Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mooi font voor Ubuntu  (gelezen 12725 keer)

Re: Mooi font voor Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/21, 10:32:33 »
Google Chrome misschien, maar Chromium installeer je niet in je Persoonlijke map, die installeer je uit een repo en komt dus op / terecht. µTorrent is logisch, want die installeert zich in .wine
Ik bedoel, dit is Windows niet!
Dus het is niet zo, dat alles zichtbaar is voor anderen, ookal heb je software in jouw persoonlijke map geïnstalleerd (met bekende uitzonderingen op Google Chrome en µTorrent).
Die 2 regels horen bij elkaar.
Ook de laatste zin hoort bij het feit dat Linux geen Windows is.

Re: Mooi font voor Ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/21, 20:22:53 »
Maar dan snap ik niet helemaal waar dat "Dus het is niet zo, dat alles zichtbaar is voor anderen, ook al heb je software in jouw persoonlijke map geïnstalleerd" op slaat? Slaat die zin op Windows of op Linux? Want misschien heb ik je verkeerd begrepen...

Re: Mooi font voor Ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/23, 21:49:38 »
Op Windows.
Dat heb ik in de Dordse verblijfplaats gezien.
Op hun PC's staat Windows XP.
En met beperkte rechten installeer ik, bijvoorbeeld, Python 2.6.
Dat installeer ik expres niet in "Program Files", maar in mijn persoonlijke map.
Dan installeert die wel, en kan iedereen Python 2.6 gebruiken.

Offline SphinxNLD

  • Lid
Re: Mooi font voor Ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/24, 10:33:55 »
Beste types zitten er tussen.... erg mooi...
Ach de standaard van "serif" ben ik ook al tevreden mee, gewoon strak.
Kinderhand is snel gevuld. :)
Linux n00b!

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Mooi font voor Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/30, 20:11:23 »
Dank je wel, maar mag ik vragen, ik heb deze nu gedownload maar hoe installeer je deze, het is namelijk geen deb of tar.gz

Start Nautilus in sudo en ga naar /usr/share/fonts/truetype/. Kopieer en plak je fontbestanden daar ;)
In die locatie hoor je zelf niks te zetten/verwijderen/veranderen, dat is "APT-land" (alleen APT en andere syteemgereedschappen horen daar dingen te veranderen).

Als je voor eigen gebruik een lettertype wil installeren kan je dat simpelweg door die in de map .fonts in je persoonlijke map te plakken.  (Als die map nog niet bestaat kan je die gewoon eerst even aanmaken.)

Als je fonts wil installeren voor alle gebruikers van een PC kan je ze in /usr/local/share/fonts zetten.
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact