Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine  (gelezen 576 keer)

Offline sosso

  • Lid
wine
« Gepost op: 2011/10/01, 14:24:59 »
Forum

Ik wil het programma wine gebruiken, om enige windows programma binnen te halen, wat niet lukt met ubuntu 10.4.

Moet ik dan ook een virus beschermer installeren?

B.V.D
sossorn

Offline HarzG

  • Lid
Re: wine
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/01, 14:51:38 »
antivirus: Dat hangt ervan af wat je met de programma's wilt doen.
wine: Niet alle Windows-programma's werken in wine. Met name programma's die met MS .NET werken, kunnen alleen met ingewikkelde configuraties geïnstalleerd worden. Ik ken bijv. een woordenboek dat niet te installeren is.

Welke programma's heb je nodig waarvoor je nog geen Ubuntu-programma hebt gevonden?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: wine
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/02, 10:39:11 »
Vaak zijn er alternatieven (maar niet altijd). En virus scanner hoeft niet zolang je oppast natuurlijk ;) Zolang je weet welke software je gebruikt (geen piratenbaai spul dus) dan zou het niet gevaarlijk moeten zijn.
Maar zoals HarzG al vroeg, welk programma?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jan11000

  • Lid
Re: wine
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/02, 11:01:03 »
Zoek naar echte linux software, dit is veel beter, voor stabiliteit en virussen. Dit is het beste wat je kunt doen.

Anders kun je in virtualbox windows draaien, en hier je windows programma draaien, en via map delen de files naar linux halen. Ja dit gebruik ik ook voor 2 programma's.
Zelfs een nieuwere ubuntu gebruik ik zo ook om 1 programma te laten werken, voor dit programma is voor ubuntu 10.04 geen programma gemaakt.

Je kunt ook virtualisatie met seamless werken, dan loopt windows op de achtergrond, maar je windows programma zit in linux, dan zie je windows niet. je hebt wel geloof ik een extra windows balk onder in het scherm.
Kijk eens bij youtube voor films hierover. http://www.youtube.com/watch?v=Y0Ozb0yFkXo
Hier mee zoeken voor meer voorbeelden: ubuntu+seamless