Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel verdorie! geen Edge voor Ubuntu?  (gelezen 1022 keer)

Offline jos34

  • Lid
Wel verdorie! geen Edge voor Ubuntu?
« Gepost op: 2019/05/11, 15:35:11 »
https://www.microsoftedgeinsider.com/en-us/download/?platform

Zijn ze nou helemaal gek geworden daar bij Microsoft!
« Laatst bewerkt op: 2019/05/11, 15:59:16 door jos34 »

DarkEra

  • Gast
Re: Wel verdorie! geen Edge voor Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/11, 17:49:30 »
Edge is een browser ontwikkeld door Microsoft voor Windows. Of de nieuwe op chromium gebaseerde Edge versie, welke nu nog niet een Beta is, ook voor Android komt is afwachten. Linux heeft geen Windows brol nodig, daar hebben we zelf genoeg browsers voor, Falkon, Chromium, FireFox, Konqueror, Midori, Gnome's eigen Epiphany en zo zullen er nog een paar zijn. Dan nog Opera, Vivaldi en Chrome etc. zelf.

Keuze zat dus en ik zie geen enkele reden om Microsoft/Windows software op een Linux systeem te gebruiken. Omdat je zelf Windows gebruikt snap ik niet goed dat je je zo druk erom maakt dat Edge geen Linux versie uitgebrengt.

Ik krijg steeds meer een gevoel bij dit soort topics.....
« Laatst bewerkt op: 2019/05/11, 17:57:40 door Maik »

Offline jos34

  • Lid
Re: Wel verdorie! geen Edge voor Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/11, 18:56:58 »
Als je op de pagina had gekeken had je gezien dat er ook een Android en iOS versie is en dat er ook een MacOS versie komt (vreemd detai, de Windows 10 versie draait ook gewoon op mijn Windows 8.1 blijkt nu, kon ik gewoon installeren en werkt ook nog naar zover ik weet behoren, dus deze logica aangenomen werkt deze Edge Chromium mischien ook wel op Vista of XP), dus ja Linux lijkt het enige systeem te zijn waarop het niet beschikbaar komt.

Overigens vind ik Edge sowiezo een zinkend schip, Chrome is de marktleider en zal dit zeer waarschijnlijk ook blijven.
Op browser gebied heeft M de boot gemist met zowel IE als Edge. Ik denk dat ze hun geld, tijd en energie beter ergens anders in kunnen stoppen.

Van Edge Chrome ben ik overigens nog niet erg van onder de indruk (beta versie), het is m.i. vooral gewoon Google Chrome met Bing als zoekmachine. Daar zit toch niemand op te wachten? Maarja het is een beta dus wie weet wordt het nog wat laat ik maar zeggen...
« Laatst bewerkt op: 2019/05/11, 19:02:54 door jos34 »

DarkEra

  • Gast
Re: Wel verdorie! geen Edge voor Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/11, 20:52:06 »
Als je op de pagina had gekeken had je gezien dat er ook een Android en iOS versie is en dat er ook een MacOS versie komt
Heb ik gezien....

Citaat
(vreemd detai, de Windows 10 versie draait ook gewoon op mijn Windows 8.1 blijkt nu, kon ik gewoon installeren en werkt ook nog naar zover ik weet behoren, dus deze logica aangenomen werkt deze Edge Chromium mischien ook wel op Vista of XP), dus ja Linux lijkt het enige systeem te zijn waarop het niet beschikbaar komt.
Vista en XP.... droom verder want die twee worden al tijden niet meer ondersteund en daar zullen ze heus geen moeite voor gaan doen. Microsoft dringt gebruikers erop aan over te stappen op Windows 10. Mensen die met een niet meer ondersteund en onveilig besturings systeem blijven werken en het internet op gaan (XP en Vista gebruikers dus), zijn niet goed wijs.

Citaat
Overigens vind ik Edge sowiezo een zinkend schip, Chrome is de marktleider en zal dit zeer waarschijnlijk ook blijven.
Op browser gebied heeft M de boot gemist met zowel IE als Edge. Ik denk dat ze hun geld, tijd en energie beter ergens anders in kunnen stoppen.

Van Edge Chrome ben ik overigens nog niet erg van onder de indruk (beta versie), het is m.i. vooral gewoon Google Chrome met Bing als zoekmachine. Daar zit toch niemand op te wachten? Maarja het is een beta dus wie weet wordt het nog wat laat ik maar zeggen...
Je bent tegenstrijdig bezig, eerst zitten nuilen over dat MS geen Edge uitbrengt voor Linux, wat mij dus totaal geen moer kan schelen of ze het doen of niet, en daarna zelf zeggen dat Edge een zinkend schip is. Daarom snap ik ook niet dat jij je zo druk maakt om het feit dat er geen Linux versie van Edge komt.

Blijf jij maar lekker bij je Windows en wees happy, wat anders gebruik je toch niet en is ook geen probleem maar stop met onzin topics te posten waar niemand wat aan heeft. Het is hier immers een Linux forum imo. ;)
« Laatst bewerkt op: 2019/05/11, 21:00:17 door Maik »