Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Menu geluid van monitor 'hangt'  (gelezen 1077 keer)

Offline wiert

  • Lid
Menu geluid van monitor 'hangt'
« Gepost op: 2010/07/20, 22:01:03 »
Hallo,

Hoewel ik vrees dat ik een nieuwe monitor zal moeten kopen, leg ik het probleem toch maar even voor.

Sinds vandaag lijkt het of het volume menu van de monitor 'hangt'. Dat wil zeggen dat ik telkens een volumescherm in beeld krijg dat dan weer aangeeft 'volume 70' en dan weer 'mute'. Soms is het even weg, maar na verloop van tijd verschijnt weer.

Dit scherm genereert de monitor zelf. Ik zou dan dus het volume moeten kunnen aanpassen, maar alle knoppen reageren niet meer. Ook de uitknop niet. Herstarten of stroom eraf heeft geen effect.

Daarnaast kan ik 'volume' niet toevoegen op het paneel. De optie komt gewoon niet in de lijst 'toevoegen aan paneel voor'. Dit kon al niet voordat de monitor kuren kreeg.

Het vreemde vind ik dat alle knoppen opeens niet meer reageren (menu, contrast, +/-, exit/volume, en power). Ik hoop natuurlijk op iets softwarematigs. Daarom de vraag of Iemand nog een suggestie heeft voordat ik deze verder prima monitor (IIyama proLite E430S) vervang.

Wiert


Offline mrGee

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/21, 09:40:51 »
Hallo

Het lijkt erop dat één van de microswitches rot is en af en toe contact maakt, of dat
er stiekem een vloeistof in is gekomen of iets dergelijks.
De enige manier om zeker te gaan is; monitor demonteren en knoppenpaneeltje
even afkoppelen. Monitor opstarten en kijken of alsnog dat fenomeen optreedt.

Treedt het dan nog op; geen tijd meer aan besteden, uitzoeken is dan al niet meer lonend.
Blijft hij na afkoppelen goed; evt. de microswitches afsolderen, eentje per keer en kijken wat
er gebeurt of kijk of er een corrosie is opgetreden op dat printje.

Als je normaalgesproken geen monitoren los haalt, kijk dan uit met het voedingsgedeelte;
(in tft/lcd meestal afdoende afgeschermd) de grootste elco houdt nog een tijdje zijn dodelijke lading
vast.

Die volume applet op je paneel is een compleet ander iets; die heet tegenwoordig; mededelingengebied

Groeten Gerrit
  
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline wiert

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/21, 10:58:55 »
Dank voor de reactie.  ' T wordt denk ik een nieuwe monitor.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/21, 12:44:02 »
Tja, jammer dat je niet in de buurt woont  :| (Leiden) zag ik in je profiel;

Op dit moment verzamel ik oudere tft's om weer in te kunnen zetten in Afrika (Gambia/Senegal)
Sommige kunnen met een kleine investering weer nuttig gebruikt worden
en nemen lang niet zoveel ruimte in een scheepscontainer als glasbakschermen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline wiert

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/22, 17:13:50 »
Zo plots als het probleem is gekomen, is het ook weer verdwenen. Het zal wel een of ander los contactje zijn geweest. Geduld is bij pc's soms een schone zaak.

Goed initiatief overigens. Doe je dat geheel zelfstandig, of via een een organisatie?

Wiert

Offline mrGee

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/22, 18:44:54 »

Goed initiatief overigens. Doe je dat geheel zelfstandig, of via een een organisatie?

Wiert

Eigenlijk beide, ik kan het meestal niet over mijn hart verkrijgen om bruikbare spullen maar zo weg te doen, als ze
nog ergens dienst kunnen doen. En zoals je hier;

http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hulp-bij-installatie-20-computers-voor-goforafrica/

en hier;

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/helpdesk-gambia-wie-kan/

kunt lezen, ben ik afgelopen jaar in Gambia en Senegal geweest en hoop straks weer te gaan.
Zo kun je zien dat een forum inzet, leuke activiteiten kan combineren met iets nuttigs in Afrika.

Ben ondertussen met mijn verhaal en foto's de boer op gegaan, bij diverse instanties geweest en er is al
wel wat toegezegd, maar dat loopt nou nog niet echt storm. Mind you, mochten ze wel allemaal over de
brug komen, dan konden we wel eens overspoeld raken.

Binnenkort doet joop13 wel weer een oproep, om de verzamelde spullen van Ubuntu te gaan voorzien in dezelfde loods
in Boekel. Moet alleen wel op kortere termijn als vorige keer, omdat Go for Africa nu op containergebied, samen (moet)
werken met een andere hulporganisatie (kredietcrisis en sponsoren, dat gaat nu even niet samen, lege container vervoeren
kost nl. al een klein vermogen)

Zoals je ziet, heb ik maar even schaamteloos gebruik gemaakt van je draadje om dit weer te promoten; draadjes zakken nogal
snel weg en dit vind ik persoonlijk wel kunnen  =D

Groeten Gerrit



-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline wiert

  • Lid
Re: Menu geluid van monitor 'hangt'
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/22, 19:20:18 »
Groot gelijk heb je. Houd ons op de hoogte van je voortgang zou ik zeggen.