Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu phone Sim kaart probleem  (gelezen 2907 keer)

Offline bassnas

  • Lid
ubuntu phone Sim kaart probleem
« Gepost op: 2015/03/25, 20:34:46 »
luitjes, als ubuntu fan ben ik nu in bezit van een ubuntu phone van BQ. Voelt vertrouwd, helder en Ubuntu. Maar nu komt het: heeft iemand ook problemen met zijn simm kaart? Ik heb een simyo sim kaart erin gestopt, maar de telefoon zegt op sim1 niet geregistreerd . Kaartje in een andere telefoon gestopt en daar werkt het wel.
Dus de kaart werkt wel. Wie heeft een suggestie om de telefoon aan de praat  te krijgen.  Bij de instellingen kan je niet veel wijzigen. Ik heb BQ al gemaild, maar nog geen response.

Moderator edit: Titel aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/31, 11:03:20 door Ron »

Re: ubuntu phone
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/25, 20:39:13 »
Ik heb zelf geen enkel probleem gehad. Zaken die je eventueel zou kunnen proberen:

-Steek de SIM eens in het tweede sim-slot? Dan merk je of de eerste defect is.
-Steek een andere SIM (van familielid ofzo) in allebei de SIM-slots.
-Vraag bij Simyo een nieuwe SIM kaart (is normaal gratis toch?)

Re: ubuntu phone
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/26, 11:00:13 »
Vandaag 26 maart zag ik vanmorgen op Facebook dat de ubuntu phone weer te koop staat.
Succes.
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline bassnas

  • Lid
Re: ubuntu phone
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/30, 10:02:55 »
ik heb contact gehad met BQ, zie onderstaande methode om de telefoon te resetten. Probleem blijft nog steeds. Echter, gisteren was ik in Eindhoven, met telefoon en tot mijn verbazing had ik wel verbinding met mijn provider, 3 streepjes. Ik denk dat het te maken heeft met de hardware van BQ. Ik ga nog wat experimenteren en hou jullie op de hoogte. Naar mijn mening moet de UBUNTU telefoon overal werken zelfs met minimale telefoon netwerk detectie. Als iemand nog suggesties heeft graag.

Thank you for your response and the tests performed.

Please confirm us if this behaviour it's reproduced with both SIM slots. If is not possible connecting with any carrier from SIM slot 1 or 2 please follow these steps to perform a factory data reset to rule out configuration and firmware troubles:

- With your device turned off, press "on/off" + "volume up" buttons at the same time. When boot mode appears release both buttons. Select "recovery" moving among options with volume up button and accept with volume down button.

- When the Ubuntu logo appears, press the volume up button.

- "Android system recovery" menu will be shown. You can control the options with volume down button, please select "wipe data / factory reset" and confirm selection pressing "on/off"  button.

- Another little menu will appear to confirm, and as we did before, we have to select "yes" with volume down and confirm with the "on/off"" button.

- When the menu appears again select "Reboot system now" with "on/off" button.

If the problem persists contact us again with the results, we apologize for the inconvenience. We have informed about this behaviour to Canonical and they are now working on it.

Re: ubuntu phone
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/31, 10:25:14 »
Ik zou terugsturen voor garantie overwegen in jouw geval.

Hier heb ik namelijk nog nooit enige verbindsproblemen gehad met de BQ Aquaris. Het zou dus een slecht exemplaar kunnen zijn.

Re: ubuntu phone Sim kaart probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/02, 09:21:46 »
ik heb zelf een andere telefoon met 2 sim plaatsen.
echter alleen sim 1 Moet voorzien zijn van 1 sim daarna kun je dus de 2 sim gewoon plaatsen
1 sim alleen in 2 e sim plaatsen werkt dan dus gewoon niet
ook kan ik maar met 1 van de 2 sim kaarten t www net op (sim plaats 1) en niet met de 2e.
dus mijn internet sim op 1 en de andere op 2 werkt in mijn geval gewoon normaal zoals het hoort.

Offline bassnas

  • Lid
Re: ubuntu phone Sim kaart probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/02, 22:14:00 »
luitjes,

BQ gaat nu mijn  telefoon omruilen, goeie zaak (garantie). Ze gaan het probleem verder uitzoeken.  Ben benieuwd wat de nieuwe gaat brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

Offline bassnas

  • Lid
Re: ubuntu phone Sim kaart probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/03, 15:30:51 »
luitjes, net is mijn nieuwe Ubuntu phone binnen gevallen. Goeie zaak van BQ. Uiteraard was ik benieuwd en: hij doet het.
Simkaartje herkent, provider.  Mijn Paasdagen kunnen niet meer stuk. Bellen, sms-en gaat zoals altijd maar bovenal met een UBUNTU gevoel.
Mocht ik nog reactie krijgen waarom de vorige telefoon het niet deed, ik hou jullie op de hoogte :)


Offline bassnas

  • Lid
Re: ubuntu phone Sim kaart probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2015/04/03, 23:07:04 »
de oude telefoon heb ik nog hier, komen ze nog ophalen.
Blijfteen mooi toestel, nog net niet voor de wat zal ik zeggen de "wereld". Ik ben nu aan het uitzoeken of ik nog wat meer inzicht krijg in de motor,  hoe het  een en ander in elkaar steekt.
Een ding blijft: een vertrouwde UBUNTU omgeving.  :)