Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk  (gelezen 1849 keer)

Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Gepost op: 2011/11/05, 21:47:20 »
L.S.

Sinds enige weken beschik ik over een (legale) versie van Windows 7 (Ultimate) - de ondersteuning van XP vervalt komend jaar dacht ik.
Ik heb nu problemen met het te draaien in VirtualBox. Al vanaf het begin leek het moeilijk om internet te bereiken. Nochtans is het met de kabel op de router aangesloten, zou altijd moeten werken. Updates zijn er toch nog wel mee verwerkt.
Vandaag versie 4.1.6 van VirtualBox geïnstalleerd. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar nu is internet helemaal niet meer te bereiken. Alle instellingen van 'soort adapter' etc. heb ik nu zo'n beetje wel gehad. Soms levert dat heel duidelijk een wit kruis in een rood vlak op (echt fout dus), maar bij de meest waarschijnlijke instelling een gele driehoek met uitroepteken. Hij ziet wel netwerken, maar kan er dus niets mee.
Windows XP en openSUSE werken overigens in dezelfde versie uitstekend en dus ook met internet.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Versie van VirtualBox wellicht de boosdoener?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/05, 22:51:06 »
Ik weet niet waar bij u het probleem kan liggen, maar hier alvast mijn netwerk instellingen voor Windows 7.

Gekoppeld aan: NAT
Adapter: Intel PRO/1000 MT Desktop (82540EM)
Kabel aangesloten: aangevinkt

In de virtuele Windows heb ik zover ik weet nooit iets aangepast.

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/05, 22:52:40 »
en ik heb precies hetzelfde (al werkend gehad); maar dus ook alle andere mogelijkheden al uitgeprobeerd...
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline atomos

  • Lid
Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/05, 23:23:52 »
Ik draai hier in Bridge mode, dan is het IP adress geen 10.xx maar 192.168.1.xxx.
Ziet de windows 7 wel een NIC ?
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/05, 23:42:40 »
Ik weet niet wat je bedoelt met een NIC atomos(?) Ook gebruik ik geen IP-adres. Zie verder mijn instellingen in bijgevoegd plaatje. Bridge mode leverde trouwens ook geen resultaat op.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/06, 15:00:09 »
NIC is network interface card, netwerkkaart. Virtualbox doet tegen windows alsof hij een (echt bestaande, fysieke) netwerkkaart is, je hebt nu geselecteerd om een Intel PRO/1000 MT te "imiteren". Probeer eens of Windows wel internet heeft als je die op een andere zet.

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/06, 17:07:02 »
de ondersteuning van XP vervalt komend jaar dacht ik.




officieel 2014 maar nadat de uitgifte van XP gestopt was is het later opnieuw weer vrijgegeven om de markt op de kleine klaptopjes niet kwijt te raken.
Verwacht mag dus worden dat die 2014 nog weer opschuift maar zal tot het laatst ontkend worden om maar op win7/win8 over te stappen.

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/06, 20:35:22 »
Kijk eens onder File => Preferences en dan onder Network of er een Host-only Network is ingesteld.
En draai je ook de laatste versie van het Extension pack voor de 4.1.6?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/06, 20:37:39 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Windows 7 in Virtualbox 4 - geen netwerk
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/06, 21:41:07 »
Alles staat zoals donpedroll aangeeft - toch geen contact en zoals eerder aangegeven ook niet bij andere netwerkinstellingen.
Gelukkig blijft XP nog even bestaan; ik ben hier echt aan verknocht. Tenminste één voordeel van Windows 7: Met office 2010 worden alle vier mijn core's (van de processor) gebruikt en niet onder XP. Bij grote spreadsheets is dat een niet te versmaden voordeel.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.