Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint 7 Gloria  (gelezen 33316 keer)

Offline Ploffie

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #25 Gepost op: 2009/07/06, 20:55:05 »
Als ik de hardware test doe zoals deze in Ubuntu zelf zit vind ik geen fouten.
Is er een commando om je HD te testen?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/20, 21:12:55 »
 Hier ook Mint 7 geïnstalleerd , deze distro verrast me heel positief moet ik zeggen, bijna niks werk aan na de installatie.
Viva La Revolución

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/20, 23:06:52 »
Binnenkort een nieuwe pc. Zal dan eens Mint uitproberen =D
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline ESM

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/21, 13:12:26 »
Ik heb eerst een maand of twee, drie Ubuntu gebruikt en vanaf het moment daarna staat Linux Mint op mijn PC. Ubuntu Plus noem ik het maar :) Echt heel erg fijn. Probeer wel eens een andere Linux om even te kijken wat dat is, maar telkens kom ik weer bij Mint terug. Wel fijn dat dit forum ook nog kan helpen bij eventuele vragen over Mint, dat zeker!
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB


Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/22, 16:14:05 »
Ik zit nu ook al zo'n 6 weken op Mint Gloria 64 bit en geheel zonder problemen. Alles doet ook heel intuïtief aan...binnen een week weet je alles blindelings te vinden. De combinatie van frisgroen en zwart (Shiki-mint-theme) een verademing t.o.v. het bruinige Ubuntu. Binnen een klein uurtje ook zo geïnstalleerd en precies zo als ik-em hebben wil. Vooralsnog een blijvertje...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline ESM

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/23, 09:26:52 »
Het shiki mint theme vind ik nou net het slechtste aan Mint. Het vernielt Thunderbird en Open office en dat soort programma's. De info in de balk wordt onleesbaar (zwart op zwart). Ik heb nu een gemodificeerde Dust Sand ingezet. Dat werkt wel goed :)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/23, 09:29:50 door ESM »
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB


Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #31 Gepost op: 2009/09/23, 16:20:00 »
Heb je gelijk in ESM...het Shiki Dust theme is stukken beter...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tom

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #32 Gepost op: 2009/09/23, 20:00:07 »
Geef eens een screenshot van dat thema aub. :) :)
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #33 Gepost op: 2009/09/24, 05:55:56 »
Wanda, ik heb Shiki-Dust zélf hier niet draaien en kan dus ook geen screenshot geven. Maar het is een beetje een versleutelde Shiki-Colors. Alles is zo ongeveer gelijk alleen blijven de uitklapschermpjes (zoals menu onder firefox en OpenOffice) mooi wit/grijs, hetgeen de leesbaarheid flink bevordert. Groet, Midas.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tom

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #34 Gepost op: 2009/09/24, 08:27:06 »
Wanda, ik heb Shiki-Dust zélf hier niet draaien en kan dus ook geen screenshot geven. Maar het is een beetje een versleutelde Shiki-Colors. Alles is zo ongeveer gelijk alleen blijven de uitklapschermpjes (zoals menu onder firefox en OpenOffice) mooi wit/grijs, hetgeen de leesbaarheid flink bevordert. Groet, Midas.

Dank U vriendelijk , groet Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #35 Gepost op: 2009/09/24, 08:50:47 »
Wat ook goed helpt is het thema Glass-miniframe: http://www.xfce-look.org/content/show.php/Glass+Miniframe?content=109622, dit gecombineerd met Qdark (Emerald) voor de vensters http://www.compiz-themes.org/content/show.php/QDark+X+(two+versions)?content=111898
Voor de iconen gebruik ik dan Shiki Brave.

Alles is dan zeer helder, duidelijk en strak vormgegeven.

Hier een schermfoto (rechts in de screenlets zie je de mini uitvoering van de Shiki Brave iconen).



PS: Dit is Debian, maar het werkt prima op Linux Mint en Ubuntu.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tom

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #36 Gepost op: 2009/09/24, 10:51:50 »
rechts in de screenlets zie je de mini uitvoering van de Shiki Brave iconen).


Ja dat is ook zeer mooi. :) en vooral duidelijk. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #37 Gepost op: 2009/09/24, 19:29:17 »
Ik vind vooral het afrol menu erg handig en functioneel. Weet iemand welk (thema)dit is ?
En het installeren van software is ook een verademing (met die plaatjes en uitleg). Waarom neemt Ubuntu dit niet over ? Het is net allemaal een stukje vriendelijker.

Gr Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #38 Gepost op: 2009/09/24, 20:04:58 »
Het startmenu is gewoon afgekeken van openSuse en door Mint nog wat aangepast. Er zijn meerdere minttools ontwikkeld, die je haast niet merkt maar toch wel handig zijn. Al met al een zeer complete distro en ik hoef altijd maar zo'n 3 of 4 dingetjes toe te voegen. Met de al aanwezige codecs ben je dan in no time operationeel na een fresh install...

Ik probeer vaak andere distro's uit maar kom dan weer op Mint uit omdat het zo erg intuïtief werkt...alles gewoon op de goede plek (althans voor mij). Ik installeer dan altijd de 64 bits gnomeversie...die komt meestal ruim 2 maanden na Ubuntu uit en dan zijn een aantal grote bugs meestal al verholpen.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #39 Gepost op: 2009/09/27, 13:30:03 »
Wat mij opvalt aan Mint 7 is het háárscherpe lettertype dat zelfs de live-CD weet te presenteren zonder dat ik er wat voor hoef te doen. Dat is mij met 8.04 ondanks tips als op http://sites.google.com/site/computertip/  nooit gelukt.

Offline ESM

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #40 Gepost op: 2009/09/27, 16:34:32 »
Ingebakken goeie fonthinting. Zoals het Mint team alles beter maakt dan het Ubuntu team :)
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #41 Gepost op: 2009/09/27, 16:52:28 »
Kan je een screenshot maken van de schermpjes om de fonts in te stellen?
Ik ben wel benieuwd naar wat zij ingesteld hebben.

Zelf pas ik ook altijd de fonts aan, de manier van hinting, evt. de DPI enz.
Dat geeft op mijn monitor in ieder geval ook een scherp beeld.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #42 Gepost op: 2009/09/27, 17:01:09 »
Hier 2 screenshots van mijn instellingen.
Ik heb ook in /etc/fonts/conf.d een symlink vervangen, zodat er altijd full-hinting gebruikt wordt.

Edit: directe plaatjes werken blijkbaar niet, hier de linkjes:
http://imagebin.ca/view/IpLN3Q0.html
http://imagebin.ca/view/6QGqtg.html

En de symlink:
/etc/fonts/conf.d/10-hinting-full.conf: symbolic link to `../conf.avail/10-hinting-full.conf'


Kraakhelder en goed leesbaar :)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 17:02:46 door Johan van Dijk »

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #43 Gepost op: 2009/09/27, 20:34:10 »
Kan je een screenshot maken van de schermpjes om de fonts in te stellen?
Ik ben wel benieuwd naar wat zij ingesteld hebben.

Zelf pas ik ook altijd de fonts aan, de manier van hinting, evt. de DPI enz.
Dat geeft op mijn monitor in ieder geval ook een scherp beeld.
Het lukt me niet om de screenshots te mailen. Daarom maar zo:

Lettertype: sans; subpixel smoothing (LCD) aan
Hinting: slight; Subpixel order: RGB

Dit is dus kant-en-klaar van de live-CD.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Edit: Johan, als je me je e-mailadres stuurt dan kan ik je de screenshots terugmailen. Via deze site kan ik geen bestanden >100kb mailen, en dan zijn de screenshots onleesbaar.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 20:42:53 door Roland »

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #44 Gepost op: 2009/09/27, 20:51:17 »
Mijn voorlopige instellingen:shiki-mint met gion iconen
Kubuntu 20.04

Offline ESM

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #45 Gepost op: 2009/10/05, 16:16:41 »
Mint is ook heel mooi met het Nimbus theme...
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB


Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #46 Gepost op: 2009/10/05, 19:35:09 »
Of gewoon het Shiki Brave. Dat is ook heel scherp en mooier dan die mint kleuren.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tom

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #47 Gepost op: 2009/10/06, 22:51:12 »
Heb hem vanmorgen ook geinstalleerd en inderdaad een zeer mooie distro. :)
En vanaf dat hij geinstall is inclusief de updates kun je er gelijk een dvd video insteken en het afspelen begint.
Dus super.
Maar toen kwam het , Mplayer gebruik ik niet dus verwijderd.
Fortuna dat terminal speeltje verwijderd.
En nog een paar zaken die ik ook in jaunty verwijder.
Zag het al aankomen letterlijk en figuurlijk , Mint menu was da da.
Mint updater was ook foetsie.
Sun Java verwijderd en Openjdk er op gezet plus Icedtea geinstalleerd ook een gefoemel .. maar dat ging.
Hij gebruikt ook meer cpu kracht als Jaunty volgens mijn monitor.
Verder wie gezegd een zeer mooie distro en meteen klaar voor gebruik Java , Totem xine en Medibuntu inclusief w32codecs , libdvdcss2 alles al standaard voor geinstalleerd.
Totem(gstreamer) dan weer niet maar die heb ik dan via synaptic erop gezet.
Wat het Mintmenu betreft vond het schitterend , mocht Ubuntu van mij zo overnemen.
Ook de kleuren combinaties vond ik zeer mooi , heb ze allemaal geprobeerd. :D
Ook een groot voordeel vond ik je hebt maar één paneel.
Al met al een goede en mooie Distro , vond ik toch.
Alleen dat Mint mijn sloperij niet zo goed vond vind ik jammer.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/06, 22:59:56 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #48 Gepost op: 2009/10/06, 22:59:47 »
Wanda,dat is idd een nadeel van linux mint.Ik ben nl gewend om zelf mijn codecs te installeren en in LM wordt dan meteen mint installer verwijderd omdat daar dus het gehele pakket aan codecs zit.LM is niet zo schappelijk als je onderdelen verwijderd en vervangt.Prima voor een beginner die dat allemaal niet wilt of als je erg makkelijk aangelegt bent,voor de rest is het een prima distro(maar niet voor de sleutelaar  ;) )
Kubuntu 20.04

Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #49 Gepost op: 2009/10/06, 23:13:57 »
Inderdaad, kant-en-klaar. Voor degene die knutselt is het duidelijk wat minder geschikt. Overigens heeft Linux Mint ook een Fluxbox versie, die je natuurlijk ook op kunt bouwen naar een systeem wat meer rekenkracht aan kan. Vergelijkbaar met AntiX-base waarop je je eigen systeem op kunt bouwen.

Maar het doel van Linux Mint is dat je een systeem hebt wat out-of-the-box werkt. Dan zit er soms iets in wat je niet gebruikt, en niet (staffeloos) kunt verwijderen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)