Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Picasa database delen met windows op externe schijf  (gelezen 846 keer)

Offline Allcazar

  • Lid
Picasa database delen met windows op externe schijf
« Gepost op: 2010/10/04, 13:28:34 »
Hallo,

Een vraagje, betreft het gebruik van Picasa onder Ubuntu. 

Mijn fotocollectie van ruim 40.000 foto's staat op een externe usb schijf, waarbij ik de picasadatabase in een aparte folder bewaar. 

Onder windows gebruik ik het schitterende "picasastarter" (zie: http://sites.google.com/site/picasastartersite/).  Deze applicatie laat toe om mijn Picasa database te delen door gelijk welke computer, zolang hij maar Picasa in zijn c:\programs\ heeft.   Ik kan de externe schijf dus aan gelijk welk van onze laptops hangen, ik heb altijd mijn picasa database bij de hand, in tact, zonder dat hij terug moet opgebouwd worden.   Ik klik gewoon Picasastarter aan, en het programma laat me kiezen uit de beschikbare Picasa databases.  Een interface dus die manuele settings overbodig maakt en uw fotocollectie echt portable.  Zéér mooi.

Bon.   ???

Andere koek in Ubuntu.  Picasa (linux versie met de verdoken Wine) werkt wel en goed, en zelfs Picasa in de pure Windows versie los geïnstalleerd via "openen met Wine", evenzeer.   Picasastarter laten werken in Wine, mag ik vergeten (er zijn nog gebruikers die deze vraag gesteld hebben).

Laatste redding waar ik hoop via het forum een antwoord op te vinden.   Zou het mogelijk om Picasa onder Ubuntu zo in te stellen dat hij zijn database aanmaakt op de externe harde schijf ( dus op de linux locatie /media/...) ?    Indien zo, dan ben ik gered en kan ik gewoon blijven verder werken...

Grtjs.

All
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.