Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution accounts  (gelezen 688 keer)

pavlof

  • Gast
Evolution accounts
« Gepost op: 2008/10/06, 14:04:08 »
ik heb standaard Ubuntu 8.04 geïnstalleerd en hierin twee gebruikers aangemaakt.

De eerste gebruiker kan gewoon gebruik maken van Evolution (mail werkt)  De account die ik later heb aangemaakt kan niet mailen. Het mail programma draait uiteraard wel en ik kan ook alle account gegevens invoeren maar zodra ik de mail wil ophalen krijg ik een fout melding.

Als ik op deze account Thunderbird gebruik lukt mail ophalen wel. Alleen zou ik graag Evolution willen gebruiken...

Ik heb het idee dat het met rechten te maken heeft. Wat ik wel heb geprobeerd is beide accounts alle rechten te geven.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed werkend krijg?

Evolution accounts
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/06, 16:50:51 »
Kun je misschien die foutmelding hier posten ?  Dan kunnen we wat gerichter zoeken naar een oplossing.  Wellicht staat er -bij wijze van spreken- gewoon ergens een tekentje verkeerd, en heb je die vergissing niet gemaakt in Thunderbird.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

pavlof

  • Gast
Evolution accounts
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/06, 18:30:08 »
ik heb het inmiddels vrij rigoureus opgelost. De hele account in Ubuntu verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dat kon makkelijk omdat er nog niks op de machinne staat. Nu doet alles  incl mail van Evolution het wel. Vreemd maar soms gebeuren er vreemde dingen.. :-)

Wel heb ik er een ander probleempje erbij. Ik heb de desbetreffende account verwijderd en dus nieuwe aangemaakt. Deze nieuwe moest helaas wel een andere naam krijgen. Want hoewel Ubunta zegt dat de hele account weg is blijft er toch ergens een Home map staan die niet overschreven kan worden als ik precies dezelfde account weer probeer in te voeren :-(

Evolution accounts
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/06, 18:54:54 »
Citaat van: pavlof
Wel heb ik er een ander probleempje erbij. Ik heb de desbetreffende account verwijderd en dus nieuwe aangemaakt. Deze nieuwe moest helaas wel een andere naam krijgen. Want hoewel Ubunta zegt dat de hele account weg is blijft er toch ergens een Home map staan die niet overschreven kan worden als ik precies dezelfde account weer probeer in te voeren :-(
Dat is de standaard procedure: zo zijn de gegevens beter beschermd. Vermits je zei dat er nog niks op die machine stond, had je dus vooraleer een nieuwe user aan te maken ook gewoon die /home/oudeuser map in de prullenbak kunnen kieperen... :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...