Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)  (gelezen 37277 keer)

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/04, 17:44:57 »
Of download de .package --> rechtermuisknop --> uitvoerbaar maken --> dubbelklik en volg de installatiewizard, net zo makkelijk en installeert zich ook mooi in het menu enzo! :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/04, 17:50:53 »
En dan zit je met een berg autopackage-rotzooi op je systeem...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/04, 19:59:12 »
En dan zit je met een berg autopackage-rotzooi op je systeem...


Precies. En wat moet je met een menu-onderdeel hiervoor? Je gebruikt het eenmalig....

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/04, 20:11:21 »
Wat femke zegt. Mijn ouders doen de aangifte niet alleen voor zichzelf, ook voor familieleden die hier niet (meer) toe in staat zijn. Dan kan het handig zijn te installeren. Overigens oppassen met de vooraf ingevulde aangifte, hier staan vaak een aantal fouten in!

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/04, 20:26:02 »
Precies. Femke heeft gelijk.
En Autopackage is nog niets eens 1 MB en er zijn meer softwarepakketten die .package zijn, dus het kan nog wel van pas komen.

Je kunt het inderdaad ook achteraf weer deïnstalleren als je er weer vanaf wil. Gewoon op de bekende manier.

Offline slowfox

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #30 Gepost op: 2012/03/05, 09:08:17 »
Op desktop geen succes, op de laptop van de ega  geen probleem, prog loopt als een speer
Misschien te maken met instellingen van de desktop? Ga hier niet verder achter zoeken, eerst midweekje vakantie vieren.
Bedankt voor jullie reactie.

Offline ivo

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #31 Gepost op: 2012/03/11, 17:50:23 »
Dit doet ie bij mij:

inaninck@lt9:~/ib2011/bin$ ./ib2011ux

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Fout!: Het programma kan het eigen lettertype niet installeren en ook geen alternatief lettertype kiezen.
Start het programma (opnieuw) met -L '' als argument om een (ander) lettertype te kiezen.

inaninck@lt9:~/ib2011/bin$ ./ib2011ux -L

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Option 'L' requires a value.
De opdrachtregel kan niet worden herkend en wordt genegeerd.

Usage: ib2011ux [-A] [-o <str>] [-L <str>] [-h] [--verbose] [bestand]
  -A, --screenreader    omkeren screenreaderdetectie
  -o, --bestand=<str>   open [voorinvul]bestand
  -L, --font=<str>      gebruik font facename
  -h, --help            show this help message
  --verbose             generate verbose log messages
Fout!: Het programma kan het eigen lettertype niet installeren en ook geen alternatief lettertype kiezen.
Start het programma (opnieuw) met -L '' als argument om een (ander) lettertype te kiezen.

EDIT:

inaninck@lt9:~/ib2011/bin$ locate libcanberra-gtk-module.so
/usr/lib/gtk-2.0/modules/libcanberra-gtk-module.so
/usr/lib/gtk-3.0/modules/libcanberra-gtk-module.so
inaninck@lt9:~/ib2011/bin$


Hoe nu verder?

EDIT:

Ik heb in /etc/ld.so.conf.d een bestandje gtk.conf beijgemaakt met de inhoud:

/usr/lib/gtk-2.0/modules
/usr/lib/gtk-3.0/modules

Daarna /sbin/ldconfig uitgevoerd.

Maar nog steeds start ib2001ux niet op.
Ik heb ook geprobeerd de gtk.conf alleen met de 2.0 verwijzing en daarna met alleen de 3.0 verwijzing.
Met de 2.0 krijg ik een segmentation fault en met de 3.0 die melding over dat canberra lettertype.


Hier staat de werkende tip:
http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/belastingaangifte-over-2011-(nederland)/msg806662/

Start ./ib2011ux -Lib2011


« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 18:16:51 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Pristine

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #32 Gepost op: 2012/03/14, 18:53:46 »
Ik heb inmiddels de aangifte gegaan in Windows,vind ik toch erg jammer.Ook ik kon het niet goed genoeg lezen,en ik vond de aanvinkbare dingen niet goed zichtbaar en in Ubuntu 11.10 erg traag helaas.Misschien komt er ooit verbetering in dit programma,want dan ga ik het graag weer gebruiken!

Ik probeer het volgend jaar gewoon weer.... =D

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #33 Gepost op: 2012/03/14, 19:09:31 »
Ik heb inmiddels de aangifte gegaan in Windows,vind ik toch erg jammer.Ook ik kon het niet goed genoeg lezen,en ik vond de aanvinkbare dingen niet goed zichtbaar en in Ubuntu 11.10 erg traag helaas.Misschien komt er ooit verbetering in dit programma,want dan ga ik het graag weer gebruiken!

Ik probeer het volgend jaar gewoon weer.... =D

Dat vind ik nu erg jammer...

Vind dat een overheid een gelijkwaardig programma moet aanbieden zowel voor Windows, Apple als Linux.
Ben niet tegen Windows, wel tegen hun monopoly wat betreft besturings systeem.

P.S. sorry sorry..... ik weet het is een beetje oftopic



Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Wout55

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #34 Gepost op: 2012/03/14, 19:26:01 »
Rotprogramma, ik dacht dat ik geld terugkreeg maar ik moet betalen.  :evil: :evil: Dat komt dus door de erbarmelijke layout waarbij niet te zien is wat er wel of niet aangevinkt is. Ik vind het wel jammer dat er wat dat betreft geen verbetering is ten opzichte van vorig jaar. En toch wel een blamage voor de belastingdienst want er zijn zat Linux programma´s die er wel gelikt uitzien.  8-) Ik blijf wel met de Linuxversie werken want hoe meer mensen dat doen hoe meer ze rekening met ons moeten houden.  ^-^

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #35 Gepost op: 2012/03/14, 19:31:41 »
Citaat
Cool Ik blijf wel met de Linuxversie werken want hoe meer mensen dat doen hoe meer ze rekening met ons moeten houden.  Azn

Helemaal mee eens!
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #36 Gepost op: 2012/03/14, 20:13:48 »
Als ze nu gewoon Qt zouden gebruiken, zoals ik voorstelde, dan hebben ze een mooie, goedwerkende interface op zowel Windows, Mac, Linux en BSD en kunnen ze zelfs mobiel gaan (Symbian, binnenkort Android, ...).

Offline jaalsi

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #37 Gepost op: 2012/03/15, 12:06:20 »
Ik heb het programma gedownload zoals in vele antwoorden is gemeld. Echter, dubbel klikken op ib2011ux heeft geen enkel resultaat. Ik heb het programma alle rechten toegekend die ik kan geven, ook dat het programma mag worden uitgevoerd.
Ik ben aan het eind van mijn Latijn, ik hoop dat er iemand de gouden tip kan geven.
Alvast bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #38 Gepost op: 2012/03/15, 12:28:25 »
Ik heb het programma gedownload zoals in vele antwoorden is gemeld. Echter, dubbel klikken op ib2011ux heeft geen enkel resultaat.
Welke Java draai je?
http://www.java.com/nl/download/installed.jsp

Citaat
Ik heb het programma alle rechten toegekend die ik kan geven, ook dat het programma mag worden uitgevoerd.
Dat is overbodig.... Nog nooit daarmee hoeven rommelen, en ik heb het progje al vele malen gebruikt. Op verschillende computers, in verschillende Ubuntuversies.

Offline jaalsi

  • Lid
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #39 Gepost op: 2012/03/15, 21:34:55 »
Ik heb versie 11.10, dan is de java-versie toch OK? Het upgraden lijkt me een helse toer voor een beginneling als ik ben.
Mijn hoop blijft gevestigd op de gouden tip.

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #40 Gepost op: 2012/03/15, 21:54:23 »
Rechtermuisknop --> vinkje bij Uitvoerbaar maken
Nu moet ie het wel doen.
Daarbij is upgraden van Java vrij gemakkelijk.

Als ie het niet doet, probeer dan dit eens: open een Terminalvenster, navigeer naar het mapje met de software met het commando cd naamvanmap
En typ dan dit: ./ib2011ux -L

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #41 Gepost op: 2012/03/15, 22:58:45 »
Ik heb versie 11.10, dan is de java-versie toch OK? Het upgraden lijkt me een helse toer voor een beginneling als ik ben.
Mijn hoop blijft gevestigd op de gouden tip.
Schakel eens over op Oracle (Sun) Java JRE 6:
http://sites.google.com/site/computertip/java

En probeer het daarna nog eens.

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #42 Gepost op: 2012/03/15, 23:30:14 »
Beter kan ie eerst doen wat ik mijn vorige post schreef. Ik had dit probleem ook bij mijn vader dat er niks gebeurde bij dubbelklikken op de executable. Toen ik hem via het in mijn vorige post gemeldde commando startte deed ie het ineens wel :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #43 Gepost op: 2012/03/15, 23:40:30 »
Beter kan ie eerst doen wat ik mijn vorige post schreef. Ik had dit probleem ook bij mijn vader dat er niks gebeurde bij dubbelklikken op de executable. Toen ik hem via het in mijn vorige post gemeldde commando startte deed ie het ineens wel :)
Vreemd verhaal.... Nog nooit meegemaakt dat ik hoefde te knoeien met uitvoerbaar maken (of andere rechten, of wat dan ook) bij het belastingdienstprogje voor Linux. En ik gebruik het al vele jaren, op diverse computers, van verschillende mensen.

Gewoon het juiste bestand dubbelklikken en bam, het start op. Zo gaat het, zo hoort het. Zonder gedoe met rechten en aanverwanten.

Hooguit de Javaversie zou roet in het eten kunnen gooien. Of een corrupt bestand. Of ongeduld en onhandigheid: op ouwe "roestbakken" kan het opstarten van het progje bijvoorbeeld lang duren.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/15, 23:52:51 door Pjotr »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #44 Gepost op: 2012/03/15, 23:56:41 »
Los van de java-versie, mijn ervaringen tot nog toe met het belastingprogramma zijn o.m. dat het knap lang duurt voordat deze opstart. En mijn laptop is weliswaar geen Ferrari, maar toch ook geen oude roestbak.
Dus eens wat langer geduld hebben dan bij een regulier programma?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #45 Gepost op: 2012/03/16, 00:29:03 »
Los van de java-versie, mijn ervaringen tot nog toe met het belastingprogramma zijn o.m. dat het knap lang duurt voordat deze opstart. En mijn laptop is weliswaar geen Ferrari, maar toch ook geen oude roestbak.
Dus eens wat langer geduld hebben dan bij een regulier programma?
Inderdaad verreweg de meest waarschijnlijke oplossing van alle "opstartproblemen" met het Linuxprogje.  =D

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #46 Gepost op: 2012/03/16, 00:52:57 »
Beter kan ie eerst doen wat ik mijn vorige post schreef. Ik had dit probleem ook bij mijn vader dat er niks gebeurde bij dubbelklikken op de executable. Toen ik hem via het in mijn vorige post gemeldde commando startte deed ie het ineens wel :)
Vreemd verhaal.... Nog nooit meegemaakt dat ik hoefde te knoeien met uitvoerbaar maken (of andere rechten, of wat dan ook) bij het belastingdienstprogje voor Linux. En ik gebruik het al vele jaren, op diverse computers, van verschillende mensen.

Gewoon het juiste bestand dubbelklikken en bam, het start op. Zo gaat het, zo hoort het. Zonder gedoe met rechten en aanverwanten.

Hooguit de Javaversie zou roet in het eten kunnen gooien. Of een corrupt bestand. Of ongeduld en onhandigheid: op ouwe "roestbakken" kan het opstarten van het progje bijvoorbeeld lang duren.

Kan, maar wat jij meemaakt hoeft natuurlijk niet voor elke computer te gelden ;) Op mijn computer ging het prima, niet hoeven te knutselen inderdaad maar op mijn vaders computer ging het toch echt zoals ik in mijn vorige post vermeldde.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #47 Gepost op: 2012/03/16, 01:21:03 »
Hier werkt het vrij eenvoudig: uitpakken en het juiste bestand dubbelklikken. Geen extra fratsen nodig gehad.

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #48 Gepost op: 2012/03/16, 22:52:22 »
Idd, Johan, een kind kan de was doen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Belastingaangifte over 2011 (Nederland)
« Reactie #49 Gepost op: 2012/03/17, 11:01:30 »
Idd, Johan, een kind kan de was doen. :)

Gewoon klikkerde-klik =D