Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu  (gelezen 3504 keer)

Offline iceman564

  • Lid
Kubuntu
« Gepost op: 2007/10/23, 13:35:55 »
Na een paar dagen te hebben gespeeld met Ubuntu , heb ik zojuist de live cd van Kubuntu
geprobeert.

Kan ik ongestraft de cd instaleren over ubuntu heen ?

Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 13:59:26 »
Dan ben je ubuntu kwijt vermoed ik.
Ik stel voor een dual boot te maken (zie elders op dit forum).

Monk.

Offline Thom

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 14:55:23 »
Nog eenvoudiger is in Beheer - Synaptic pakketbeheer het pakket Kubuntu-desktop (via zoekopdracht eenvoudig te vinden) te installeren. Je kunt dan kiezen tussen de twee desktop versies.

Als je overigens een keuze van een van de twee hebt gemaakt, adviseer ik om een verse installatie te doen van de schil die je prefereert.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 16:49:22 »
Doe maar, Kubuntu is stukken beter ;).

Maar ja, dan verlies je wel alles wat er al staat

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

mickvdv

  • Gast
Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 16:56:49 »
Je systeem wordt niks onstabiler als je kde en gnome draait, tik in de terminal:

sudo aptitude install kubuntu-desktopDat installeerd kde

Offline iceman564

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/23, 17:02:51 »
ubuntu staat al in een dualboot met XP.
Maar wat me opvalt is dat mijn LCD scherm veel zuiverder is met Kubuntu.

Ik krijg het in Ubuntu niet scherp , zeker in firefox niet. hele stukken text zijn gewoon wazig.

waarom het in Kubuntu wel zuiver(der) is weet ik niet maar het scheelt stukken.

veel heb ik er nog niet opstaan , ben net een paar dagen aan linux , en dus nog volop aan het uitproberen , en ga regelmatig de fout in
maar heb er wel lol aan.

echter een wazig beeldscherm irriteert me mateloos.

mickvdv

  • Gast
Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/23, 17:23:31 »
Heb je al met ubuntu kde geinstalleerd? Je hoeft niet perse een nieuwe install te doen?

Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/23, 17:24:00 »
ik heb feisty altijd gedraaid met gnome ,ook later met kubuntu desktop.Ik vond gnome wel lekker overzichtelijk maar met kde heb je toch meer progs die goed samenwerken.Het is een kwestie van smaak,maar ik ben nu ook overgestapt op kubuntu vanwege de betere weergave en om van evolution af te komen als standaard email/adresboek client.
Het is wel even wennen,kom soms wat bugs tegen(adept update manager) maar die bugs zaten in gnome ook in bepaalde progs.
Kubuntu 20.04

mickvdv

  • Gast
Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/23, 17:27:21 »
Je hoeft net presse alleen kde prog's te gebruiken op kde, (zelfde met gnome) en ik geloof dat je ergens je standaard email client kan instellen. Verder Adept schijnt wat minder te zijn, (nooit ge probeert) maar synaptic doet het altijd goed! (bij mij dan)

Mick

Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/23, 18:56:36 »
Je kunt via adept gewoon ook synaptic installeren.
Kortom: vrijwel alles kun je door elkaar gebruiken: best of both worlds.

Monk.

Offline Ruben

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/23, 19:36:25 »
Citaat van: SeySayux
Doe maar, Kubuntu is stukken beter ;).

Maar ja, dan verlies je wel alles wat er al staat

- SeySayux
Kubuntu is hetzelfde als Ubuntu, maar dan met KDE en andere standaartapplicaties. Het is alleen een kwestie van smaak welke je beter vind en welke niet.. Lijkt me niet verstandig tegen een beginner te roepen dat Kubuntu beter is.. Zeg dan dat het jouwn favoriet is. Laat hem zelf de keuze maken welke hij beter vind.

Kubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/23, 19:45:54 »
Citaat van: RR1991
Citaat van: SeySayux
Doe maar, Kubuntu is stukken beter ;).

Maar ja, dan verlies je wel alles wat er al staat

- SeySayux
Kubuntu is hetzelfde als Ubuntu, maar dan met KDE en andere standaartapplicaties. Het is alleen een kwestie van smaak welke je beter vind en welke niet.. Lijkt me niet verstandig tegen een beginner te roepen dat Kubuntu beter is.. Zeg dan dat het jouwn favoriet is. Laat hem zelf de keuze maken welke hij beter vind.
Wij hebben amarok, kaffeine, K3B, KGet, Ktorrent, Konqueror, Dolphin, KBFX, Kwrite/Kate, ... Je gaat niet zeggen dat Totem (x2) , Nautilus, firefox downloadbeheer, torrent, Nautilus, geen vervanging, gedit,.. beter is? Toegegeven, jullie hebben Firefox en Synaptic, maja...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ruben

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/23, 20:20:14 »
Er is geen jullie en wij... Wij zijn samen (K)(X)ubuntu ;)
Wij zijn beter dan Windows...

Offline iceman564

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/23, 20:41:12 »
ik wil geen beter / slechter discussie te werk stellen.

Ik ben zeer geintresseerd in wat (K)Ubuntu te bieden heeft.

maar helaas loop ik tegen problemen aan die ik niet had verwacht.

(K)Ubuntu = zeker geen windows.
Na een zeer snelle installatie had ik gelijk een werkbaar systeem (internet,mail muziek) , en was aangenaam verrast.
echter daarna komt de installatie waar niet standaard drivers voor zijn . printer,scanner , monitor.
printer en scanner zijn onder controlle , de monitor niet.

Ik heb Kubuntu maar gewoon geinstalleerd , en wat schetst mijn verbazing: met de live cd een loepzuiver beeld , na installatie van het OS , net zo'n drama als met Ubuntu.
Per saldo ben ik dus niet veel wijzer geworden.
Nu had ik in de schuur nog een 19 inch crt monitor staan.
deze aangesloten , en perfect beeld.

Helaas moet ik constateren dat mijn 19 inch 16:9 lcd niet zuiver te krijgen is.Alle draadjes over instellingen/pixels/fonts
heb ik al doorgelopen.

Misschien laat ik het even bezinken , en moet ik maar naar de meeting komen zaterdag in hilversum , om te zien wat Ubuntu inhoud /allemaal kan om mezelf toch te overtuigen.
Dat Ubuntu meer/hetzelfde kan als XP daar ben ik van overtuigd.
Dat ik er moeite voor moet doen en dat het geen OK klikken van Windows is dat neem ik voor lief

Ik wil toch echt niet terug naar een oude crt monitor........daarvoor ben ik teveel gehecht aan mijn lcdtje.
Sterker nog wil een 24 inch aanschaffen.

Offline iceman564

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/24, 02:05:33 »
wel monitor onscherpte is opgelost .....

en zoals gewoonlijk , denkt een mens eerst aan het moeilijke en dan pas het logische.

bij het gebruik van de live-cd , wordt gebruik gemaakt van de standaars meegeleverde nv-driver.

na complete installatie , heb ik zelf de nvidia-restricted driver geinstalleerd , en daar gaat het fout.

De standaard driver werkt beter dan de door nvidia aangeboden driver.........

tesamen met alle instelbare font-groote van de standaard 9mm naar 12mm te brengen zowel in het OS alsmede in firefox heb ik een zuiver beeld....

kan mezelf wel voor de kop slaan.

moet bekennen dat ik al een beetje liep te foeteren op linux , maar het OS werkt gewoon..

wat mij betreft mag er een "opgelost" op.

een ieder bedankt voor het meedenken.

Offline patrick

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/24, 07:37:20 »
had gisteren eens sudo aptitude install kubuntu-desktop gedaan, maar KDE is nogal ingewikkeld van menu structuur.
Heb dan maar sudo aptitude remove kubuntu-desktop gedaan, maar nu is het loginscherm nog altijd dat van kde.
Hoe verwijder ik kde volledig met inlogscherm en al de andere rest, zodat ik terug alleen maar gnome overhoud.
Ook werkte met KDE compiz niet goed, of moet ik hier iets speciaals voor doen.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Kubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/24, 08:30:22 »
Vandaar mijn advies om KDE in dual boot te draaien als je het uit wilt proberen.
Het is gebleken, dat gnome en kde niet perfect te scheiden zijn, blijkbaar ook niet in Gutsy.

Monk.

Offline rman

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/24, 13:27:28 »
Hoi mensen,

Ik gebruik Kubuntu een Feisty Fawn amd64 versie. Werkt prettig en ziet er mooi uit.
Ik heb gekozen voor kde omdat ik hier al eerder goed mee gewerkt had en ik met Ubuntu niet eenvoudig mijn videokaart/beeldscherm kon instellen.

Wat jammer is dat ik geen flash webpagina's kan zien. Er schijn nog geen 64b flash versie voor (k)ubuntu te zijn. Dit las ik hier wat maanden geleden.

-Weet iemand of dit nog steeds zo is?

-Kan ik deze -Feisty Fawn amd64 kubuntu-   upgrade met Gutsy Gibbon i386  Kubuntu?
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Kubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/24, 18:34:52 »
1) nee, is er nog steeds niet (je zou naar gnash kunnen kijken)
2) helaas, ook dit kan niet

Offline patrick

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2007/10/25, 09:26:42 »
Had gisteren eens voor te testen kubuntu 7.10 geinstalleerd, maar daar vind ik mijn weg niet in. Heb zelfs nergens gevonden hoe ik compiz werkend moet krijgen, in gnome staat dit gewoon in de menu.
Ik zeg niet dat KDE slecht is maar ik vind gnome overzichtelijker.
had zelfs op een moment in de balk onderaan 30 blokjes van virtuele scherm staan of hoe noem je die.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Kubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2007/10/25, 18:50:15 »
Citaat van: patrom
Heb zelfs nergens gevonden hoe ik compiz werkend moet krijgen, in gnome staat dit gewoon in de menu.
Dat komt helaas omdat canonical gnome-gericht is. Bij een gnome-gerichte distributie is het normaal dat KDE het wat slechter doet. Ik ben bezig met een distro (ja, eerst mijn systeem op orde krijgen, dan nog een beetje werken aan die MMO, dan Mac OS X Leopard installeren op mijn ThinkPad, dan...) die KDE-gebaseerd gaat zijn, en geloof me, zelfs de echte gnome-freak zal Gnome niet missen in deze distro

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net