Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Showoff  (gelezen 2927 keer)

Nizzle

  • Gast
Ubuntu Showoff
« Gepost op: 2007/02/13, 18:36:08 »
het zit zo.. ik fix vaak pc's voor collega's van mijn vader enzo.. en nu zijn er een paar komen vragen of ik Vista kon installeren..
helaas zou ik dat idd kunnen.. maar ik heb ze aangeboden om Ubuntu te installeren ipv Vista omdat dit vele malen beter is en aangezien ik altijd hun computer fixt geloven ze me maar willen ze wel ff goeie redenen zien..

dus ik dacht k mail ze wel ff een paar lauwe filmpjes met compiz ofzo om te showe dat de effecten zeker niet minder zijn dan die van Vista..
nu vroeg ik me af of jullie nog goeie filmpjes hebben om ubuntu te showen.. het mogen alle soort filmpjes zijn zolang het maar indruk maakt op mensen wie het vrij weinig boeit aangezien ze toch alleen emailen en internetten.. sommige doen ook aan msn, skype en voipbuster.. maar dat was het dan wel zo'n beetje

nu had ik zelf dit al gevonden maar meer of betere zijn altijd welkom

hier ziet u "Compiz" of "Beryl" is in principe hetzelfde alleen naar mijn mening werkt compiz beter
http://video.google.com/videoplay?docid=-7587965514994593432&q=compiz
hier ziet u "Compiz" met 2 monitors
http://video.google.com/videoplay?docid=-3085800747013767131&q=linux
en hier 1tje met een touch screen
http://video.google.com/videoplay?docid=6313613059572588466&q=linux

hier ziet u het "Akamaru" menu wat een beetje moet lijken op het Mac OSX menu
http://video.google.com/videoplay?docid=-98028813836294561&q=Akamaru
beetje chaotische filmpje met "Akamaru"
http://video.google.com/videoplay?docid=8469816405464433885&q=Akamaru

"Beryl" en "Akamaru"
http://video.google.com/videoplay?docid=-7561978179372324739&q=linux

het hoeft niet alleen over deze programma's te gaan.. alles wat op ubuntu draait vind ik prima om ff te showen zolang het maar mensen kan overhalen..
als iemand een video kent waar gewoon normale functionaliteit van ubuntu word geshowed wil ik die ook heel graag :)


**EDIT**
goede mooie NEDERLANDSE artikels over whatever zijn ook welkom :)
nederlands is verplicht aangezien de meeste van die mensen geen andere taal kennen ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu Showoff
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/13, 18:54:32 »
Grappig, dat filmpje van die eerste Akamaru dock (heet nu trouwens Kiba dock! de engine noemt Akamaru) heb ik op Google Video gezet ;)

Ik vind je mening van "Compiz werkt beter" wel vreemd. Waarom precies vind je dat?

En hoewel het leuk is om die coole 3D stuff te showen... mensen denken dat ze dit automatisch hebben na installatie, en dat hebben ze niet, en als jij het voor ze installeert dan krijgen ze er toch nog problemen mee omdat het niet 100% stabiel draait, zeker niet op alle hardware.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Nizzle

  • Gast
Ubuntu Showoff
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/13, 19:16:25 »
ha ok kiba dock :P wist k wel :$

maarum ik vind compiz beter omdat dit bij mij veeeel stabieler draait dan beryl.. ook is het control panel voor de instellingen vele malen simpeler :)

maar ja ik wil dus dingen showen die indruk maken.. daar heb ik deze filmpjes voor.. wil ook best proberen om dit voor hun te installeren maar kan niets beloven
daarom vroeg ik me dus af of jullie nog leuke filmpjes hadden voor de wat normalere standaard dingen met ubuntu :D
screenshots en artikelen zijn ook welkom :)

Ubuntu Showoff
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/13, 19:59:31 »
Ik vind een livecd nog altijd een hele goeie en eerlijke manier om mensen te overhalen.

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu Showoff
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/13, 20:03:09 »
Waarschijnlijk als de mensen vista al willen zullen ze geen simpele gebruikers zijn, die alleen surfen en mailen ze zullen ook vlug andere programma's willen gebruiken waar niet direct een alternatief voor te vinden is.  

Als je hun ubuntu wil aanraden zou ik er zeker bij vermelden wat vrije software is en waarom vrije software goed is.  
Waarom microsoft "the evil empire" is :p
En zeker ook niet vergeten de nadelen van ubuntu te vermelden.  Anders komen ze toch maar rond je oren vliegen als ze het eenmaal hebben.

Je moet ervoor zorgen dat de mensen geen slechter gedacht over linux krijgen dan dat ze daarvoor hadden.  Negatieve mond op mond reclame kunnen we missen als kiespijn.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu Showoff
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/13, 20:07:30 »
Citaat van: blackdrive
Ik vind een livecd nog altijd een hele goeie en eerlijke manier om mensen te overhalen.
als je buiten beschouwing laat dat een live cd wel zeer traag werkt in vergelijking met een installatie op de harde schijf :) en het standaard aanbod aan programma's en desktop themes van de live cd is ook niet echt om naar huis te schrijven imo
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Ubuntu Showoff
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/13, 20:32:06 »
Citaat van: profoX
Citaat van: blackdrive
Ik vind een livecd nog altijd een hele goeie en eerlijke manier om mensen te overhalen.
als je buiten beschouwing laat dat een live cd wel zeer traag werkt in vergelijking met een installatie op de harde schijf :) en het standaard aanbod aan programma's en desktop themes van de live cd is ook niet echt om naar huis te schrijven imo
ja :)

Maar ik vind het eerlijker dan filmpjes van een systeem tonen dat ze niet zelf zullen hebben.

nuja, je kan natuurlijk ook altijd eerst een dualboot systeempje maken. Dan zien de mensen vanzelf wel wat ze het meest gebruiken...
Je moet het in elk geval niet opdringen

Ubuntu Showoff
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/13, 21:20:28 »
Citaat van: profoX
Grappig, dat filmpje van die eerste Akamaru dock (heet nu trouwens Kiba dock! de engine noemt Akamaru) heb ik op Google Video gezet ;)
Die Kiba Dock is daar ook zoiets voor Gnome of is dit de gnome versie, en waar zou ik hem vandaan kunnen halen ?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu Showoff
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/13, 21:32:46 »
desktop onafhankelijk, dus werkt overal, maar het is nog niet erg bruikbaar imo..
waar je hem kunt halen.. geen idee.. ik compileer vanaf cvs maar dat is niet zo makkelijk als je niet weet wat je allemaal nodig hebt..

ik denk dat je het ook kan apt-getten op de server van beryl... maar misschien is die versie verouderd... ben niet zeker...

http://wiki.beryl-project.org
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Nizzle

  • Gast
Ubuntu Showoff
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/14, 12:26:52 »
Citaat van: siegi
Waarschijnlijk als de mensen vista al willen zullen ze geen simpele gebruikers zijn, die alleen surfen en mailen ze zullen ook vlug andere programma's willen gebruiken waar niet direct een alternatief voor te vinden is.
ha jawel alleenze hebben het gezien op tv en denken zo van "ey das nieuw zal wel goed zijn ik wil het"

Citaat van: siegi
Als je hun ubuntu wil aanraden zou ik er zeker bij vermelden wat vrije software is en waarom vrije software goed is.  
Waarom microsoft "the evil empire" is :p
En zeker ook niet vergeten de nadelen van ubuntu te vermelden.  Anders komen ze toch maar rond je oren vliegen als ze het eenmaal hebben.
dat heb ik gelukkig al gedaan :)
enige nadeel wat ik kon bedenken is dat het anders is.. maar Vista ook.. dus zoiezo ff wennen maakt niet uit wat ze kiezen
en dat veel van de software die ze gebruikten niet werkt en dus moet worden vervangen met iets anders..

Citaat van: siegi
Je moet ervoor zorgen dat de mensen geen slechter gedacht over linux krijgen dan dat ze daarvoor hadden.  Negatieve mond op mond reclame kunnen we missen als kiespijn.
ze hadden geen id dat er nog iets anders bestond dan windows.. ;)
kan er dus iig niet op achteruit gaan dacht ik zo :P