Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Handleiding moet ik nemen?  (gelezen 2027 keer)

Skilltone

  • Gast
Welke Handleiding moet ik nemen?
« Gepost op: 2010/03/18, 21:57:40 »
Goede avond,

Ik hoop dat ik in de juiste subgroep zit, anders verplaatst je hem maar ;)

Het gaat om het volgende. IK heb een a.c ryan mini met daaraan op ntfs harddisk op usb. deze is aangesloten op me sitecom router. Ik heb na een update van de ac ryan mogelijkheid voor NAS, Unphp en workgroup. Wat wil ik nu. Ik wil van Ubuntu 9,04 via netwerk communiceren met me ac ryan. zodat ik foto's en muziek over kan zetten op de harddisk die aan het apparaat gekoppeld zit. Ik heb draadloos contact met me router.

Ik ben nu drie avonden alles aan het lezen, waaronder o.a
http://wiki.ubuntu-nl.org/NetwerkenEnServers
https://help.ubuntu.com/community/SettingUpSamba
deze sites, en kom er niet uit, welke handleiding ik nu eigenlijk moet hebben. Wie kan me dat vertellen?

MvG

SkillStone

Re: Welke Handleiding moet ik nemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/18, 23:02:55 »
Wat je wilt doen is de shares op je AC ryan mounten op je linux box. Neem hier eens een kijkje:
https://help.ubuntu.com/community/MountWindowsSharesPermanently

Als je een makkelijke tutorial wilt over hoe je samba moet configureren dan heb ik die ook wel voor je, maar coordat ik het post wil ik wel zeker weten of je dat echt nodig heb :)  Dus laat het maar weten
« Laatst bewerkt op: 2010/03/18, 23:05:00 door Jos Jonkmans »
Voor de mensen

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Welke Handleiding moet ik nemen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/19, 09:51:02 »
Volgens mij moet je het zelfs zo ver niet gaan zoeken. Zijn er standaard mappen gedeeld op die AC Ryan? Aangezien je spreekt over NAS functionaliteit moet je dat apparaat over het netwerk kunnen aanspreken. In Ubuntu zou je dan via 'Verbinden met server' kunnen verbinden naar de netwerkshare op die AC Ryan door het IP adres van dat apparaat op te geven.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Skilltone

  • Gast
Re: Welke Handleiding moet ik nemen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/23, 17:26:20 »
@Jos: Die gebruikerhandleiding is vrij moeilijk, en blijf steken dat ik een file moet maken. Als ik door lees zie ik vrij vaak staan dat je systeem om zeep kan helpen, is er niet iets veiligers?

@dark; ik dacht dat eerst ook, maar hij kan steeds geen verbinding maken met het ip adres/host. of word ineens geweigerd.

groetjes SkillStone

Re: Welke Handleiding moet ik nemen?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/23, 22:09:46 »
Die file maken is vrij simpel:

sudo vi /home/jouwusername/.smbcredentials

vul de file in met (druk op de i om de insert mode te gebruiken in vi):

username=JouwUsername
password=JouwPassword

Sla de file vervolgens op (esc toets om de insert mode te verlaten gevolgt door :wq en een enter)

Vervolgens zorg je dat de rechten goed staan:

sudo chmod 600 /home/jouwusername/.smbcredentials



Voor de mensen