Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met installeen verschillende pakketten...  (gelezen 895 keer)

carcrosser

  • Gast
problemen met installeen verschillende pakketten...
« Gepost op: 2007/09/23, 13:30:58 »
Ik ben dus druk bezig ubuntu te verkennen en heb al best (voor mijn eigen gevoel) het nodige door

echter nu probeer ik eens wat software te downloaden en installeren met wisselende successen.

zo heb ik geprobeerd Vdrift (een spelletje) te downloaden en installeren.. Deze vind mijn SDL library niet.. heb wel uitgevonden wat het is, maar niet hoe ik het in mijn ubntu weet te weven.

Zo heb ik ook even Amsn en wine geprobeerd

Amsn vond mijn java runtime enviroment niet en wine ben ik even vergeten.

het is me nogal een waslijst ik weet het: oh ja: ik draai wel een ubuntu 64 bit versie.....

problemen met installeen verschillende pakketten...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/23, 13:35:09 »
amsn vindt je jre niet???? what the... het gebruikt wel tcl/tk... Oh ja, je kan 32 bits ubuntu op 64 bits computers zetten. Zet gewoon onder het splash screen 64 bits, zo doen andere besturingssystemen het ook, dacht ik...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

carcrosser

  • Gast
problemen met installeen verschillende pakketten...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/23, 13:46:42 »
klinkt logisch: wat is een spash creen ('t zal vast geen emmer water over mijn monitor gooien zijn, lijkt mij als elektronica man niet echt geschikt voor de HV trafo in mijn CRT'tjes)

m.a.w. kun je voor een beginner iets duidelijker zijn??

problemen met installeen verschillende pakketten...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/23, 14:08:08 »
Voor mer info over het splash screen

http://en.wikipedia.org/wiki/Splash_screen

carcrosser

  • Gast
problemen met installeen verschillende pakketten...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/23, 14:13:15 »
ach stom: was de term vergeten: OK dat had ik me moeten herinneren...

problemen met installeen verschillende pakketten...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/23, 15:00:01 »
Ik bedoelde dat je gewoon 32 bits ubuntu installeert. En dan doe je zoals Windows: zet eronder "64 bit edition". Voila, klaar (zo doen zij het naar het schijnt ook)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net