Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overclocken van videokaart (Intel GMA 900)  (gelezen 1469 keer)

Offline Redfront

  • Lid
Overclocken van videokaart (Intel GMA 900)
« Gepost op: 2008/11/12, 20:21:40 »
Hallo heren,

Om eerlijk te zijn ben ik een 'redelijke' overclocker met al 4 PC's ge-oc-ed. Slechts eentje tot zijn max. Ook de videokaarten die ik in mijn handen heb gehad zijn zo ver mogelijk gepushed. Nu heb ik echt maar een hekel aan ubuntu.. en dat is dat het mij niet lukt om te overclocken. Ik heb gebruik gemaakt van Google maar ik kan niet per direct een tool vinden waarmee ik de clocksnelheden van mijn Intel GMA 900 kan aanpassen.  >:D

Kan iemand mij hier mee helpen? (Iets wat makkelijk te installeren is, in totaal gebruik ik pas 2-3 maanden ubuntu op mijn Asus EEE laptop.

Zo ja, ik dank u vriendelijk.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Overclocken van videokaart (Intel GMA 900)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 20:25:27 »
Die onboard chipjes zijn geïntegreerd in de northbridge of southbridge, waar ook veel andere belangrijke systemen in zitten.Zomaar de klokfrequentie verhogen kan volgens mij niet eens, maar als het wel zou kunnen zou ik het echt niet doen.

Met losse kaarten gaat het natuurlijk wel, en de programma's voor een aantal kaarten zitten ook gewoon in Synaptic.

Offline Redfront

  • Lid
Re: Overclocken van videokaart (Intel GMA 900)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 21:14:06 »
Die onboard chipjes zijn geïntegreerd in de northbridge of southbridge, waar ook veel andere belangrijke systemen in zitten.Zomaar de klokfrequentie verhogen kan volgens mij niet eens, maar als het wel zou kunnen zou ik het echt niet doen.

Met losse kaarten gaat het natuurlijk wel, en de programma's voor een aantal kaarten zitten ook gewoon in Synaptic.

Leuk om te weten, ik wist het volgens mij wel maar ik heb er nooit aan gedacht omdat dit de eeste PC / laptop met onboard videokaart is. (Het is en blijft een leuk ding, maar de volgende keer koop ik toch echt minimaal 10 inch en dan een snellere proc, vid, etc..)