Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!  (gelezen 2702 keer)

Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Gepost op: 2012/06/18, 20:25:11 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/06/unity3d-4-will-be-the-first-mass-market-games-engine-to-support-linux

Kijkt eens aan, nu krijgen we nog meer mooie games naar Linux! Leuk dat zo'n groot engine toch het nut van Linux inziet :)

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/18, 23:22:39 »
Duurde ven voor de euro viel en ik doorhad dat het dus niet over Ubuntu's Interface ging...
Leuk nieuws, ik krijg de indruk dat heel de game industrie in een stroomversnelling zit kwa Linux ondersteuning.
Nu nog Nvidia die stopt met koppig doen en het word misschien nog eens wat :p
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/18, 23:32:36 »
"Duurde ven voor de euro viel en ik doorhad dat het dus niet over Ubuntu's Interface ging..."

Snap ik opzich wel, maar ik heb het niet voor niets in Games gepost met nota bene de titel 'game engine' ;)

En nVidia doet alleen koppig over Optimus, meer niet.


Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/20, 09:54:47 »
Ik vind dat de andere distro's net zo goed recht er op hebben ;) Maar wel leuk nieuws voor Ubuntu natuurlijk! :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/20, 10:28:36 »
Ik vind dat de andere distro's net zo goed recht er op hebben ;) Maar wel leuk nieuws voor Ubuntu natuurlijk! :)

De andere distro's krijgen ook Unity3D; alleen Ubuntu is de enige distro die officiële support krijgt. Oftewel: als jij een probleem/bug/etc. hebt en je hebt geen Ubuntu dan zullen ze je niet of nauwelijks helpen.

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/20, 19:56:51 »
En we hebben zelfs al wat aankondigingen van games gekregen!!!
http://www.ubuntuvibes.com/2012/06/new-unity3d-games-promise-linux-support.html

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/20, 20:50:57 »
Geen enkele tittel tussen die me echt warm krijgt.
Maar dat zal ik zijn die videospelletjes aan het ontgroeien is :p
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/20, 21:08:56 »
Gaat ook meer om de ondersteuning ervan ;) Grotere titels naar Linux = win voor marktaandeel ;)

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/20, 21:45:07 »
En we hebben zelfs al wat aankondigingen van games gekregen!!!
http://www.ubuntuvibes.com/2012/06/new-unity3d-games-promise-linux-support.html

Alpha Colony ziet er erg leuk uit (dwz het concept) http://www.kickstarter.com/projects/1547218311/alpha-colony-a-tribute-to-mule alleen wel een beetje een hoge doelstelling ($500K)


Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/28, 23:26:33 »
Naast de 2 gereleasde demo's heeft Canonical ook werk ervan gemaakt nu: http://www.iloveubuntu.net/ubuntu-developers-further-push-work-unity-game-platform

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/08/29, 10:57:15 »
De andere distro's krijgen ook Unity3D; alleen Ubuntu is de enige distro die officiële support krijgt. Oftewel: als jij een probleem/bug/etc. hebt en je hebt geen Ubuntu dan zullen ze je niet of nauwelijks helpen.
Kleine aanvulling, er staat duidelijk: "op dit moment" bij. Ubuntu is dus op dit moment de enige distro die ondersteuning krijgt bij problemen, bugs e.d. Blijkbaar is men van plan om later de ondersteuning voor andere distro's toe te voegen. Sja, je moet ergens beginnen he, en dan is Ubuntu een logische keus.

Citaat
While games exported from Unity will run on most modern Linux desktops, they will (at this time) only offer official support for Ubuntu 10.04 or later

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/08/29, 10:57:43 »
De andere distro's krijgen ook Unity3D; alleen Ubuntu is de enige distro die officiële support krijgt. Oftewel: als jij een probleem/bug/etc. hebt en je hebt geen Ubuntu dan zullen ze je niet of nauwelijks helpen.
Kleine aanvulling, er staat duidelijk: "op dit moment" bij. Ubuntu is dus op dit moment de enige distro die ondersteuning krijgt bij problemen, bugs e.d. Blijkbaar is men van plan om later de ondersteuning voor andere distro's toe te voegen. Sja, je moet ergens beginnen he, en dan is Ubuntu een logische keus.

Citaat
While games exported from Unity will run on most modern Linux desktops, they will (at this time) only offer official support for Ubuntu 10.04 or later

Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/08/29, 10:59:03 »
De andere distro's krijgen ook Unity3D; alleen Ubuntu is de enige distro die officiële support krijgt. Oftewel: als jij een probleem/bug/etc. hebt en je hebt geen Ubuntu dan zullen ze je niet of nauwelijks helpen.
Kleine aanvulling, er staat duidelijk: "op dit moment" bij. Ubuntu is dus op dit moment de enige distro die ondersteuning krijgt bij problemen, bugs e.d. Blijkbaar is men van plan om later de ondersteuning voor andere distro's toe te voegen. Sja, je moet ergens beginnen he, en dan is Ubuntu een logische keus.

Citaat
While games exported from Unity will run on most modern Linux desktops, they will (at this time) only offer official support for Ubuntu 10.04 or later

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Groot nieuws: Unity3D game engine gaat Linux ondersteunen!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/22, 16:38:51 »
Ik ben zeker blij met dit nieuws. ik werk vaak met unity en nu eindelijk kan ik mijn games voor ubuntu beschikbaar stellen. het is wel jammer dat alleen ubuntu ondersteunt wordt maarja het is ook de grootste.