Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar zijn ze bij canonical mee bezig  (gelezen 12873 keer)

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/27, 21:05:19 »
In de zin van wat wordt het dan een op zichzelf staand OS? Mag je me eerst even vertellen welk pakketformaat ze dan gaan kiezen want zolang ze DEB blijven gebruiken, zal het een nooit een op zichzelf staand OS worden.
Het zou me niet verbazen als debian op de lange termijn losgelaten wordt, maar je neemt mijn post denk ik iets te serieus. Ik schets enkel een beeld van een richting die ik vermoed. Ik heb geen kant en klaar plan klaarliggen voor de uitvoering. En daarbij hoop ik ook nog dat ik ongelijk zal krijgen.

En Android vind ik wat ver gezocht, noem dan op zijn minst een iets puurde Linux die op zichzelf staat zoals Pardus.
Nee, Ik noem android juist, omdat dit een OS is wat dan wel op een linux kernel draait, maar verder weinig met linux te maken heeft. Ik denk dat Ubuntu zich steeds verder zal verwijderen van andere distros. Dat het zo extreem zal worden als android zal wel niet, maar ik denk wel een aardig stukje die kant op, al hoop ik het niet.

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/27, 21:21:58 »
Ik snap dit niet, waar is de keuze minder dan vroeger? Het wordt hier vaak op het forum geroepen dat unity door de strot wordt geduwd, maar is dit waar?
Je hebt helemaal gelijk dat er nog steeds keuze is. Natuurlijk kun je een ander wm of de installeren, of gewoon direct voor een ander *ubuntu gaan. Desondanks is de standaard installatie toch beperkter geworden qua configuratie mogelijkheden. Of die er wel gaan komen, weet ik niet. Laatst was er een soort reddit vragenuurtje met ubuntu ontwikkelaars en daar kwamen toch punten naar boven die mij doen vermoeden dat beperkte aanpasbaarheid, zoals de unity dock positie, een keuze is. Dat vind ik persoonlijk nu eenmaal een vervelende houding.

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/k2nvl/we_are_the_ubuntu_unity_development_team_we_3/

Het missen van Synaptic? De meeste ervaren linux gebruikers gebruiken toch apt-get (apt-get install synaptic)? En de niet ervaren linux gebruiker gebruikt synaptic ook niet.
Het gaat niet zozeer om synaptic op zich, ik gebruik het zelf bijzonder weinig. Ik doelde meer op de stap van een pakketbeheerder die transparant is en laat zien wat er precies allemaal op je systeem gebeurt bij (de)installaties, naar een zwarte doos waar het meeste achter de schermen gebeurt.

Mijn vraag is: betekent vrijheid dat alles blijft zoals je gewend bent?
Nee absoluut niet, er mag van alles veranderen. Ik heb zelf de laatste tijd ook zat veranderd aan mijn manier van werken. Ik ben via xfce van gnome2 uiteindelijk op awesome wm overgestapt. Dat was een redelijke verandering ;-) Ik zou het alleen jammer vinden als ubuntu zich ontwikkeld naar een OS waarbij de gebruiker steeds meer buitenspel gezet wordt en ik vermoed dat ze daar bij canonical mee bezig zijn. Maar, dit is maar een bescheiden mening van één van de vele ubuntu gebruikers.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 21:23:46 door FreeTheBee »

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/27, 21:27:47 »
"Ik doelde meer op de stap van een pakketbeheerder die transparant is en laat zien wat er precies allemaal op je systeem gebeurt bij (de)installaties, naar een zwarte doos waar het meeste achter de schermen gebeurt."

De meeste mensen willen dat niet zien en de mensen die dat wel willen zien zijn de mensen die weten hoe je Synaptic terug installeert danwel apt-get/aptitude gebruikt.

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/27, 22:45:44 »
Met het tweede deel van die stelling ben ik het helemaal eens, maar dit is niet relevant voor de discussie.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 22:48:39 door FreeTheBee »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/28, 07:18:46 »
Ik geloof dat ik de naam van de ts herinner. Ik dacht dat in april er ook een draad geopend was met de tekst: 11.04 is kl**e. Toen kwam er ook zo een discussie uit voort, en kreeg de draad een enkeltje prullenbak... Zullen we gewoon stoppen en de ts niet zijn lol geven?

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/28, 07:39:54 »

ik vind Unity een goede keuze.
en ben blij dat ze niet voor GGnome3 gekozen hebben.
en zoals velen al gedaan hebben die het ook niets vonden.
geen probleem mensen het is linux je kunt kiezen!!!!!
neem dan xubuntu dat lijkt heen veel op ubuntu gnome2.
maar stop aub met schtrijven dat je het niets vind.
want het is wel iets en het is een eigen richting met nu nog meer keuze!
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/28, 07:45:54 »

ik vind Unity een goede keuze.
en ben blij dat ze niet voor GGnome3 gekozen hebben.
en zoals velen al gedaan hebben die het ook niets vonden.
geen probleem mensen het is linux je kunt kiezen!!!!!
neem dan xubuntu dat lijkt heen veel op ubuntu gnome2.
maar stop aub met schtrijven dat je het niets vind.
want het is wel iets en het is een eigen richting met nu nog meer keuze!
+1

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/28, 08:48:18 »
+100

Offline Korah

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/29, 20:15:01 »
Vandaag haak ik af bij Ubuntu en ga weer terug naar m'n oude vertrouwde Centos. Wat in de eerste jaren in opzet en uitvoering een geweldige distro leek. Wordt steeds meer te niet gedaan.
Ik herken helemaal niets meer van de vertrouwde omgeving en uiterlijk. Alles werkt anders en ik moet ook steeds meer zaken met de hand aanpassen om er mee te kunnen werken.

Het is voor mij een onherkenbare distributie geworden. Dan maar terug naar de basis, waar je al gewend was dat je de distro naar je hand moest zetten maar wel alles ondanks upgrades, gewoon blijft werken en de programma's nog steeds dezelfde naam hebben en je na een upgrade jezelf niet een slag in de rondte moet zoeken om de zaak weer een beetje aan de gang te krijgen.

Ton
Sja, en stel nou dat je windows xp hebt draaien en overstapt naar windows 7; is lijkt me ook niet meer de vertrouwde omgeving en uiterlijk. Waar moet je dan wel niet blijven, als je wilt dat alles hetzelfde en vertrouwde blijft?
Of neem nu de allernieuwste windows-versie in opkomst!!! Is al helemaal een verandering!
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/29, 20:37:56 »
Sja, en stel nou dat je windows xp hebt draaien en overstapt naar windows 7; is lijkt me ook niet meer de vertrouwde omgeving en uiterlijk. Waar moet je dan wel niet blijven, als je wilt dat alles hetzelfde en vertrouwde blijft?
Of neem nu de allernieuwste windows-versie in opkomst!!! Is al helemaal een verandering!
Ja, dat vraag ik me ook altijd af.

Als ik hier die paniekreacties hoor over Unity, terwijl de starter daarvan als twee druppels water lijkt op die van Win7 lijkt:
- iconen die verschijnen van lopende programma's
- vaste iconen voor de veelgebruikte programma's
- iconen vast kunnen zetten op de starter van lopende programma's
- groeperen van programma's in één icoon
- etc.

Terwijl je nooit iemand hoort dat men in Win7 niets meer kunnen vinden omdat de balk zo anders werkt (= functioneel gelijk aan de starter van Unity). En trouwens: bij *iedere* versie van Windows worden de instellingen hernoemd of vindt je op een andere plaats of moet je ze op een andere manier openen: als je ergens moe van wordt, dan is het wel daarvan.

Komt dat misschien omdat men bij MS gewoon niet kan kiezen: als je voor Win7 'kiest' dan krijg je vanzelf de interface erbij. En omdat je niet kunt kiezen, ben je minder geneigd om te mopperen, want ja, je hebt geen alternatief. Of ligt de tolerantiegrens om te willen veranderen bij Ubuntu-gebruikers gewoon lager? Ik weet het niet, maar vind het wel vreemd dat er zo heftig gereageerd wordt op verandering.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #35 Gepost op: 2011/10/29, 21:34:04 »
Van Win XP naar Win 7 is niet zo'n grote stap.
Van Gnome 2 naar Unity of Gnome 3 daarin tegen wel en van Win 7 straks naar Win 8 ook.

Het is de computer analfabeet die het probleem is en dat is de grootste groep gebruikers en die groep is er al heel lang maar heel lang genegeerd zoals het hoort maar nu helaas niet meer.
Dankzij Facebook, Twitter en al die andere onzinnige media is de computerwereld verpest.
Het begon met Apple en dan met name iOS want de Mac en OSX werd niet serieus genomen gelukkig maar helaas iOS wel en toen kwam Android. (Ja ik gebruik Android, het is leuk maar het is niet een goed systeem.)
Al die systemen richten zich op Facebook, Twitter en al dat soort programma's omdat de meeste gebruikers dat gebruiken.
Het moet allemaal simpeler en mooier er uit zien. Ik ken mensen die een Macbook pro hebben gekocht en dachten dat er Windows 7 op stond. Ze hebben het gekocht omdat het er zo mooi uit zag en die hebben er spijt van gekregen dat ze niet eerst geïnformeerd hebben bie iemand die buiten het aan en uit zetten van een pc ook weet hoe je er meer mee doet.
Nu willen al die bedrijven die markt hebben en Microsoft moet mee anders is het over en Google ziet dat ook dus komt ook naar de pc.
Tja en die gebruiker wil mooie kleurtjes en leuke effecten en dat het inefficiënt is, is niet belangrijk.
Tevens is de software al klaar voor touch screens en word je eigenlijk richting die systemen gestuurd.

Is het beter dan wat het was? Voor een deel van de gebruikers die niets van systemen snappen misschien wel want ze hoeven alleen maar op een plaatje te drukken.
Voor een gebruiker die snel en simpel wil werken in veel gevallen niet.
Ja je kunt Unity snel gebruiken net als Gnome-shell maar dat licht er ook aan hoe je, je pc gebruikt en voor mij werkt het niet terwijl het voor iemand anders wel kan werken.
ik zeg niet dat je dan een computer analfabeet bent want dat is niet zo maar met dit soort interfaces trek je die mensen wel aan.

Mensen kopen een pc op hoe die eruit ziet en niet meer naar de prestaties en fabrikanten zien dat en ook de software bedrijven zien dat en ze springen daarop in.
Het draait om geld en geld verdien je door een groot marktaandeel en als dat bij Ubuntu de huidige gebruiker kost, dan is dat jammer maar veel belangrijker is, is dat ze een veel grotere groep aanspreken. Cononical is bezig met marktaandeel en meer niet.

Op een hoop punten vind ik ook dat ze heel mooi werk leveren zoals het software centrum, UbuntuOne en meer van dat soort dingen die mooi geïntegreerd zijn.
Toch blijf ik bij de vertrouwde werkomgeving.
Maar ieder zijn ding en er is genoeg keus op het moment.

 

Offline Tom

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #36 Gepost op: 2011/10/29, 22:17:05 »
Ik heb al een paar keer mijn mosterd gegeven over Unity meestal onzinnig.
Ik heb ook al die draadjes gevolgd over Unity en de verschillende mogelijkheden om toch het één en ander te config, en ik moet zeggen ik verander van mening.
Ik vind nu zelfs dat Canonical op de juiste weg is om Ubuntu een heel eigen gezicht te geven dat zich boven al die andere Linux varianten omhoog heft.
Met andere woorden ze zijn langzaam maar zeker een  soort eigen distro (gezicht) aan het worden ,ben ook zeker dat er nog vele verbeteringen in gaan komen.
Ze gaan (zijn) zeker de grootste Linux distro worden überhaubt.
Er zit natuurlijk ook een nadeel aan ,de hardware  eisen gaan ook groter worden maar dat is bij Windows al lang aan de gang ook bij de Mac´s.
En natuurlijk de Users met oudere maar nog goede PC´s tsja die kunnen uitwijken naar bv Xubuntu , Lubuntu etc dus kunnen ook nog wat jaartjes voort.

De reden waarom ik hem niet ga gebruiken zijn er twee : 1 ben uiterst eigenzinnig - 2 Ik wil mijn PC sparen en dus geen Compiz gebruiken en daarmede dus mijn niet zo jonge Grafische kaart , cpu´s etc sparen.
Daarom ben ik uitgeweken naar Xuby en ben uiterst tevreden daarmee.
Maar ik ben zekers Ubuntu en Unity gaan hoge ogen scoren.

Wat Markba zegt wat betreft de Windows gebruikers ja die hebben niet zo een enorme keuze qua veranderingen ook heb ik de indruk dat Linux gebruikers over het algemeen knutselaars zijn .. ze hebben ook de mogelijkheid daartoe !. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/29, 22:20:26 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline midas

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #37 Gepost op: 2011/10/29, 22:58:27 »
Afgelopen week stond ik in twijfel om Xubuntu of Ubuntu 11.10 te installeren. Ik ben ook helemaal wars van desktop-effecten en nodeloos 3D-geweld. Nu dus sinds 2 dagen met Unity-2D aan het werk en alles valt mij beslist niet tegen. Eigenlijk nog geen enkele crash ondervonden. Unity is natuurlijk nog sterk in de ontwikkelfase...maar het zal beslist een sterke troef blijken.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline MKe

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #38 Gepost op: 2011/10/30, 10:38:27 »
Het is de computer analfabeet die het probleem is en dat is de grootste groep gebruikers en die groep is er al heel lang maar heel lang genegeerd zoals het hoort maar nu helaas niet meer.
Dankzij Facebook, Twitter en al die andere onzinnige media is de computerwereld verpest.
Het begon met Apple en dan met name iOS want de Mac en OSX werd niet serieus genomen gelukkig maar helaas iOS wel en toen kwam Android. (Ja ik gebruik Android, het is leuk maar het is niet een goed systeem.)
Al die systemen richten zich op Facebook, Twitter en al dat soort programma's omdat de meeste gebruikers dat gebruiken.
Hmmm, veel mensen op een linux forum (en ik reken mijzelf daar ook toe) vergeten vaak dat een computer eigelijk niet meer is dan een gebruiksvoorwerp. Net als, zeg de auto of de staafmixer. Een gebruiker zit bij een staafmixer er ook niet op te wachten om precies te weten hoe hij werkt en allerlei verborgen opties te gaan zoeken met kriptische knoppen combinaties. Al wat de gebruiker wil is dat hij een knop indrukt en dat de staafmixer gaat draaien. Ook wil niet elke automobilist een volledige automonteur zijn om zijn auto aan de praat te houden. Hetzelfde geldt voor een computer. Nu is een computer een stuk ingewikkelder dan een staafmixer en is blootstelling aan een OS onvermijdelijk. Maar het OS moet voor de gemiddelde gebruiker simpel te bedienen zijn en zoveel mogelijk de "druk op de knop" benaderen. iOS en Android benaderen deze situatie het meest, dus een logische ontwikkeling in het computergebruik. En dus ook een goede ontwikkeling. Unity zal hier vast ook in passen.

De computer is dus van een nerd-apparaat naar een mainstream apparaat gegaan in de laatste 15 jaar. Dat is voor ons "nerds" misschien soms moeilijk te verkroppen, maar is de realiteit. Geen reden om mensen die niet zoals wij zijn zo minachtend te beschrijven.

Ja, het "spelen" met computers zal steeds meer verdwijnen. Maar voor de echte die-hard hebben we natuurlijk altijd nog de commandprompt ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/30, 12:38:29 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #39 Gepost op: 2011/10/30, 11:00:33 »
MKe +1 Vergeet webOS en MeeGo trouwens ook niet, want ook die zijn gericht op wat jij aankaart.
Maar verder volledig met je eens. Unity werkt heerlijk, Ubuntu krijgt een eigen gezicht voor de mainstream en de mensen die toch willen knutselen weten wel hoe ze dat moeten doen :) En als ze dat niet weten, dan verwelkom ik ze met open armen op dit forum.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #40 Gepost op: 2011/10/31, 16:23:58 »
....................


Hmmm, veel mensen op een linux forum (en ik reken mijzelf daar ook toe) vergeten vaak dat een computer eigelijk niet meer is dan een gebruiksvoorwerp. Net als, zeg de auto of de staafmixer. Een gebruiker zit bij een staafmixer er ook niet op te wachten om precies te weten hoe hij werkt en allerlei verborgen opties te gaan zoeken met kriptische knoppen combinaties. Al wat de gebruiker wil is dat hij een knop indrukt en dat de staafmixer gaat draaien. Ook wil niet elke automobilist een volledige automonteur zijn om zijn auto aan de praat te houden. Hetzelfde geldt voor een computer. Nu is een computer een stuk ingewikkelder dan een staafmixer en is blootstelling aan een OS onvermijdelijk. Maar het OS moet voor de gemiddelde gebruiker simpel te bedienen zijn en zoveel mogelijk de "druk op de knop" benaderen. iOS en Android benaderen deze situatie het meest, dus een logische ontwikkeling in het computergebruik. En dus ook een goede ontwikkeling. Unity zal hier vast ook in passen.

De computer is dus van een nerd-apparaat naar een mainstream apparaat gegaan in de laatste 15 jaar. Dat is voor ons "nerds" misschien soms moeilijk te verkroppen, maar is de realiteit. Geen reden om mensen die niet zoals wij zijn zo minachtend te beschrijven.

Ja, het "spelen" met computers zal steeds meer verdwijnen. Maar voor de echte die-hard hebben we natuurlijk altijd nog de commandprompt ;)

Uhm wat ik niet begrijp en dat zal misschien aan mij liggen maar als je ziet dat men winkels af gaat en zich goed laten informeren voor een videorecorder of iets dergelijks en bij thuiskomst de handleiding lezen om te zien hoe het werkt maar bij een pc puur op het uiterlijk af gaat en zich totaal niet laten informeren, dan kan ik je niet meer serieus nemen.
Ik help die mensen niet eens meer omdat ik er moe van werd om alle problemen op te lossen en uit te leggen dat ze iets hadden gekocht wat niet kon wat ze wilde.
Voor die mensen kun je zeggen dat ik daar minachting voor heb maar gelukkig dat het merendeel weet weinig van een pc af maar ze laten zich gelukkig wel goed informeren over het hoe en wat met een pc.

Is de huidige pc geschikt voor mainstream, ik denk het niet maar dat het wel beter word. Het systeem is nog niet klaar al word het nu beter en beter.
Microsoft werkt ook aan betere beveiliging die makkelijk in te stellen is met wi-fi routers zodat je zonder dat je weet hoe het werkt, toch je netwerk veilig in kunt stellen.

Let wel dat je bij de auto opgeleid word om hem te gebruiken en dat zouden ze bij de pc ook wat meer moeten doen. Basis cursus pc gebruik op de basis school met een vervolg cursus op de middelbare scholen zou naar mijn mening beter zijn.
Met het internet vervallen grenzen en als je niet op let zet je virtueel je voordeur open voor iedereen die maar binnen wil.
Bij de auto gaat het om iets wat levens kan kosten bij verkeerd gebruik, maar bij de pc heb je ook bepaalde gevaren en die kosten dan niet gelijk levens maar toch wel fijn als je veilig kunt internetbankieren.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #41 Gepost op: 2011/10/31, 16:38:51 »
MKe +1 Vergeet webOS en MeeGo trouwens ook niet, want ook die zijn gericht op wat jij aankaart.
Maar verder volledig met je eens. Unity werkt heerlijk, Ubuntu krijgt een eigen gezicht voor de mainstream en de mensen die toch willen knutselen weten wel hoe ze dat moeten doen :) En als ze dat niet weten, dan verwelkom ik ze met open armen op dit forum.

Jij kunt met Unity werken omdat je wat basis kennis hebt maar het is niet zo makkelijk als dat het lijkt doordat ze op een aantal punten voor uiterlijk boven overzichtelijk en functioneel hebben gekeken.
Er is dus nog een hoop werk te doen voor ze maar Unity is nog in de begin fase dus er zal nog een hoop verbeterd worden.
Maar je kunt ook zeggen en daar ben ik zowie zo voor, dat men geleerd word om er mee te werken en dan zou ik zeggen dat ze zich nu op de schoolgaande jeugd moet richten.


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #42 Gepost op: 2011/10/31, 16:43:13 »
MKe +1 Vergeet webOS en MeeGo trouwens ook niet, want ook die zijn gericht op wat jij aankaart.
Maar verder volledig met je eens. Unity werkt heerlijk, Ubuntu krijgt een eigen gezicht voor de mainstream en de mensen die toch willen knutselen weten wel hoe ze dat moeten doen :) En als ze dat niet weten, dan verwelkom ik ze met open armen op dit forum.

Jij kunt met Unity werken omdat je wat basis kennis hebt maar het is niet zo makkelijk als dat het lijkt doordat ze op een aantal punten voor uiterlijk boven overzichtelijk en functioneel hebben gekeken.
Er is dus nog een hoop werk te doen voor ze maar Unity is nog in de begin fase dus er zal nog een hoop verbeterd worden.
Maar je kunt ook zeggen en daar ben ik zowie zo voor, dat men geleerd word om er mee te werken en dan zou ik zeggen dat ze zich nu op de schoolgaande jeugd moet richten.


Hohohohohohohohohohohohohohoh!!!!! JUIST mensen die nog nooit met Ubuntu hebben gewerkt gewennen snel aan Unity, die weten niet anders. Als je al eens klassiek hebt gebruikt is het een ander verhaal... :rolleyes:
Overigens, ik wil een bron van jou (lees: een nieuwe gebruiker) die zegt Unity niks te vinden.

Offline Dave

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #43 Gepost op: 2011/10/31, 17:10:41 »
Van Win XP naar Win 7 is niet zo'n grote stap.
Van Gnome 2 naar Unity of Gnome 3 daarin tegen wel en van Win 7 straks naar Win 8 ook.
 

ach kom nu toch, wát een verschil zeg, XP en Vista sp3(win7).
Er was nu eenmaal weinig echt nieuws dus de inspanning zat vooral in om het vooral anders te doen en kleurrijker gelijk Apple.
Dan nog de herschreven codes meer gladstrijken omdat met tussenstap Vista men massaal aan een nieuwe computer moest.
Het waarom hiervan(herschrijven) maar even buiten beschouwing gelaten.
classic look? snelstartbalk? traagheid? Zelfs XP in virtualbox onder win7 draait een pak vlotter dan het gastsysteem zelf.



Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #44 Gepost op: 2011/10/31, 18:04:23 »
MKe +1 Vergeet webOS en MeeGo trouwens ook niet, want ook die zijn gericht op wat jij aankaart.
Maar verder volledig met je eens. Unity werkt heerlijk, Ubuntu krijgt een eigen gezicht voor de mainstream en de mensen die toch willen knutselen weten wel hoe ze dat moeten doen :) En als ze dat niet weten, dan verwelkom ik ze met open armen op dit forum.

Jij kunt met Unity werken omdat je wat basis kennis hebt maar het is niet zo makkelijk als dat het lijkt doordat ze op een aantal punten voor uiterlijk boven overzichtelijk en functioneel hebben gekeken.
Er is dus nog een hoop werk te doen voor ze maar Unity is nog in de begin fase dus er zal nog een hoop verbeterd worden.
Maar je kunt ook zeggen en daar ben ik zowie zo voor, dat men geleerd word om er mee te werken en dan zou ik zeggen dat ze zich nu op de schoolgaande jeugd moet richten.



Kom nu zeg. Weet je nog wat ik hiervoor gebruikt hebt? Kubuntu en Bodhi. Dus toen ik aan Unity begon had ik helemaal geen basiskennis anders dan wat plaatjes en commentaar gezien te hebben.

Offline Dave

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #45 Gepost op: 2011/10/31, 18:46:57 »
Wie wat meer systemen gezien heeft als win7 en Apple zal zeker geen problemen hebben met Unity.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #46 Gepost op: 2011/11/01, 00:38:06 »
MKe +1 Vergeet webOS en MeeGo trouwens ook niet, want ook die zijn gericht op wat jij aankaart.
Maar verder volledig met je eens. Unity werkt heerlijk, Ubuntu krijgt een eigen gezicht voor de mainstream en de mensen die toch willen knutselen weten wel hoe ze dat moeten doen :) En als ze dat niet weten, dan verwelkom ik ze met open armen op dit forum.

Jij kunt met Unity werken omdat je wat basis kennis hebt maar het is niet zo makkelijk als dat het lijkt doordat ze op een aantal punten voor uiterlijk boven overzichtelijk en functioneel hebben gekeken.
Er is dus nog een hoop werk te doen voor ze maar Unity is nog in de begin fase dus er zal nog een hoop verbeterd worden.
Maar je kunt ook zeggen en daar ben ik zowie zo voor, dat men geleerd word om er mee te werken en dan zou ik zeggen dat ze zich nu op de schoolgaande jeugd moet richten.


Hohohohohohohohohohohohohohoh!!!!! JUIST mensen die nog nooit met Ubuntu hebben gewerkt gewennen snel aan Unity, die weten niet anders. Als je al eens klassiek hebt gebruikt is het een ander verhaal... :rolleyes:
Overigens, ik wil een bron van jou (lees: een nieuwe gebruiker) die zegt Unity niks te vinden.

Bron ik zie het om mij heen gebeuren. Ik zie dat een deel het mooi vind maar dat velen die XP gewend zijn, totaal niet uit Unity komen.
Tevens weten ze heel veel functies niet te vinden.
Van Win XP naar Win 7 is niet zo'n grote stap.
Van Gnome 2 naar Unity of Gnome 3 daarin tegen wel en van Win 7 straks naar Win 8 ook.
 

ach kom nu toch, wát een verschil zeg, XP en Vista sp3(win7).
Er was nu eenmaal weinig echt nieuws dus de inspanning zat vooral in om het vooral anders te doen en kleurrijker gelijk Apple.
Dan nog de herschreven codes meer gladstrijken omdat met tussenstap Vista men massaal aan een nieuwe computer moest.
Het waarom hiervan(herschrijven) maar even buiten beschouwing gelaten.
classic look? snelstartbalk? traagheid? Zelfs XP in virtualbox onder win7 draait een pak vlotter dan het gastsysteem zelf.




Bedoelde het uiterlijk en niet hoe het draait.
Al draai ik geen XP meer, dat heeft zijn tijd gehad maar dat is wat anders.

Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #47 Gepost op: 2011/11/01, 10:52:13 »
Die bron van om me heen zien gebeuren gebruikte ik ook laatst, maar dat werd teniet gedaan als een zwak argument. Bij deze doe ik jou bron dan ook teniet, want inderdaad is het een zwak argument.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #48 Gepost op: 2011/11/01, 20:51:29 »
@emiel1976:
Denk je dat die mensen de overgang naar W8 wel kunnen verwerken?
Net als Gnome2 heeft XP niet het eeuwige leven en zullen mensen aan iets nieuws moeten gaan wennen. Bij Ubuntu kan men met wat kunst en vliegwerk nog een beetje op het oude vertrouwde terugvallen. Dat zal voor w8 waarschijnlijk iets anders liggen.

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline siegi

  • Lid
Re: Waar zijn ze bij canonical mee bezig
« Reactie #49 Gepost op: 2011/11/01, 21:37:11 »
Heeft iemand de keynote van mark Shuttleworth op de UDS van deze week al gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=S13PuddQxFo

Hij heeft het erover dat canonical regelmatig mensen van de straat plukt en op een ubuntu systeem zet om enkele zaken te doen.

Ze merken hierbij dat de mensen met 11.10 meer gedaan krijgen op een computer dan met 11.04, 10.10 en 10.04.
Ze vragen zelfs bij 11.10 of ze dit systeem ook thuis kunnen hebben terwijl dit vroeger niet het geval was.

Ik geloof hun hier eigenlijk wel in, ...

EDIT: Als je niet heel de video wil zijn kijk vanaf 6m20s
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 21:39:18 door siegi »