Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 naast XP installeren  (gelezen 1513 keer)

MF_TIMO

  • Gast
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Gepost op: 2007/10/25, 23:02:12 »
Ik ben nu (af althans, was net) bezig met 7.10 aan het installeren naast Windows met een uitdraai van hoe alles moet etc. Nou was ik bezig met partities editten en ik maakt een partitie die eerst 156 gig groot was 100 gig (waarvan in totaal 40 gig ongeveer werd gebruikt aan windows bestanden + alles wat ie in windows op z'n PC heeft staan) maar toen ik dus klaar was met dat editen duurde het vet lang zonder dat er iets gebeurde. We hebben daar echt 10 minuten gezeten en hij kwam niet eens op 1%

Nou vroeg ik me af of dit zo lang hoort te zijn. Ik heb gewoon de PC uitgedrukt met de nodige gevolgen, Windows ging even indexeren. En nu vraag ik dit... Erm dus, hoort het zo lang te duren?

Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/25, 23:15:32 »
Ja dit kan lang duren en wees blij dat je niet alles op een hoop heb gegooid met depc uit zetten :P

Dat is iets wat je nooit moet doen.
Je had beter kunnen wachten en omdat je toch kan doorwerken in Ubuntu had je de vraag kunnen stellen terwijl hij nog bezig was.

Je zou ook nog met de Live-cd van Gparted de boel eerst kunnen indelen en dan pas met de live-cd van Ubuntu aan de gang kunnen gaan, maagoe dat moet je maar even bekijken.

Hij moet veel werken als je en partitioneerd en nog eens een aantal nieuwe partitie's aanmaakt.
En met name dat verkleinen of verandere van de Windows partitie neemt veel tijd in beslag omdat hij bitje voor bitje alles verplaatst.

uuuuh veel ??

denk een 1/2 uurtje heel misschien ietsje langer.
soms gaat het razend snel en of hij gaat op het eind ineens heel snel.

heb vertrouwen.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

MF_TIMO

  • Gast
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/25, 23:28:09 »
Ok, bedankt man ;)

Ja ik was al bang dat windows in de soep zou lopen na mijn stomme actie XD maar gelukkig is het niet zo klote dat het nog wel een schijfje kan lezen na wat gekloot.

Het is trouwens een SCSCI harde schijf, heeft dat iets met de langzaamheid (in het begin) te maken?

Nouja, morgen is er weer een dag. Dan probeer ik het gewoon nog eens ;)

Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/26, 01:48:44 »
Hmmz SCSCI zou geen probleem moeten hoeven zijn ??

En anders koop je voor een paar centen een 40Gig IDE schijf en hang je die erin ??
Dan installeer je Ubuntu daarop , als Grub maar op de 1e schijf in de mbr zit is het goed.

sccs morgen :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline papillon

  • Lid
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/26, 02:20:46 »
Gandyman:
Waar koop je voor een paar centen (hoeveel is dat?) een 40GB harddisk?
Elk nadeel heeft z'n voordeel

Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/26, 02:29:06 »
Hmmmz bij azerty :http://www.azerty.nl/producten/zoek/124/harddisks-ide.html
Beginnen ze vanaf 80 gig ??
mja wel vanaf 37.40 euri

En bij Gistron ( zit bij jouw in de buurt ?? ) http://www.gistron.com/
Kan je ook ff kijken die is ook scherp geprijst.

of  Alternate, ( alhoewel die niet altijd zo goedkoop is )
http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?cat1=7&cat2=305&cat3=0&cat1=7&cat2=94&cat3=0&cat1=7&cat2=222&cat3=0&tgid=130&treeName=HARDWARE&Level1=Harddisks&Level2=IDE&

Let wel
koop geen maxtor of seagate.

Hitachi of  Samsung of WD zijn goeie keus .

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline theokus

  • Lid
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/26, 02:29:54 »
Citaat van: papillon
Gandyman:
Waar koop je voor een paar centen (hoeveel is dat?) een 40GB harddisk?
Kijk eens rond in Maastricht, misschien word je zelfs
geholpen in Sittard... ;)
As good as it gets

Offline papillon

  • Lid
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/26, 03:00:19 »
Waar kom jij vandaan theodokus? Een normale vraag als je in het buitenland bent. In een forum misschien iets minder normaal!?
Elk nadeel heeft z'n voordeel

Taygeto

  • Gast
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/26, 08:56:41 »
Citaat van: Gandyman
Ja dit kan lang duren en wees blij dat je niet alles op een hoop heb gegooid met depc uit zetten :P

Dat is iets wat je nooit moet doen.
Je had beter kunnen wachten en omdat je toch kan doorwerken in Ubuntu had je de vraag kunnen stellen terwijl hij nog bezig was.

Je zou ook nog met de Live-cd van Gparted de boel eerst kunnen indelen en dan pas met de live-cd van Ubuntu aan de gang kunnen gaan, maagoe dat moet je maar even bekijken.

Hij moet veel werken als je en partitioneerd en nog eens een aantal nieuwe partitie's aanmaakt.
En met name dat verkleinen of verandere van de Windows partitie neemt veel tijd in beslag omdat hij bitje voor bitje alles verplaatst.

uuuuh veel ??

denk een 1/2 uurtje heel misschien ietsje langer.
soms gaat het razend snel en of hij gaat op het eind ineens heel snel.

heb vertrouwen.

:D
Wat de boel ook vooruit kan helpen is eerst eens defragmenteren in windows, zo staan alle (of toch de meeste) bestanden zo veel mogelijk naar voor op je harde schijf en moet bij het partitioneren gewoon wat vrije ruimte geheralloceerd worden, gaat veeeel sneller dan gegevens verplaatsen.

MF_TIMO

  • Gast
Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/27, 01:53:02 »
Het was echt maar 30 minuten werk... Nouja, 2 minuten werk 28 minuten wachten, vervolgens opnieuw opstarten en alles werkte behalve internet, maar dat komt omdat hij niet het password van zijn lokale netwerk wist. Die weet alleen zijn pa.

Maar ik kwam geen enkel probleem tegen, en hij heeft een Ati kaart (Radeon X600 ofzo). Maar bij een vriend van mij die heeft een Nvidia 6600 (welke versie weet ik niet, iig een 6600) starte ik de Live CD en kreeg ik na het laden allemaal primaire lijntjes en allemaal basic-colors en stuff. En toen drukte ik hem uit en starte hem opnieuw op, deze keer koos ik Safe Graphics mode, en toen deed hij het wel gewoon.

Het is trouwens een 2.0 GHz Pentium 4 processor geloof ik (maar weet ik dus niet zeker, iig 2 GHz en Pentium).

Ubuntu 7.10 naast XP installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/27, 02:04:13 »
nou zie je wel alles komt goed.

BTW 2  Ghz is vet snel voor Ubuntu, tis wel linux he ??
Dat werkt al sjofel op een 1 Ghz pctje.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D