Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag mbt Evolution  (gelezen 669 keer)

APriem

  • Gast
Vraag mbt Evolution
« Gepost op: 2007/08/05, 17:48:41 »
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist Evolution ingericht in Ubunty (Feisty). Ik heb in Ubuntu twee Accounts, laten we ze A en B noemen. Onder gebruiker A heb ik een aantal mailaccounts gedefinieerd en heb ik in Evolution een aantal mailfolders gemaakt onder de inbox.

Nu wil ik onder gebruiker B ook een aantal accounts definieren in Evolution, maar ik wil graag onder inbox DEZELFDE mailfolders krijgen als bij gebruiker A. Ook met dezelfde mails erin.

Het gaat hier dus feitelijk om een gedeelde mailaccount, die onder beide gebruikers (A en B) toegankelijk moet zijn. Alle mails die naar het bewuste mailadres gestuurd wordt, moet ook onder beide gebruikers in hetzelfde mailfoldertje komen in Evolution.

Is dit mogelijk ?

Vraag mbt Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/05, 18:59:04 »
Ja, je kan een link maken naar de betroffen map ./evolution
vb (ik ga symbolic links gebruiken voor het geval je zo'n rare bent die de users ook nog eens een apparte partitie heeft gegeven.

beschouw userA en userB

Log in als userB
Eerste wis de e-mail instellingen van userB
rm -r /home/userB/.evolutionDan maak je een de link naar userA
nl --symbolic /home/userA/.evolutionDat was het, de e-mails worden nu gedeeld.

*
Nu moet je in gnome een usergroup aanmaken vb hoofdgebruikers waarvan userA en userB lid van zijn.

Dan moet je de groep rechten geven aan de map:
sudo chgrp -R hoofdgebruikers /home/userA/.evolution
sudo chmod -R g+wrx /home/userA/.evolution
Over dat laatste (vanaf *) ben ik niet zeker of dat wel echt nodig is, het kan zijn dat zonder die groep werkt.

Succes