Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmlinuxold enz.  (gelezen 805 keer)

vmlinuxold enz.
« Gepost op: 2007/07/10, 07:53:13 »
Beste forumlezers,

Ik ben een greenhorn wat betreft Linux en werk sinds een paar weken met Ubuntu Feisty Fawn 7.0.4. Alles loopt prima tot nu toe, lekker snel en soepel. Het gebruik van Windooz Ikspee heeft al bijna het 'weggooipunt'  bereikt! ;)
Een vraagje: Al zappende door de bestanden ontmoette ik vmlinux.old en initrd.img.old. Ik zie dat deze files betrekking hebben op kernelversie 15, de tweede optie van boven in het zwarte dualbootopstartscherm. Heb ik het goed dat ik deze bestanden zonder problemen kan deleten?

Alvast dank voor een reactie.

John

Offline gercokees

  • Lid
vmlinuxold enz.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/10, 14:08:41 »
Hoi hoi,
Tja, ik ben ook niet de expert met de meeste ervaring, maar ik heb wel een duidelijke stelregel voor mezelf:
Als het werkt: Afblijven!!
However, ik zit overal aan, en dan blijf ik vreselijk met de gebakken peren zitten. Vrouw boos: "Schat, de computer doet het niet meer" (weet ik, k heb weer ergens aangezeten :-))
Hoe dan ook, ik zou zeggen dat je deze weg kunt gooien, gezien het ".old", maar ik zou het niet doen. Je wint er nauwelijks ruimte mee.... Zeker als je niet zeker weet wat je aan het doen bent.
Je weet nooit waar het later nog eens handig voor is....
Groet,
Gerco-Kees
<><

SSRA

  • Gast
vmlinuxold enz.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/10, 14:12:34 »
Waarom zou je het risico nemen om mogelijk essentiƫle bestanden verwijderen, om zo een stuk of paar kilobytes te winnen terwijl je tegenwoordig honderden gigabytes vrije schijfruimte hebt?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
vmlinuxold enz.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/10, 14:23:35 »
Die bestanden moet je gewoon laten staan.
Zo groot zijn ze niet, en als je ze weghaalt kan het voor serieuze problemen zorgen.

vmlinuxold enz.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/11, 01:16:21 »
Dank voor jullie reacties.
Ik laat die bestandjes idd maar beter staan. Ze doen geen kwaad en hebben een te verwaarlozen omvang.