Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe schijf in pc en ubuntu vraagt "er is geen basisbestandsysteem gedefinieer  (gelezen 970 keer)

Hallo,

Net een harde schijf 2TERRA in desktop gestoken (nieuw uit de winkel)

De bedoeling is dat ik heel deze schijf gebruik voor ubuntu 13,04.

Als ik boot van mijn USB stick kan ik de schijf dev/SDC zien als ik dan op installeren klik krijg ik "er is geen basisbestandsysteem gedefinieerd"

Wat moet ik nu eerst doen ? dank

Is de schijf al geformatteerd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Via Gparted even een bestandssysteem toevoegen. MSDOS in dit geval.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

nog niet geformatteerd

Laat me nog even verduidelijken.

Ik heb een windows 8 machine, w8 staat op een SSD een een afzonderlijke HD van 1TB.

Wat heb ik nu gedaan, een nieuwe extra HD gekocht 2TB ongeformatteerd in de PC gestopt.

Wat ik wil is dat als de pc opstart ik op >F8 druk dan kan ik kiezen welke HD ik wil gebruiken om van te booten.
Als ik die van 2Tb neem wil ik dat gewoon Ubuntu opstart, ik wil ook geen grub menu om te kiezen wat ik wil opstarten - gewoon recht in Ubuntu.

Ik heb nu via een USB stick de image van Ubuntu geladen en nu vraagt hij naast windows installeren etc.... dit wil ik niet maar ik wil dat hij gewoon Ubuntu op die nieuwe HD van 2TB plaatst. maar als ik dat wil doen krijg ik veel opties te zien en meldingen zodat ik het niet zeker meer weet.

Sorry voor de domme vragen maar ik wil niet dat mijn w8 installatie naar de haaien gaat.

Dank  :)

Als je helemaal zeker wilt zijn, koppel je de ssd en HD schijf met Windows 8 af, kan daar niet toegeschreven worden. Eerst een bootflag geven met Gparted aan de harde schijf.Vervolgens deel je met Gparted de schijf in zoals jij wilt, bijv je wilt 1TB voor gezamenlijk gebruik hebben voor Windows en Ubuntu, deze formatteer je dan naar NTSF zodat Windows deze ook kan gebruiken. Op de andere TB zet je Ubuntu, hoef je er weinig aan te doen..
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Kies "/" als aanhechtpunt wanneer je een ext4-partitie aanmaakt tijdens de installatie.

bootflag met gparted is latijn voor mij