Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos op laptop werkt niet  (gelezen 4878 keer)

Offline dylan125

  • Lid
Draadloos op laptop werkt niet
« Gepost op: 2010/04/21, 19:25:23 »
Om deze reden is het dan ook aangeraden om ubuntu (of elke andere distro) met een bekabelde verbinding te installeren.
Alles (of toch ijna ;)) wordt dan geïnstalleerd waardoor je later minder problemen hebt. Dit is van toepassing op bv je netwerkdrivers, maar ook op taalpakketten etc

Wel blij dat je laptop goed werkt nu.
hallo ik heb een laptop dell studio 15 pas nieuw en heb er ubuntu op gedownload als is in orde maar ik kan niet op internet ( draadloos ) heb wel al bekabelt internet gedaan en dat ging.
alvast bedankt voor hulp.

Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/21, 19:28:08 »
Laptops van Dell hebben vaak een Dell draadloos kaartje met een Broadcom chip. Deze zult ge moeten installeren via Systeem=>Beheer=>Hardwarestuurprogramma's.

Offline dylan125

  • Lid
Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/21, 19:56:03 »
hallo heb dell draadloze 1397 wlan mini kaart rev 500 drivers bij dell gedownload maar weet niet hoe ik ze bij ubuntu moet uitpakken staan bij download in ubuntu maar wat nu?

Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/21, 19:58:21 »
Daar zit dus een Broadcom chip in en kan geinstalleerd worden in Ubuntu zelf. Instructies staan in mijn vorige post.

Offline dylan125

  • Lid
Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/21, 20:51:35 »
Daar zit dus een Broadcom chip in en kan geinstalleerd worden in Ubuntu zelf. Instructies staan in mijn vorige post.
hallo ik heb het stuurprograma geinstaleert via system- hardwarebronnen en is geactiveerd. boven in de toolbalk voor verbindingen staat draadloos is uitgezet maar krijg hem niet aangezet.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/21, 23:10:46 »
Een Dell heeft bijna altijd een schakelaar aan de zijkant om je Wifi aan te zetten,staat deze wel in de juiste stand?
Edit staat Wifi wel enabled in je bios setting
« Laatst bewerkt op: 2010/04/21, 23:15:46 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline dylan125

  • Lid
Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/03, 21:33:11 »
hallo

Heb een dell met WIRLLES kaart 1397 minikaart 802.11B/G  en deze word niet terugevonden door ubuntu 10.4 WEL DOOR 9 begrijp er niks van de kaart werkt nog want bij windows 7 geen probleem heb alles gedaan wat op de site stond zelfs geprobeerd onder windows maar vind inf bestand niet op cd en hij geeft ook aan dat hij geen stuurprogramma vind HELP MANNEN licht ook niet aan de schakelaar bij dell

mannenrok

  • Gast
Re: Draadloos op laptop werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/05, 08:25:15 »
Hoi Allen,
Het antwoord om de draadloze verbinding op te zetten heeft te maken met een zogenaamde niet ondersteunde broadcom driver. Bij mijn studio 1555 was het de LAN aansluiten en na enkele seconden verschijnt het hardware icoontje. Daarna is het een fluitje van een cent.

Wel heb ik nog het probleem dat de laptop niet standby wil of in de slaapstand.