Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CALDAV o.g. server installeren  (gelezen 4267 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
CALDAV o.g. server installeren
« Gepost op: 2020/06/23, 21:12:57 »
Hoi,
Wie heeft er ervaring met het installeren van een CALDAV server en kan mij daarin adviseren?

Wat wil ik:
Ik wil mijn eigen calender en contactpersonen server installeren bij mijn webhoster om niet meer afhankelijk te zijn van de diensten van Google, maar wel mijn agenda en mijn contactpersonen met meerdere mensen te kunnen synchroniseren, bijvoorbeeld via Thunderbird.

Wat heb ik:
Een hostingsprovider met SSH en FTP toegang.

Waar denk ik aan:
Hier aan: https://www.calendarserver.org/QuickStart.html
Maar ik heb geen idee of ik dat via ssh kan installeren en of het ook doet wat ik er van verwacht.

Dank voor een reactie.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline MKe

  • Lid
Re: CALDAV o.g. server installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/24, 07:09:13 »
Ik doe dat met owncloud en zou dat nu met nextcloud doen.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: CALDAV o.g. server installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/24, 08:34:06 »
@MKe: dank je voor je reactie. Weet jij ergens een goede beschrijving hoe ik dat in zou moeten richten / installeren?

Overigens, ik weet niet of mijn hostingprovider een cloudachtige dienst toe staat ... Daarom keek ik meer naar calendarserver.org
« Laatst bewerkt op: 2020/06/24, 08:36:07 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline MKe

  • Lid
Re: CALDAV o.g. server installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/24, 16:21:51 »
Je moet vooral de juiste php versie hebben. Verder is owncloud niet heel anders dan een ander php gebaseerd systeem. Misschien dat je voor file sharing ook WebDAV nodig hebt, maar dat weet ik niet meer. Owncloud en nextcloud hebben zelf wel beschrijvingen hoe je het moet installeren. Dit lijkt erg op hoe dat b.v. ook met wordpress moet.

Offline rico70

  • Lid
Re: CALDAV o.g. server installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/25, 19:11:20 »
Ik heb mijn kalender bij mailbox.org, werkt perfect met Thunderbird en mijn android devices

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: CALDAV o.g. server installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/28, 14:13:16 »
Voorlopig maar even ondergebracht bij The Good Cloud / NextCloud en bij GMX
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.