Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Siemens LOGO!  (gelezen 14873 keer)

Siemens LOGO!
« Gepost op: 2010/03/02, 17:42:03 »
Voor school zou ik de software van Siemens LOGO! moeten installeren. Nu blijkt dat er een linux versie is zou ik deze graag installeren.

Maar dit lukt me niet zo goed  :(. Kan iemand me helpen? Hier is een link van de download page:
https://www.automation.siemens.com/logo/html_00/support/01ToolsDownloads/WebDemov6/install.html

Het is een vrije demo versie. De software dient om PLC's aan te sturen, en bevat al de functies van de betaalde versie behalve de mogelijkheid tot doorsturen naar PLC.


Wat moet ik doen om dit programma te installeren?

Alvast bedankt!

Offline timosha

  • Lid
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/02, 18:02:12 »
Dat wat op de Siemens website staat:

Linux Instructions:

      Instructions
          o After downloading open a shell and,  cd to the directory where you downloaded the installer.
          o At the prompt type:  sh ./Setup.bin


      Notes
          o A Java virtual machine is included with this download. It will be run automatically when you run the shell script.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Mikkel

  • Lid
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/02, 18:03:50 »
Wat moet ik doen om dit programma te installeren?

Linux Instructions:
Instructions
o After downloading open a shell and,  cd to the directory where you downloaded the installer.
o At the prompt type:  sh ./Setup.bin

Notes
o A Java virtual machine is included with this download. It will be run automatically when you run the shell script.


https://www.automation.siemens.com/logo/html_00/support/01ToolsDownloads/WebDemov6/install.html#linux  ;)

Edit: beaten by Timosha  =D

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/02, 19:54:24 »
Ja, dat heb ik al lang gelezen...

Mijn engels is normaal niet zo slecht, maar mijn kennis met computerkennis/linux is niet bijster groot...

Ik snap het gewoon niet dus nederlandse, verstaanbare instructies zijn welkom  :)

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/02, 20:15:03 »
-Download het .bin-bestand en sla het op op je bureaublad.
-Toepassingen>>>Hulpmiddelen>>>Terminalvenster
-Geef het volgende commando in:

sh ./Setup.bin

en volg de instructies op het scherm :)

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/02, 20:34:44 »
Alvast erg bedankt vistaus!

Er is echter wel nog een probleem, de terminal geeft dit:

eclipse@eclipse-laptop:~$ sh ./Setup.bin
sh: Can't open ./Setup.bin


Wat kan het probleem zijn?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/02, 20:36:54 »
Alvast erg bedankt vistaus!

Er is echter wel nog een probleem, de terminal geeft dit:

eclipse@eclipse-laptop:~$ sh ./Setup.bin
sh: Can't open ./Setup.bin


Wat kan het probleem zijn?
Je moet wel even cd-en naar je downloadlocatie. Je kan het volgend doen:cd /home/[NAAM]/Downloads
sh Setup.bin
ofsh /home/[NAAM]/Downloads/Setup.binVerder vraag ik mij af of er nog een sudo voor moet en wat ./Setup betekent. Waarom geen Setup.bin?

Edit: Typfout
« Laatst bewerkt op: 2010/03/02, 20:40:05 door Thijsg »

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/02, 20:38:26 »
./ betekent uitvoeren, maar sh setup.bin werkt net zo goed.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/02, 20:50:04 »
Ik wil niet irritant zijn, maar moet er geen sudo voor?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/02, 20:53:48 »
Verder vraag ik mij af of er nog een sudo voor moet en wat ./Setup betekent. Waarom geen Setup.bin?
Ik vroeg het ook al, maar er werd niet op gereageerd. Nu jij het vraagt zullen er heel wat reacties komen. :rolleyes:

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/02, 20:54:00 »
@TopGear, wel waarschijlijk ja.

@Vistaus, ./ is toch "in deze map"?:
. current directory.
.. one directory up.
./file.ext: runs file.ext within this directory (the / separates the folder name from the file name)
../file2.ext: runs file2.ext in folder one level up from the current (again / separates the names)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/02, 21:11:56 »
Het lukt bijna, ik krijg het alleen niet geïnstalleerd in de bin map  :|. Ik heb blijkbaar geen rechten...

Als ik het bij home/eclipse/bin installeer, kan ik het via de snelkoppling openen, maar er opent een leeg venster dat ik zelfs niet kan sluiten...


Alvast erg bedankt voor de vorige reacties!

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/02, 21:21:51 »
Met welke melding geeft hij aan dat je geen rechten hebt voor bin?

Volgens mij moet je 'sudo ./Setup.bin' doen geloof ik. Dan heb je wel schrijfrechten in /bin

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/02, 21:26:21 »
@richard: Kan, maar hoeft niet persé. Want als ik ./configure doe bij KMess SVN, dan cd't ./configure naar de build-map om daar het proces af te maken.

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/02, 22:08:07 »
Met welke melding geeft hij aan dat je geen rechten hebt voor bin?

Volgens mij moet je 'sudo ./Setup.bin' doen geloof ik. Dan heb je wel schrijfrechten in /bin

Het probleem is dat ik volgens mij het programma ipv de .bin map in mijn home map heb geïnstalleerd.

Deze installatie kan ik niet openen, maar zette wel een bin map in mijn home... Bij de volgende poging had ik het programma geïnstalleerd in die eerder aangemaakte bin map.. Natuurlijk werkt zoiets niet.



Kan je meer specifiek zijn met je code schwarzproductions? Moet ik dan terug een cd doen?

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/02, 22:25:17 »
Ja inderdaad.
Met cd ga je naar een bepaalde locatie.
vergelijk het met nautilus naar je Downloadsmap gaan (cd /de/download/locatie ),
en dan dubbelklikken op het bestand (sudo sh ./Setup.bin) ;)

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/02, 22:53:01 »
Vooraleer je je druk maaktover de plaats waar het staat, ga eens via de terminal naar de plaats waar dit nu staat en zoek de file LogoComfort. Dubbelklik daarop en kies voor: uitvoeren in een terminal. Kopieer de foutmeldingen: Dat ging bij mij iets over Java Exceptions enzo, waarna ik de ganse boel heb weggekieperd... XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/03, 19:23:55 »
Het is nogtans Boole-algebra Prosper  :D. Vind Boole echt leuk om met te "rekenen".


Ik ga de installatie iin VirtualBox doen, ik denk dat ik nog té newbie ben om het in orde te krijgen..

Toch allemaal bedankt voor de hulp!!!

Offline Mario

  • Lid
Re: Siemens LOGO!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/30, 22:22:18 »
Oplossing gevonden om het werkend te krijgen;
zoek in je installatie naar de java installatie ,bij mij( /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.12/jre)
verwijder alle bestanden in /usr/local/bin/Siemens/LOGOComfort_V6/jre
en kopieer de bestanden van de java installatie in deze map
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Re: Siemens LOGO!
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/31, 17:28:54 »
Lijkt inderdaad een logische oplossing, vermits ik toen iets zag over Java.
Nu hoef je dit niet te kopiëren. Je kunt ook een logische link leggen naar de goede jre-map.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline lex63

  • Lid
Re: Siemens LOGO! Toeren teller en regeling.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/14, 01:53:30 »
Dit topic is al weer een jaar oud toch plaats ik dit bericht voor informatie winning.

Verdiep mij in het Logo project van Siemens.  Denk dat ik dit kan gebruiken als controlecenter voor de totale controle van mijn generator. Mijn generator is een kleine 6PK Kubota EA300 dieselmotor met een zware 24 volt 75 ampère dynamo.

Het probleem is dat het toerental nogal inzakt bij belasting van de motor, stel ik hier het gas op af dan draait de motor weer veel te snel al deze minder belast word.  De motor heeft een eigen toeren regeling deze werkt alleen bij 3000 toeren.

De diesel draait bij mij hoogstens 1500 toeren, op dit toerental werk de toeren regeling niet. Wil dit elektronisch gaan regelen. Toeren meting door middel van een sensor en correctie door middel van een elektro motortje met vertraging dat de gashandel regelt.     

Taken LOGO MODULE.

1 Motor starten. Gloeien en starten dynamo na 2 minuten inschakelen.           3 schakel uitgangen
2 Toeren meting,  corrigeren als deze ter laag of te hoog is.                            1 analoge of digitale ingang.
3 Temperatuur en oliedruk meting of contact alarm, stoppen motor.                2 analoge of digitale ingangen 
4 bedrijfsuren teller.
5 Data log indien mogelijk.

Wat heb ik nodig en waar kan ik deze logo modules het voordeligst bestellen.
 
Tja dan moet de LOGO module nog geprogrammeerd worden.

Ken dit product niet dus ben een totale leek op dit gebied.

Graag tips of suggesties.

Alvast bedankt voor het mee denken.

LEX.


Re: Siemens LOGO!
« Reactie #21 Gepost op: 2013/10/14, 15:31:34 »
Siemens LOGOComfort wordt nog veel gebruikt. Vandaar dat ik mijn uitgebreide instructie wil meegeven voor de Ubuntu gebruikers:

Verplaats het bestand 'Setup.bin' naar je Persoonlijke map.
/home/*naam/

Open een terminal:
Ctrl Alt T

Wanneer je over een 64bit besturingsysteem beschikt, typ in de terminal:
sudo apt-get install ia32-libs

Typ in de terminal:
sh ./Setup.bin

Kies je taal en klik op 'OK'

((* Eventueel:
Klik op 'Choose...' en navigeer naar:
/Siemens_Logo/Linux/Portable

Klik op Next om verder te gaan.

Klik op 'Choose...' en navigeer naar:
/home/*naam/.Siemens/LOGOComfort_V7

Klik op Next om verder te gaan.))

Klik op Install om te installeren


Let op!! :
*naam = je eigen naam

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder wordt beschreven hoe je een icoon kan maken in Unity.

Typ in de terminal:
sudo apt-get install alacarte

Typ in de terminal:
alacarte

Klik op het icoon met daarnaast de tekst 'programmeren' en klik daarna op 'Nieuw Item'.

Maak een naam aan en klik daarna op 'bladeren'.

Siemens LOGOComfort is geplaatst in: /home/*naam/.Siemens/LOGOComfort_V7/LOGOComfort

Kies eventueel een ander icoon
« Laatst bewerkt op: 2013/10/14, 16:06:36 door Markcortbass »
Xubuntu 14.04 LTS - Ubuntu Mate 14.04 LTS - Android 4.2 - Dell Inspriron mini
Ubuntu 14.04 LTS - HP Elitebook 8530w
Ubuntu 14.04 LTS - Desktop - Intel® Core™ i5-2400 CPU @ 3.10GHz × 4 - GeForce GTX 650 Ti/PCIe/SSE2 - 6GB RAM - 120GB SSD