij sinds 9.04, als dat mag  ;)
Misschien helpt het als je je problemen stapsgewijs post. Geblèr in de trant van 'het is allemaal shit' kan ik niet zoveel mee, om je eerlijk te zeggen. Ik wil je graag helpen, in mijn kunnen, maar graag stapsgewijs. Nogmaals, je irritaties snap ik best. Nochthans, ik denk dat die op te lossen zijn. Maar, dat ligt ook aan jou  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/07, 00:09:19 »
@asphyxia, Volgens mij ging het niet om hulp te krijgen met de problemen en was het puur om zijn mening te plaatsen over wat hij van Ubuntu vind en wat zijn ervaringen zijn.

@glupper68, Begrijp mij niet verkeerd maar door dit topic te openen en daarin je negatieve ervaringen te plaatsen en af te geven op Ubuntu is in mijn ogen ook vragen om soortgelijke reacties.
Tevens zie ik het nut van dit topic niet en lijkt het mij meer dat je, je frustraties eruit wou gooien. Ik begrijp best dat je niet blij bent met hoe alles draait, maar dat hoeft niet te betekenen dat je een topic opent waarin je, je negatieve ervaringen neer zet.





Offline lizardman

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/07, 00:16:06 »
glupper68, bedankt voor de succeswensen en misschien tot ziens.

(...) Kijk eens, mensen die hier gewoon even wat ergernis komen lozen en verder niet willen worden geholpen, daar heb ik het allang helemaal mee gehad. We zijn hier geen vuilnisbak voor frustraties. Daar zijn boksballen voor in de handel. (...)
Haha iets met pot,...ketel..., :D beetje gefrustreerd misschien?  Hier een tip: Geloof niet altijd alles wat je denkt!

verder halleluja hoor, en heil (=niets dan goeds) aan onze leider. begrijp me goed, er is al genoeg gedwongen optimisme onder de onderdrukten op deze planeet, dus van mij hoor je geen kwaad woord over welk gouden kalf dan ook.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline glupper68

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/07, 00:34:41 »
Om mee te eindigen:

Het is niet mijn bedoeling om Ubuntu negatief neer te zetten. Ik vind echter dat je een mening altijd neer mag zetten, positief of negatief.  Hoe mensen daar mee omgaan is iets anders.

Pjotr,  ik heb de afgelopen jaren veel aan jou gehad met het oplossen van problemen, lees vragen stellen op dit forum ed.  Jou kennis staat buiten kijf.  Jammer dat je ware aard naar boven komt als iemand eens iets minder positief over Ubuntu is.  Maar daar kan je aan werken hoor ;)

Gijsbert,  bedankt voor je 2e reactie,  ik wil je daar nog gedeeltelijk in gelijk geven ook. 

Gegroet en veel succes

Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline emiel1976

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/07, 00:47:57 »
Natuurlijk mag je, je menig geven en deze hoeft niet positief te zijn.
Zou ook niet een goed beeld van de werkelijkheid zijn.
Alleen de reacties die je kreeg had je kunnen verwachten. het is puur hoe iemand het opneemt en je bericht leest.

Mij persoonlijk deed het niets buiten dat ik het jammer vind dat je negatieve ervaringen met Ubuntu hebben geleid tot het verlaten van Ubuntu.
Ik begrijp het wel want ik heb ze ook gehad maar ik kijk denk ik anders naar mijn systeem. Ik vind het wel leuk om wat te klooien met mijn systeem en dan kun je problemen verwachten. minder vind ik het als je er gewoon mee wilt werken en het gaat iedere keer fout.
Ik denk dat je nog wel een keer terug komt.
Je hebt in ieder geval de mooiste avatar van allemaal. =D



Offline glupper68

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/07, 00:49:19 »
Okay Emile,  Queen Rocks!!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04