Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met printersharing  (gelezen 661 keer)

wiim

  • Gast
Probleem met printersharing
« Gepost op: 2007/12/08, 12:25:03 »
Hallo

Ik draai de 7.xxxx en heb printersharing geïnstalleerd zoals hier aangegeven: https://help.ubuntu.com/community/NetworkPrintingFromWinXP

ik maak gebruik van een XP en een VISTA laptop in mijn netwerk om remote te printen op die server.

Telkens als ik de server herstart heb en ze daarna terug opstart gebeurt het volgende. Het eerste document dat ik probeer afdrukken (van de Vista machine) wordt half afgedrukt maar dan blijft de printer (HP PSC 750) gewoon hangen.

Als ik dan ga kijken in de printer module in ubuntu zie ik dat het enabled vinkje bij policies is uitgeschakeld. Als ik het daarna manueel aanzet gaat alles weer vlekkenloos ... tot de linux weer es herstart moet worden.

Iemand een idee?

wiim

  • Gast
Probleem met printersharing
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/09, 20:09:31 »
niemand?

Offline cybex

  • Lid
Probleem met printersharing
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 12:26:14 »
begrijp ik het goed je hebt een printer gekoppeld aan je linux bak? of is het netwerk printer met een utp aansluiting en een eigen ipnr.
als je de /etc/cups/printers.conf edit kun je daar deze optie niet vast in zetten? ik neem aan dat je nu alles grafisch doet.
of als deze daar niet in staat verder zoeken in de cups map en edit je er op los misschien zit het dan wel in de cupsd.conf
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts