Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+  (gelezen 1619 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Gepost op: 2008/06/15, 21:48:18 »
Gisteren van iemand een D-Link DWL-650+ gekregen om te testen en onder Ubuntu aan het werk te krijgen. Ik herinner me een geval met een DWL 645 Pcmcia card dat uiteindelijk niet gelukt is. Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met de DWL-650+ en heeft iemand die card werkend?
Alvast zeer bedankt voor de te nemen moeite.
Vr.groet, peter

Offline petervs

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 22:06:32 »
De D-Link DWL-650+ zijn er met verschillende chipsets. Je zou even kunnen kijken welke erin zit.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Petervdw

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 22:31:45 »
Aan Schiemanski
Dank voor je snelle reactie.
Met lspci vind ik: Texas Instruments ACX 100 22Mbps wireless Interface.
In de tabel staat de card grijs. Driver niet bekend. Eventueel via acx100.sourceforge.net, maar daar word ik niet veel wijzer. Vandaar mijn vraag: zijn er mensen die die kaart al eens werkend hebben gekregen? Toen met die 645 was een flink tijdverlies. (Gesloten driver)
Vr.groet, peter

Offline petervs

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 22:55:38 »
Petervdw,
Wat je op die site (acx100.sourceforge.net) vindt, zijn drivers voor die kaart.
Zoals ik het zie heb je een stable version,die alleen WEP ondersteund, en je hebt 'n versie die nog niet echt getest is, maar wel met WPA.

http://acx100.sourceforge.net/wiki/Device_list

edit: Sorry,het gaat hier om de DWL G650+, staat echter wel bij :
http://acx100.sourceforge.net/matrix.html
Ubuntu MATE 16.04

Offline Petervdw

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 23:52:07 »
Aan Schiemanski
Dank voor je info. Doorgelezen, maar te moeilijk voor mij. Misschien vind ik nog wel iemand die die dingen (2 keer D-Link DWL 650+) onder Windows wil gebruiken. Ik vind het leuk om te experimenteren, maar Linux leer ik in principe niet meer bij.
In ieder geval bedankt voor je inspanningen.
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/20, 00:07:59 »
Aan Schiemanski
Het bloed kruipt .......
Toch van sourceforge.net de file    acx-20080210.tar.bz2   gedownload. Dat zou de driver voor de DWL-650+ moeten zijn, althans om te proberen.
Maar wat moet ik nu verder met die file. Waar kan ik een stap voor stap beschrijving vinden voor het uitpakken en verder. Want Linux, ik snap er nog weinig van.
Vr.groet, peter

Vooral wat ik eigenlijk zit te doen als ik met zo'n tar file aan de gang ga, interesseert me. Vaak wordt het even uitgeschreven, maar wat gebeurt er precies. Met dank.

Offline petervs

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/22, 22:45:46 »
Het zal erg lastig worden, misschien had je dit al gelezen op die site:

The + in DWL-120+, DWL-520+ and DWL-650+ is what's important:
The normal version uses the good and well-supported Prism 2.5 chipset, whereas the + version uses the obscure ACX100 chipset.
Oh wait, it's even worse: a newer version of the DWL-650 (the one with grey antenna) is said to also have the ACX100, so it's even more difficult to tell them apart!! ARGH! Consider not buying these cards! (plus, the 650+ seems to be defective/problematic much more often than other cards, in my experience)

Wat er precies gebeurt bij zo'n tar.bz2 file weet ik niet.Wat ik wel 'n goede site vind is deze:
How do I install anything in ubuntu:
http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/
Ubuntu MATE 16.04

Offline Petervdw

  • Lid
D-Link Pcmcia Wireless Cardbus Adapter DWL-650+
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/22, 23:23:39 »
Aan Schiemanski
Dank voor je reactie. Inmiddels ben ik erachter hoe je die tar.bz2 files uitpakt, maar dan komt het pas.
Ik dacht dat het wel aan de hand van een algemene leidraad kon, maar er komt heel veel d'r neffen kijken, en daarbij wel gelezen dat het dan nog eindeloos proberen blijft. Daar kom ik kennis voor tekort.
Misschien dat ik iemand anders nog een plezier kan doen met die dingen voor Windows gebruik. Het was maar voor de sport. Beetje naief om over een stap voor stap beschrijving te beginnen.
Ga in ieder geval je aanbevolen link lezen. Nogmaals bedankt.
Vr.groet, peter

Toch wel een stuk wijzer geworden. Direct een bladwijzer van gemaakt. Morgen verder en een beetje uitschrijven. Zo werkt dat bij mij. Groet.