Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.  (gelezen 1341 keer)

locky

  • Gast
geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.
« Gepost op: 2007/05/09, 22:03:27 »
Hallo
Ik heb net een logitech S200 Speaker system gekocht, maar krijg er geen geluid uit. Noch onder win, noch onder linux. Mijn geluidskaart allicht... Type? Dat weet ik niet? Iemand raad want ik zou graag toch muziek willen beluisteren of leuke sites met geluid bekijken. Iemand raad?

Alvast bedankt.

Bart en Sandra.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/09, 22:27:42 »
wat zegt dit:
amixer info

Doe ook eens dit in je terminal:
alsamixer
kun je nu met je muis de knopjes tot net in 't rood omhoogschuiven?
Eventueel moet ge eens proberen om alsamixergui te installeren via synaptic. Dat helpt bij sommige mensen toch.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

locky

  • Gast
geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/22, 10:44:14 »
Hallo Bartek

Bedankt voor je snel bericht, sorry voor laat antwoord. Alsmaar druk druk druk druk...
Bizaar maar waar, de volgende keer opgestart en het werkte. Waarom? Weet ik niet. Maar ik test wel nog eens later uit, wat je me aanraadde.
Nogmaals bedankt!

Ik heb wel een ander probleempje... Ik wil bestanden van mijn win xp (ntfs) partitie die gemount is kopieren en branden op cd of dvd. Jammer genoeg kan ik dit niet via de 'cp' (copy) commando. Er zijn spaties in het pad. Hoe deze veranderen?
Via de interface kopiëren/plakken krijg ik de melding dat er te weinig plaats is op de doellocatie, wat niet het geval is.
Weet jij een oplossing?

Nogmaals bedankt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/22, 14:49:35 »
Je kan die bestanden toch selecteren om gebrand te worden in gnomebaker?
Dan hoeft er niks gekopiëerd te worden, behalve dan naar de cd/dvd ;)

Spaties kan je wel omzeilen:
Voor de spatie moet je een "\" typen, bijvoorbeeld /media/windowsschijf/Mijn\ Documenten/dit\ is\ een\ bestand\ met\ spaties.bla

Je kan ook aanhalingstekens rondom plaatsen.

Wat ook nog kan is het kopiëren doen met de standaard verkenner (nautilus) of mc.

locky

  • Gast
geen geluid uit S200 Speaker system Logitech.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/22, 20:33:06 »
Hallo
Alles selecteren via gnomebaker ging perfect. Maar branden gaat klaarblijkelijk niet. Er zijn spaties in verschillende namen van mappen en bestanden wat het branden misschien verhindert.
heb mijn project via gnomebaker bewaart, maar krijg het niet meer geopend krijgen...
Misschien komt het doordat het een lege dvd autodetecteert en zo gnomebaker in de war stuurt... (misschien wat simplistisch gezegd... zolang we elkaar maar verstaan...).
thx voor je hulp.