Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Out of Range  (gelezen 1042 keer)

bert56

  • Gast
Out of Range
« Gepost op: 2008/05/31, 12:35:13 »
Volgens mij al vaker over gesproken maar met het zoeken op het forum kom ik er niet uit.

Oude PC waar Ubuntu 5.10 perfect op draaide en die ruim voldoet aan de hardware eisen voor Xbuntu heb ik Xbuntu laatste versie geïnstalleerd.

Na installatie en bij eerste boot is het gelijk einde verhaal ik krijg de volgende melding en kom er ook niet meer in:

Out of Range
46.4 KHz / 43 Hz

Kan iemand mij wat tips geven hoe ik dit probleem moet gaan oplossen.



Bert

xubuntufan01

  • Gast
Out of Range
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 12:53:12 »
Citaat van: bert56
Volgens mij al vaker over gesproken maar met het zoeken op het forum kom ik er niet uit.

Oude PC waar Ubuntu 5.10 perfect op draaide en die ruim voldoet aan de hardware eisen voor Xbuntu heb ik Xbuntu laatste versie geïnstalleerd.

Na installatie en bij eerste boot is het gelijk einde verhaal ik krijg de volgende melding en kom er ook niet meer in:

Out of Range
46.4 KHz / 43 Hz

Kan iemand mij wat tips geven hoe ik dit probleem moet gaan oplossen.



Bert
Ik het het niet zeker maar volgens mij heeft 46,4 Khz/ 43 Hz iets te doen met de de verversings-frequentie van je beeldscherm of grafische kaart. Waarschijnlijk ligt het aan de X.org-configuratie. Een idee is om alleen de veas-driver te installeren. Je hebt dan niet zo'n fraai grafisch beeld meer. Verder zou ik zoeken binnen dit forum op begrippen als xserver, xorg, en dergelijke. Misschien, dat je daar het antwoord dan vindt.

Vriendelijk groet,

Xubuntufan01

PS: Ik ga binnenkort starten met een ondersteuningspunt voor Ubuntu in Uden. Dat is Noord-Oost Brabant.

bert56

  • Gast
Out of Range
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 13:07:02 »
Bedankt voor reactie! Denk inderdaad dat ik het in die richting moet zoeken maar weet nu niet hoe ik toegang krijg tot het systeem. Onder Ubuntu draaide de pc op 1280x1024 met de ATI Kaart.


Bert

Offline lcup

  • Lid
Out of Range
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/31, 13:12:34 »
Als je een tweede monitor hebt, hang die er dan eens aan en bekijk of verander de instellingen van de videokaart. Ik denk ook dat de monitor het aangeboden signaal niet kan verwerken en er dus uit beveilging mee ophoudt.

bert56

  • Gast
Out of Range
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/31, 13:24:14 »
De monitor die ik gebruik is een FLATRON L1919S van LG (1280x1024)

Zal er wel eens wat anders aanhangen, eigenlijk niet aan gedacht.


Bert

Offline jan11000

  • Lid
Out of Range
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/31, 14:30:59 »
ubuntu 8.04,
opstartenin safe mode , laatste keuze nemen, hier word je hardware onderzocht en ingesteld, tav videokaart en monitor, hierna heb je wel de goede instellingen.
Wel na het booten de video driver installeren.