Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eeuwigdurend opstarten  (gelezen 829 keer)

Jasha

  • Gast
Eeuwigdurend opstarten
« Gepost op: 2007/10/31, 20:29:13 »
Ik heb hetzelfde probleem als Janneman3000. Bij het opstarten met de Live CD krijg ik wel het beginscherm, maar nadat ik Nederlands heb geselecteerd en Opstarten & Installeren heb gekozen verschijnt er even een schermpje met de mededeling 'Linux_kernel opstarten'. Vervolgens wordt het scherm zwart met helemaal linksboven een knipperende horizontale cursor. Dit blijft een heeeeele tijd zo (tot ik de PC hard uitzet)...

Ik heb een Medion laptop, Pentium 4, 260 Ghz en 512 MB. Dat zou moeten lukken, toch?

Wie weet raad?

menollo

  • Gast
Eeuwigdurend opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 21:44:30 »
eeuwigdurend opstarten.. bedoel je niet gewoon dat ie helemaal niet opstart? en gewoon hangt?
ik zou eens proberen om op F6 te drukken in het opstart menu (voor other options oid)..
en dan daar (achter wat er staat), het volgende te typen:
noapic nolapic
(en eventueel als usb niet goed werkt oid.. irqpoll)

Hoop dat ie dan verder komt..
Succes in ieder geval,

Menollo

pixeltje

  • Gast
Eeuwigdurend opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 20:11:00 »
Ik heb dit probleem ook gehad met een laptop, een ASUS (nogwat) van een vriend.
Ik heb toen, zoals hierboven aangeraden wordt, f6 gebruikt in het keuzemenu en de toevoeging 'quite' weggehaald. Hierdoor krijg je te zien wat de computer doet, in plaats van de knipperende cursor. in mijn geval liep de laptop steeds vast op hetzelfde punt, namelijk 'Hpet: at MNIO (...)'. (zie hiervoor forum.ubuntu-nl.org/topic/17121)


Ik heb toen de computer opnieuw opgestart en op aanraden van Johanvd het commando hpet=disable ingevuld (in hetzelfde f6 schermpje waar ik eerst 'quite' weghaalde) en toen startte de laptop probleemloos op.

Misschien heb je er iets aan.

johnydepony

  • Gast
Eeuwigdurend opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/03, 20:57:12 »
Ik heb de post hierboven eens gelezen en nog maar eens de live cd geprobeerd niets bij het verwijderen van quiet zie je in een flits een scherm regels en daarna een zwart scherm geen knipperende cursor niets.