Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tijd van een film word niet goed weergeven. Nodig voor synchronisatie van sub.  (gelezen 895 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik heb hier op mn ext HDD een video staan met daarnaast de ondertiteling in srt formaat. Ondertiteling loopt niet helemaal synchroon. Dus, daarom wil ik met Gaupol de ondertiteling synchroniseren. Dat synchroniseren kan ik op zich wel, maar de film geeft de tijd niet goed aan. Ik ben nl. het tijdstip nodig dat het laatste bericht van de ondertiteling in beeld moet komen staan. De videoplayer mpv en ook andere videospelers denken dat de film maar ongeveer 4 min lang is. Na deze 4 min speelt de film gewoon door. De film duurt rond de 3 uur. Voor de synchronisatie is van belang dat de videoplayer de verstreken tijd goed weergeeft.
Hoe pas ik het videobestand aan, zodat de tijd juist word weergeven?

Videoformaat:
Dimensions:   352 x 288
Codec:      MPEG-1 Video
Framerate:   25 frames per second
Bitrate:    3295 kbps
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 15:41:29 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Op deze site https://forum.videohelp.com/threads/296940-MPG-Time-Length-Error staat dat bij het converteren naar een ander formaat de duur van de film word gecorrigeerd:

ffmpeg -i film.mpg film.avi
Mijn vraag hierbij is: Blijft de film even scherp?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline vanadium

  • Lid
De video blijft enkel even scherp als er geen omzetting van videoformaat (of zelfs hercoderen naar hetzelfde formaat) gebeurt). Je kan de avi tijdelijk gebruiken om je juiste tijdstip te weten te komen. Eens de ondertitel goed is, wis je de avi terug en ga je weer verder met het origineel.

Je mpg eens splitsen in afzonderlijke video en audio bestanden, en die terug "muxen" in één mpg bestand zou het probleem wellicht ook kunnen oplossen, zonder kwaliteitsverlies.