Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?  (gelezen 1858 keer)

via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Gepost op: 2023/11/02, 08:53:35 »
Kan er iemand zeggen hoe ik dit moet installeren in firefox ?

Om door te gaan moet de Connective Browser Package geïnstalleerd zijn
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Oesje

  • Lid
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2023/11/02, 11:45:44 »
Lees hier meer
https://help.doccle.be/hc/nl/articles/360054977911-Het-lukt-mij-niet-om-het-Connective-Browser-package-te-installeren
bedankt voor de link en info, maar ik lees dit ik citeer hun tekst?
Om eID te gebruiken met je Doccle-account moet je het Connective Browser package installeren. Dit bestaat uit een extensie voor je webbrowser en een plugin die wordt geïnstalleerd op je besturingssysteem (Windows of macOS uitsluitend, Linux en ChromeOS worden niet ondersteund).
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2023/11/02, 14:29:15 »
Dit is onmogelijk onder linux.

Ga tijdelijk onder windows, werk het daar volledig af, koppel daar itsme.

Daarna kan je vanuit linux in doccle inloggen met itsme.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Oesje

  • Lid
Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #4 Gepost op: 2023/11/02, 14:55:32 »
Dit is onmogelijk onder linux.

Ga tijdelijk onder windows, werk het daar volledig af, koppel daar itsme.

Daarna kan je vanuit linux in doccle inloggen met itsme.

Een Itsme account is een mobiele applicatie
Je kan op een Windows PC wel een Itsme account aanmaken maar je Itsme alleen op een mobiel apparaat gebruiken .
Maar is ook rommel ! Activeer je jouw Itsme account op je Smartphone met je mobiel kaartje erin , en je koopt een nieuwe Smartphone en je stopt daar je kaartje in kun je Itsme niet meer gebruiken .
Er zitten ook al meer dan 2 jaar bugs in die ze niet opgelost krijgen .
https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/werking-en-structuur/hoe-werkt-de-vlaamse-overheid/informatie-en-communicatie/aanmelden/aanmelden-via-itsme

https://community.orange.be/t5/Opties-en-diensten/Itsme-app-login-werkt-niet/td-p/118330

En tot nu toe is dat nog niet opgelost door Itsme
https://support.itsme-id.com/hc/nl/articles/360041023394-Hoe-activeer-ik-itsme-op-mijn-nieuwe-smartphone-
« Laatst bewerkt op: 2023/11/02, 15:00:38 door Oesje »
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline Oesje

  • Lid
Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #5 Gepost op: 2023/11/02, 15:06:20 »
Citaat
Om eID te gebruiken met je Doccle-account moet je het Connective Browser package installeren.

Als Mozilla de ontwikkelaar van Firefox de extensie onbetrouwbaar vind zal die geblokkeerd worden in Firefox . Mozilla doet dit al een tijdje .
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #6 Gepost op: 2023/11/02, 15:36:20 »
bedankt voor de info, maar was sowieso niet van plan om itsme te nemen,maar goed als Connective Browser package niet kan geinstalleert worden, dan neem ik wel even mijn windows pc.
ik werk nu met ubuntu en ernaast staat zorin os core, daar werkt de eidkaart ook, zou het dan daar niet mogelijk zijn??
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Oesje

  • Lid
Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #7 Gepost op: 2023/11/02, 18:19:48 »
bedankt voor de info, maar was sowieso niet van plan om itsme te nemen,maar goed als Connective Browser package niet kan geinstalleert worden, dan neem ik wel even mijn windows pc.
ik werk nu met ubuntu en ernaast staat zorin os core, daar werkt de eidkaart ook, zou het dan daar niet mogelijk zijn??

Ken je het verschil tussen beiden ?
Itsme is een applicatie van de Vlaamse overheid . Wie Itsme gebruikt zend de overheid je geen papieren documenten meer via post , maar in digitale vorm .
Doccle is een applicatie voor facturen op te halen in digitale vorm .
Ik zou er niet verbaast van staan moest jij een phishing mail gekregen hebben . Ga je op een windows PC op de link klikken en je bent aangemeld met een account met administratorsrehten zou je wel eens de hoofdprijs kunnen winnen . Gegevensdiefstal .
Heb je het e-mail adres van de afzender gecontroleert . Iedereen kan een frauduleuze mail versturen in naam van ........
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #8 Gepost op: 2023/11/02, 20:05:07 »
niet ongerust ik open geen linken die ik niet ken?Itsme is meer gevaarlijker dan je zo denken nooit of nooit gebruik ik dat.En nu doccle ook al  niet meer aangezien dezelfde mails in andere dienst ook toe komen waar ik me moet aanmelden via de eidkaart lezer
« Laatst bewerkt op: 2023/11/02, 20:07:18 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Oesje

  • Lid
Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #9 Gepost op: 2023/11/02, 21:49:49 »
Citaat
niet ongerust ik open geen linken die ik niet ken?Itsme is meer gevaarlijker dan je zo denken nooit of nooit gebruik ik dat.En nu doccle ook al  niet meer aangezien dezelfde mails in andere dienst ook toe komen waar ik me moet aanmelden via de eidkaart lezer

Voor de Nederlandse lezers/volgers
Belgie heeft liefst maar 5 verschillende overheden.
Een federale overheid
Een Vlaamse overheid
Een Waalse overheid
Een Duistalige overheid
Een Brussels gewest overheid
Itsme is een applicatie van de Vlaamse overheid .
MyEbox is dan van de Federale overheid
MyEbox word niet gecontroleert door de Federale overheid . Activeer jij jouw MyEbox krijg je alleen nog documenten in digitale vorm .
De burger is zelf verantwoordelijk het document te controleren of het van één van de overheden afkomstig is .
Zo is iemand eens naar mij gekomen dat hij in zijn Ebox een herinnering had gekregen dat zijn belastingen nog niet betaald waren en hij mij zei dat hij die wel al betaald had .
Ik zei hem toen dat ik dat moeilijk kon geloven en hij zijn aanslagbiljet soms niet per e-mail gekregen had . Nee zei hij ik ben er zeker van dat het in mijn Ebox zat en het zit er nog in .
Ik ben dan eens bij hem thuis gegaan en in zijn ebox zat een aanslagbiljet , maar het rekeningnummer waarop hij moest betalen was niet van van de overheid van financien .

https://myebox.be/nl/gebruiksvoorwaarden

5. Aansprakelijkheid

De berichten die beschikbaar zijn via deze dienst worden bezorgd door de verzenders die aangesloten zijn op eBox. Zij zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die zij via eBox bezorgen.

De aangesloten verzenders leveren grote inspanningen om er voor te zorgen dat de aangeboden berichten volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt is. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen. Indien de verstrekte berichten onjuistheden zouden bevatten of indien bepaalde berichten onbeschikbaar zouden zijn, zal getracht worden dit zo snel mogelijk te corrigeren. Indien u onjuistheden zou vaststellen in de berichten die ter beschikking wordt gesteld, kan u steeds de betrokken verzender contacteren.
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #10 Gepost op: 2023/11/03, 09:31:21 »
Als je u belastingen niet hebt betaald wees maar gerust dat er de kortste keren een brief in je brievenbus steekt.Of van andere betalingen.
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Bloom

  • Lid
Re: via mail doccle wil ik naar de website gaan maar lukt niet?
« Reactie #11 Gepost op: 2023/11/03, 11:22:18 »
En België is in feite een federale staat met ZES regeringen en bijhorende parlementen.
Dat zijn:
1. De federale staat
2. Het Vlaams Gewest en de Vlaamse Gemeenschap
3. Het Waals Gewest
4. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
5. De Franstalige Gemeenschap
6. De Duitstalige Gemeenschap
Alles samen een ongelooflijke verspilling van belastinggeld.