Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2  (gelezen 1801 keer)

steff

  • Gast
Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2
« Gepost op: 2008/09/22, 15:55:16 »
Mensen,

Na een aantal uren zoeken op internet heb ik niet kunnen vinden wat ik zoek. Ik heb wel wat gevonden maar dat was Spaans, jammer.

Ik ben op zoek naar een manier waarmee ik het bandbreedte verbruik van een virtual host kan meten van mijn apache2 webserver. Heeft iemand enig idee waar ik op moet zoeken of wat ik moet gebruiken?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Met vriendelijke groeten,

Stef

Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/22, 22:49:09 »
Is mrtg iets voor je? Zit in Synaptic. Zijn nog twee pakketten die je kan installeren. Site http://oss.oetiker.ch/mrtg/doc/mrtg-unix-guide.en.html

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

steff

  • Gast
Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/23, 16:42:54 »
Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Maar is dit niet net zoiets als bmon, het verkeer te meten wat realtime bezig is?
Kan ik hiermee bijvoorbeeld ook maandelijks kijken wat ik gebruik? (ik wil er namelijk zelf ook op mijn verbruik letten)

Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/25, 20:56:42 »
Bmon is voor gebruik in de terminal, mrtg is ook voor in de terminal heeft veel pakketen extra en van anderen. Als je op de link klikt kan je op de site een demo zien, dagelijks, weekelijks, maandelijks en jaarlijks, deze laatste optie is niet zo zuiver, laat wel goed de pieken zien in het data verkeer. Verder is de site goed gedocumenteert, vind ik. Dit bijv over Apache http://howto.aphroland.org//HOWTO/MRTG/ApacheWithMRTG  UTF8 wordt niet ondersteund.
Verder zou ik het niet weten, misschien een van de andere forumleden?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bandbreedte verbruik meten per virtual host in apache 2
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/25, 21:02:07 »
webalizer, AWStats?