Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: K3B + Normalize-audio  (gelezen 1256 keer)

K3B + Normalize-audio
« Gepost op: 2007/08/31, 19:16:59 »
Heb normalize-audio geinstalleerd via pakkettenbeheer, maar hij ziet het niet onder K3B. Iemand enig idee?

artvds2708

  • Gast
K3B + Normalize-audio
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/31, 19:46:33 »
Liever heb ik eerst alles op een geluisniveau.
Dus gebruik ik  mp3gain .......  staat in synaptic.
Vul dan het volgende in mijn konsole in :
mp3gain -r -c /home/gebruiker/mp3map/*.mp3
Dit zorgt ervoor dat alles netjes het zelfde volume krijgt.

K3B + Normalize-audio
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/31, 20:20:01 »
Hmmm, dat zou ik eens kunnen proberen. Bedankt voor de info. Is er ook zoiets voor WAV files?

artvds2708

  • Gast
K3B + Normalize-audio
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/31, 21:34:51 »
Probeer eens Wavesurfer.
of gebruik SoundKonverter om het eerst om te zetten naar mp3.
Er zullen vast nog wel andere mogelijkheden zijn, maar ik ben ook nog lerende. ;)

K3B + Normalize-audio
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/31, 22:17:48 »
Volgens mij kun je met soundkonverter niet alle WAV bestanden naar hetzelfde geluidsniveau zetten.

Offline vanadium

  • Lid
K3B + Normalize-audio
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/01, 18:39:12 »
wavgain doet replaygain op wav bestanden. http://www.maazl.de/project/mp3/mp3gain.html Een gecompileerde binary kan je installeren via de Debian repositories van http://www.rarewares.org/debian-info-allpackages.php

K3B + Normalize-audio
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/08, 21:56:25 »
Is inmiddels in de nieuwe update gefixed.

K3B + Normalize-audio
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/09, 07:20:26 »
Citaat van: postman
Volgens mij kun je met soundkonverter niet alle WAV bestanden naar hetzelfde geluidsniveau zetten.
Lees zijn post eens goed.
Hij raadde aan, om SoundKonverter te gebruiken, om het naar MP3 om te zetten - te Konverteren dus.....

SupSoc

  • Gast
K3B + Normalize-audio
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/10, 18:30:40 »
Als newbee Ubuntu-gebruiker stootte ik onlangs op hetzelfde probleem. De normalize-functie van k3b bleek niet te werken, hoewel normalize-audio wel was geïnstalleerd. Ook de tip om k3b zelf het pad naar normalize te tonen (k3b settings => programs => search path) die het probleem liquideerde in bv Dapper werkte niet bij mijn feisty installatie.
Na wat speurwerk door de engelstalige forums heb ik het dan toch alsvolgt opgelost gekregen:

*ga eerst de tarball normalize-0.7.7.tar.gz ophalen op http://normalize.nongnu.org/
*pak het boeltje uit en open in de uitgepakte map volgend bestand normalize-0.7.7/src/normalize.c
* zoek volgende regel :

case 'V':
      printf("normalize %s\n", version);
      printf(_("\

*en wijzig naar:

 case 'V':
      printf("%s %s\n", progname, version);
      printf(_("\

*sla de wijzigingen op
*vervolgens installeer je normalize vanuit dit gewijzigde installatie-pakket alsvolgt:

(om dit te doen moet wel het pakket build-essential geïnstalleerd zijn. Dit was bij mij standaard niet het geval, dus ga eerst in synaptic eens kijken of dit bij jou het geval is. Zo niet installeer je eerst dit pakket)

*In de terminal navigeer je naar de uitgepakte map normalize 0.7.7
*Daar aangekomen typ je: sudo ./configure, en vervolgens je paswoord.
Normaal gezien gebeurt nu vanalles, wanneer je geen errors krijgt is alles oké
*vervolgens typ je make
*vervolgens make install
De aangepaste normalize is bij deze geïnstalleerd, let wel dat pakketten die je op deze manier installeert niet standaard in de map /usr/bin terechtkomen, maar wel in usr/local/bin. Je kan de hele handel uiteraard zelf naar /usr/bin kopiëren of je kan in k3b het search-path aanpassen naar /usr/local/bin

Klaar is Kees!! Dit werkt in ieder geval voor Feisty, mogelijks is dit euvel in Gutsy sowieso opgelost.

Grtz,