Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: busybox  (gelezen 5996 keer)

busybox
« Gepost op: 2008/01/15, 17:12:53 »
Hallo,

Heeft iemand een idee wat Busybox is? Dat krijg ik ipv van Ubuntu. Enkel een command-line waar ik niet in kan typen, eerste keer wel. Hoe krijg ik ubuntu weer gestart? Sorry als ik wat beroerd overkom, maar ik ben erg gestressed dat ubuntu te beroerd is om te starten, want moet nog veel doen. op dat kreng... Een herinstallatie is dus het laatste wat ik kan gebruiken op dit moment.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
busybox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/15, 17:48:43 »
Tussen de laatste keer goed opstarten en nu moet er iets veranderd zijn, anders deed hij het nog wel.
Heb je updates geïnstalleerd? Met de schijven en of partities gerommeld? Extra USB spul aangesloten? In de BIOS gerommeld?

busybox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/15, 17:57:02 »
Bij die vraag verwijs ik je hierheen:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20714

Dus daar heeft het ongetwijfeld mee te maken.... Maar ik ben toch maar een herinstallatie aan het doen, dan sla ik meteen 4 miljard vliegen in een klap. Helaas kan ik mijn mysql niet meer backuppen... Grrr op mn externe harde schijf heb ik de rest van de zwik die ik wilde backuppen maar gedumpt.

Nu maar stresserig afwachten dat hij klaar is met installeren, en dan alle anders shizzle installeren tot mijn hardeschijf een ons weegt.

Pfff Toch bedankt

busybox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/16, 15:38:16 »
En daar gaan we weer...................

Gister alleen hopeloos geprobeerd het niet-afsluiten probleem te fixen, en weer komt meneer BusyBox...

Citaat
Busybox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
Nu kan ik wel weer typen.

Maar ik Moet werken aan een site, en als Mevrouw de PC zo moeilijk doet schiet het niet op!... Ik ben nu zelfs zo hopeloos dat ik af en toe erover denk weer Windows te installeren :(

Heeft iemand nog een idee?

Edit 1:
Met het commando 'exit' kom ik direct terug in de desbetreffende shell.

In de root / hoort toch ook een map te zitten genaamd boot ?
ls / geeft:
Citaat
dev sbin init lib etc scripts lib64 proc root bin usr var modules conf sys tmp
Maar als ik gelijk heb, hoe in tux naam is het mogelijk dat een hele map, belanrijke dus waarschijnlijk beveiligde map zomaar van de computer kan verdwijnen en dat maar liefst twee keer achter elkaar? Een keer voor een herinstallatie en een keer direct erna....

Edit 2:
Heb nu wel de map geconstateerd met de live cd.

Offline Dave

  • Lid
busybox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/16, 15:58:40 »
das inderdaad super vervelend en begrijp de wanhoop als een verse installatie hetzelfde weer opleverd.

Geen idee voor de oplossing maar heb wel je site bij de favorieten gezet.
Alleen "stom" dat een naam minimaal 5 karakters moet hebben voor registratie, das discriminatie hihi

busybox
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/16, 16:02:20 »
Ow haha,

mn site gaat offline binnenkort. Ooit op een dag wil ik met een nieuwe beginnen die veel beter wordt.  Maar dan moet eerst de ene site af zijn en dan moet eerst dit kreng gefixed worden. Gelukkig heb ik ook nog een laptop, das mn redding.

busybox
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/16, 16:27:29 »
Wat ik nu ga doen:
1) Ik start op via Ubuntu 7.10 kernel 2.6.22-14-generic ( recovery mod )
2) Maak een foto http://picasaweb.google.nl/vlerkknozem/Ubuntu/photo#5156093157333247330 Dit blijft in een oneindige loop.
3) iK onkoppel de usbhub, de loop stop en het er gebeurd niks meer
4) Harde reset.
5) Normale kernel. Busybox komt weer, maar kan nu niet meer typen.
6) Harde reset.
7) Recovery mode. Er gebeurd een hoop.
8) Maak weer een foto: http://picasaweb.google.nl/vlerkknozem/Ubuntu/photo#5156095906112316786 Gebeurd niks meer nu.
9) Nu ga ik verdere research doen met de live cd.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
busybox
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/16, 16:41:00 »
Zo te zien gebruik je de 64 bits variant van Ubuntu.
Heb je dezelfde problemen als je de 32bits gebruikt?

Heb je de laatste tijd een bios update gedaan? Instellingen veranderd in de bios of de bios gereset?
Krijg je die foutmeldingen ook als je helemaal geen USB apparatuur aangesloten hebt? Dus ook de hub en evt. toetsenbord en muis niet aansluiten.


Wat is het merk en type van je moederbord?

busybox
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/16, 16:48:01 »
32 bit heb ik nog niet geprobeerd, maar voorheen nooit problemen gehad.

Enigste recente verandering is een harde schijf externe erbij en later een USB-hub erbij. Ik zal nu eens alles loskoppelen.

edit 1
Woow door mijn fout denk ik nu ook nog een moederbord waarschuwing.... Heel snelle korte piepjes...

Edit 2:
Alle USB apparatuur losgekoppeld. Weer verschijnt Busybox

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
busybox
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/16, 16:54:34 »
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan Ubuntu, maar heb je een hardware probleem.
Kapot moederbord of kapotte USB aansluitingen of iets dergelijks.

Edit: Die snelle korte piepjes zijn echt niet normaal. Kijk eens in de handleiding van je moederbord wat die piepjes betekenen?

busybox
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/16, 16:56:37 »
Is er nog iets wat ik kan doen om dat uit te testen? Die piepjes was doordat ik te snel was met handelen....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
busybox
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/16, 17:04:27 »
Een live cd werkt wel zonder problemen?
Dan gaat er tijdens of na de installatie toch iets mis.

busybox
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/16, 17:05:33 »
De live cd werkt prima. Maar je brengt me wel op een idee.... Ik ga een de livecd controleren op defecten.

Edit:
Check finished: no errors found

busybox
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/16, 19:38:22 »
Heb eens gekeken in Synaptic.  Naast busybox-initramfs, is daar ook busybox-static.  Die zou je een shell kunnen geven om rescue-handelingen uit te voeren.  Als je nog eens in Synaptic geraakt, of aan een commandlijn...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

ubuntukluns

  • Gast
busybox
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/16, 20:20:33 »
hallo, ik ben doorgeschakeld naar dit topic. Ik heb regelmatig dat ik ubuntu ook moet heropstarten door dat busybox gedoe.

Ik heb een externe harde schijf dat aangesloten is EN ik moet wel met 2 toetsenborden werken. ik heb zo een draadloos logitech toestenbord en muis die via een usb werken. Maar dat w niet geactiveerd bij het opstarten, dus moet ik met een ander aangesloten toetsenbord die nog met zo een paars rondeke werkt ook inpluggen. Ik stel die vraag omdat ik daarnet iets gelezen had van externe schijven enzo.


Als ik mijn externe afsluit dan heb ik nog steeds 9/10 keer voor dat die busybox begint te koekeloeren op mijn opstartscherm...

ubuntukluns

  • Gast
busybox
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/16, 20:24:56 »
Citaat van: Prosper
Heb eens gekeken in Synaptic.  Naast busybox-initramfs, is daar ook busybox-static.  Die zou je een shell kunnen geven om rescue-handelingen uit te voeren.  Als je nog eens in Synaptic geraakt, of aan een commandlijn...
ik geraak dus wel op ubuntu als ik geduldig ben en een 10 tal keer heropstart.

Heb ook net wat in synaptic gezeten en ik zie busybox-initramfs groen aangevierkant staan (0_o wat een woord) Ik zie daar ook nog 3 andere ( busybox, busybox-static en mindi-busybox ) staan die niet groen zijn. Doe ik er goed aan die 3 andere ook te installeren of is dit eerder nutteloos?

busybox
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/16, 23:34:42 »
Jij hebt dus ook een externe hardeschijf? Misschien dat het probleem ergens in die richting ligt dan. Ik heb ook een logitech toetsenbord draadloos. Die werkt de eerste keer wel, daarna niet mee... Ik heb nu weer een herinstallatie gedaan, kijken wat het opleverd.

ubuntukluns

  • Gast
busybox
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/21, 15:32:10 »
Citaat van: vlerknozem
Jij hebt dus ook een externe hardeschijf? Misschien dat het probleem ergens in die richting ligt dan. Ik heb ook een logitech toetsenbord draadloos. Die werkt de eerste keer wel, daarna niet mee... Ik heb nu weer een herinstallatie gedaan, kijken wat het opleverd.
jup, vooral externe schijf en dat toetsenbord doen het denk ik. Dunno hoe ik het moet oplossen

busybox
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/21, 19:42:23 »
Al eens gegoogled op die foutmelding ?
Geeft misschien een paar nuttige inlichtingen ...

Ik ben er in elk geval de woorden externe harde schijf in tegengekomen.;;
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Harrstein

  • Gast
busybox
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/08, 14:30:44 »
*schopt topic omhoog*

ik heb het zelfde probleem ware het niet dat ik geen extra randapperatuur erop aangesloten, maar op een bepaal moment kwam hij ook met busybox. ik heb mn laptop nodig op school en zou het dus niet prettig vinden om WEER een herinstallatie uit te voeren

Offline ohjajoh

  • Lid
busybox
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/02, 17:59:08 »
busybox is een minimale shell waar in dit geval ubuntu op terugvalt als er een hardwareprobleem is waar ie niet uitkomt. De kunst is om uit te zoeken waar het nou precies mis is gegaan. Herinstallatie is een windows-gewoonte die ik bij een linux-distributie nog nooit gebruikt heb (of hoeven hebben). Wat ik bijna overal als oplossing vindt is een extra toevoeging aan je grub of een andere bios-instelling. Wat ook vaak voorkomt is een crashende harde schijf of een schijf dat in sleep-mode gaat zonder dat ie eerst ontkoppeld wordt. Wat mij ook opvalt is dat de meeste busybox troubles voorkomen onder x64 gebruikers.

Wat te doen?

Live-cd starten en van daaruit je logs bekijken en/of je hardware testen. Aan de hand van die uitkomsten een oplossing zoeken.

succes!