Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iso branden op cd rom  (gelezen 5166 keer)

Harmleij

  • Gast
iso branden op cd rom
« Gepost op: 2008/01/22, 13:53:15 »
Hallo, ik ben dus echt een groentje met het ubuntu gebeuren. Maar het werken buiten meneer Gates om lijkt me heerlijk en wat ik van het systeem heb gezien ziet er goed uit. Maar als ik de computer opstart en de cd laat controleren komt er een foutmelding met 1/0 een aantal keren. Cd opnieuw gebrand in andere brander (weer op laagste snelheid 8) maar ook weer de foutmelding. Dit bij een lege harde schijf, maar ook op een computer waarop XP pro draait. Beide computers pIII, 512 mb.
Doe ik iets fout?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
iso branden op cd rom
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/22, 14:04:56 »
Waarschijnlijk doe je niks fout, maar zijn of de lege CD-schijfjes verrot, of je brander. Hardware-probleem dus. Probeer het eens met een CD-schijfje van een ander merk?

Overigens: het zijn I/O errors, niet 1/0....  

Groet, Pjotr.

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
iso branden op cd rom
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/22, 14:05:39 »
Welkom Harmleij!

Misschien dat deze handleiding je verder helpt:

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/ubuntubranden/
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
iso branden op cd rom
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/22, 16:07:21 »
Ik ben het eens met Pjotr. Waarschijnlijk heb je DVD'tjes gebruikt van een merk dat het in jouw brander niet doen. Vooral merken als EMTEC doen het in bepaalde branders (zelf heb ik er een van Toshiba-Samsung) hartstikke slecht. Het kan inderdaad geen kwaad om een ander merk te proberen, de sites van die ondernemingen geven vaak lijsten met compatible branders. De kans is overigens groot, dat schijven van Nashua het doen.

Maar vergeet niet dat alle beschrijfbare optische schijven (CD, DVD, Blu-ray etc.) na een tijdje in kwaliteit verminderen. Zoals Pjotr al zei staat dat bekend als CD-rot, de schijven die je hebt gebruikt waren mogelijk wat te oud.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
iso branden op cd rom
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/22, 19:52:38 »
Misschien een tip, bij een groot Duits levenmiddellen bedrijf verkopen ze goekope, die het altijd doen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Harmleij

  • Gast
iso branden op cd rom
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/23, 08:58:18 »
Alvast bedankt voor de tips, ik ga verse schijfjes proberen. Anders vraag ik een werkend exemplaar aan, Harm

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
iso branden op cd rom
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/23, 10:30:36 »
is de iso die je wilt branden wel goed gedownload? Dit kan je controleren met de MD5 checksum.
Klik links bovenin op Documentatie

Harmleij

  • Gast
iso branden op cd rom
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/24, 11:02:44 »
Ik ga idd eerst behoorlijk eea doorlezen. Ik ga uitzoeken wat de MD5 checksum voor mij kan betekenen

Offline Tom

  • Lid
iso branden op cd rom
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/24, 11:13:02 »
Citaat van: r0n.
Misschien een tip, bij een groot Duits levenmiddellen bedrijf verkopen ze goekope, die het altijd doen !
Als U Aldi bedoelt die zijn in een PCM  CD test ferm door de mand gevallen wat betreft houdbaar heid.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
iso branden op cd rom
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/24, 12:36:19 »
Citaat van: wandarooze
Als U Aldi bedoelt die zijn in een PCM  CD test ferm door de mand gevallen wat betreft houdbaar heid.
U ???
Gewoon een jij hoor ;)
Die CD's bevallen mij prima, en hoezo houdbaarheid, elke 6 maanden komt er toch een nieuwe release .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Rune

  • Gast
iso branden op cd rom
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/24, 13:39:36 »
I/O errors zijn of media fout (media zelf, of kop), of controller fout.
Zoals zovelen al hebben gezegd, waarschijnlijk schijfjes die niet geschikt zijn voor de brander.

Offline bwman

  • Lid
iso branden op cd rom
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/24, 14:34:06 »
ik gebruik altijd schijfjes van traxdata, werken zeer goed en de "houdbaarheid" is ook heel goed ,en wat ook mooi is  ze zijn nog goed van prijs ook , je kan ze vinden bij bl*kker. gebruik ze nu al een paar jaar naar alle tevredenheid. als ik geen namen mag noemen verwijder deze post dan maar.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

iso branden op cd rom
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/24, 14:37:56 »
het merk maakt vaak niet uit, meestal komen de schijfjes van veel merken gewoon uit dezelfde fabriek...
en het kan zijn dat 1 merk het heel goed doet bij u, en de volgende reeks gewoon kakschijfkes zijn, en daarna weer betere...
dan nog dat ge soms problemen kunt hebben met merken cd/cdspeler die niet samen gaan...
enzoverder...