Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad op afstand (.rdp bestand)  (gelezen 3877 keer)

joostmeijer

  • Gast
bureaublad op afstand (.rdp bestand)
« Gepost op: 2008/11/28, 15:07:02 »
Hoi,

Ik moet voor mijn stage school contact maken met een bureaublad op afstand, zo dat ik thuis mijn roosters e.d. kan bekijken. Hiervoor ga ik naar de website van de school en daar moet ik een .rdp bestand downloaden. Deze kan ik niet openen, weet iemand hoe ik toch contact kan maken met het bureaublad van de school.

Groet,

Joost Meijer

Offline Drummies

  • Lid
Re: bureaublad op afstand (.rdp bestand)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/28, 15:23:17 »
Hoi,

Ik moet voor mijn stage school contact maken met een bureaublad op afstand, zo dat ik thuis mijn roosters e.d. kan bekijken. Hiervoor ga ik naar de website van de school en daar moet ik een .rdp bestand downloaden. Deze kan ik niet openen, weet iemand hoe ik toch contact kan maken met het bureaublad van de school.

Groet,

Joost Meijer

rdp bestand waarschijnlijk door systeem beheerder uitgegeven,school werkt met windows ! zou systeembeheerder benaderen en uitleggen dat je met linux ubuntu werkt
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 15:27:08 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
Re: bureaublad op afstand (.rdp bestand)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 15:31:25 »
Hoi,

Ik moet voor mijn stage school contact maken met een bureaublad op afstand, zo dat ik thuis mijn roosters e.d. kan bekijken. Hiervoor ga ik naar de website van de school en daar moet ik een .rdp bestand downloaden. Deze kan ik niet openen, weet iemand hoe ik toch contact kan maken met het bureaublad van de school.

Groet,

Joost Meijer

rdp bestand waarschijnlijk door systeem beheerder uitgegeven,school werkt met windows ! zou systeembeheerder benaderen en uitleggen dat je met linux ubuntu werkt

er is nog wel een optie maar vermoed dat deze optie niet de bedoeling van systeem beheerder is ;) zie link
remote desktop

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: bureaublad op afstand (.rdp bestand)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 15:48:32 »
Open de .rdp in Tekst-editor. Daarin staan alle inloggegevens, die je kunt gebruiken met Toepassingen > Internet > Terminal Server Client.