Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Calendar encrypten  (gelezen 446 keer)

Google Calendar encrypten
« Gepost op: 2014/12/10, 19:07:53 »
os = Xubuntu 12.04

Is er een mogelijkheid om de inhoud (dus afspraken e.d.) die ik plaats in Google Calendar te encrypten, zodat Google  niet de inhoud van mijn agenda kan zien? Kan niet datgene vinden op internet waarmee dit mogelijk is. Vond wat oude links, maar die werken niet meer.

Thx!
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/10, 19:13:19 »
Je kan beter je agenda gewoon niet met Google delen als je niet wil dat Google je agenda inziet.

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/10, 20:59:06 »
Nee.
Contradictio in terminis est.

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/10, 23:28:03 »
Nee, kun je vierkant schudden. Bedenk dat Google niet per se *jouw* agenda wil inzien (waarschijnlijk dan), maar dat ze met big data aan de gang zijn. Patronen ontdekken. Steekwoorden uit jouw agenda gecombineerd met de contacten die je hebt, bijvoorbeeld. Om uiteindelijk advertenties te verkopen, want Google is een bedrijf dat advertenties verkoopt, als core business, remember? De zoekmachine van Google is een ondersteunende tool hierin. Alle andere producten die G. gratis aanbiedt, ook.

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/11, 17:41:45 »
Balen dat dat niet kan.

Misschien is het een idee om bij het invullen van afspraken dit in een soort zelfgecodeerde vorm te doen die alleen de beheerder van de agenda kent. Bv "10.00 uur tandarts" wordt "10.00 uur bb" waar bb dan staat voor het aloude 'bekkebeul'. Ok het kost wat moeite, maar het is beter dan niets.

Dan is er natuurlijk ook nog de ordi-papieren agenda...back to basics...

 
Een boek doet het altijd...

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/11, 17:46:30 »
En wat vind je van dit?

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/11, 19:32:16 »
@ubuntunoob : interessant. Ik zal het eens nader gaan bekijken. Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: Google Calendar encrypten
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/11, 22:52:10 »
En wat vind je van dit?
Waarom zou/moet ik die gasten met hun slechte Engels vertrouwen? Je moet echt een beetje oppassen hoor als je je boodschappen door een onbekende derde laat coderen. Waarom doe je dat niet zelf, bijvoorbeeld? Omdat dat ingewikkelder is?