Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hoe krijg ik een flash stream door de router?  (gelezen 2716 keer)

[opgelost] Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Gepost op: 2012/01/16, 20:11:33 »
Ik heb een http stream draaien op poort 8888 van een lokale machine. Wanneer ik op een willekeurige computer in het lokale netwerk in een browser het lokale adres (http://192.168.1.40:8888/stream.flv) gebruik, dan gaat deze de stream downloaden. Ik wil nu extern deze stream ook kunnen benaderen. Nu heb ik in mijn router (speedtouch 780) port forwarding ingesteld:

protocol: tcp
port range: 8888-8888
translate to: 8888-8888

en deze gekoppeld aan de lokale machine: 192.168.1.40

Wanneer ik nu via het externe adres van de router probeer deze stream te benaderen, dan wordt deze niet gevonden. (http://xx.xx.xx.xx:8888/stream.flv)

Hoe krijg ik de router zover dat deze extern toegang geeft tot de lokale machine?
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/18, 17:00:57 door Thomas de Graaff »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/16, 20:47:18 »
Moet je de range van de poorten niet iets verbreden?

Van 8887 > 8889 bijvoorbeeld.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/16, 21:21:15 »
Trouwens, ik weet  niet of je aan het testen bent maar dit zie ik nu ;)



Ziet er naar uit dat het toch wel werkt Thomas :)
Is het een hamsterhok oid?  ik laat de stream nog ff lopen :D

Edit@21:29u Blijkbaar ben je er mee bezig, Beeld net op zwart en nu wil het weer niet laden.

Edit2: Is je upload wel voldoende, Want dat gevoel bekruipt me nu namenlijk.
Als je niet voldoende upload krijgt van je isp kan je dit ook gebeuren, Want de verbinding is er wel, De browser blijft laden en geeft geen 404
« Laatst bewerkt op: 2012/01/16, 21:49:25 door chris. »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/16, 22:12:32 »
Misschien moet je naast tcp ook udp verkeer forwarden?
Overigens kan ik wel verbinding maken en wordt er wat gedownload met 25 tot 30 KB/s, maar ik zie verder niks.

Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/17, 00:09:27 »
Hey,
blijkbaar werkt het dan toch, zal het idd. wel de upload zijn die niet goed genoeg is. Ik zal de stream eens wat kleiner maken morgen. :)
Thx.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/17, 05:32:28 »
Ik zou toch je ip adress weghalen, ivm hacken.

Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/17, 10:51:20 »
Is het een hamsterhok oid?  ik laat de stream nog ff lopen :D

Het is een muizenhok. :)

Ik was enige tijd terug bezig met het ontwikkelen van een open onderzoeksproject voor scholieren. Dat project heb ik stopgezet, mede omdat de kleine rfid tags die er voor nodig zijn niet in kleine hoeveelheden te bestellen zijn. Nu ben ik bezig met een kleine spin-off. Ik wil een onderzoekje doen naar altruïstisch gedrag van muizen, met open technologie. Het idee is als volgt. Er is een automatisch voedermachientje die vanaf een computer bedient wordt, er is een renwiel, wat je op de foto ziet, waarvan je de afstand en snelheid kan meten, en er is een lampje dat kan knipperen. Mijn muizen zijn gek op pijnboompitten, dus die komen in dat voedermachientje. Eén keer per dag gaat het lampje knipperen. Op dat moment zal zodra er een muis in het renwiel gaat lopen de voedermachien gaan draaien. Zodra de muis stop, stopt ook het draaien van de voedermachien. Als de voedermachien een rondje heeft gemaakt, valt er een of een paar pijnboompitten in de voerbak. Dat is de opzet.

Het idee is dat de muizen leren dat zodra het lampje knippert, en ze gaan vervolgens in het renwiel rennen, dat er dan pijnboompitten in de voederbak komen. De interessante vraag voor mij is, hoe lossen de muizen het probleem op dat de muis die in het renwiel zit, en dus zorgt dat de pijnboompitten komen, tevens de muis is die als laatste bij de voederbak is, en dus een grote kans loopt geen pijnboompit te krijgen. Er zal dus een muis moeten zijn die zich opoffert om in het wiel te gaan rennen. Is dat iedere keer dezelfde muis? Wisselen de muizen dat af? Is het de muis met de laagste rang, of is het de baas muis? Of doen ze allemaal een klein stukje, net zolang tot de pijnboom pit valt. Of gaan ze gewoon net zolang zitten wachten tot een andere muis in het wiel gaat tot het knipperen weer stopt. Allemaal interessante vragen. :)

Omdat ik denk dat er meer mensen zo'n experiment leuk vinden, en ik reclame voor open source wil maken (arduino, apache, ubuntu etc.) bouw ik er een website omheen zodat mensen het experiment kunnen volgen, en zelfs mee kunnen doen. Er komt dagelijks een knop op de website waar bezoekers het experiment mee kunnen activeren (zodra op de knop is gedrukt gaat het lampje knipperen). Vervolgens kan men via de stream kijken wat de muizen gaan doen. Op de site zal ook een countdown teller zichtbaar zijn die aftelt naar het moment dat het volgende experiment kan beginnen (de start knop verschijnt).
« Laatst bewerkt op: 2012/01/17, 11:13:49 door Thomas de Graaff »

Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/17, 13:44:02 »
De muizen hoeven niet aan de bak hoor. Alleen als ze zin hebben in een pijnboompit. Ze krijgen verder voer dat ze erg lekker vinden "JR farm Wellness-Food für Ratten":
Citaat
JR Farm Wellness-Food voor ratten – het feelgood-voer met 5 % rijst, zonder kunstmatige kleurstoffen. Meer dan 25 verschillende componenten, daarvan 5% rijst en geselecteerde kruiden zoals brandnetel en pepermunt, waardevolle ginseng en heerlijk ruikende salie, maken deze licht verteerbare mix tot een smaakbelevenis voor alle ratten.
Samenstelling:
Granen, plantaardige bijproducten, vruchten, groente (2% Salie, 0,2% pure ginseng), week- en schaaldieren, vlees en dierlijke bijproducten, vis en bijproducten van vis, oliën en vetten, ei en eiproducten, gist, algen, plantaardige eiwitextracten, mineraalstoffen & vitaminen

Ze zijn vrij kieskeurig, pelletvoer eten ze niet. Dus dat ze van de honger maar aan de pijnboompitten moeten is niet het geval. ;)

En wat het nut er van is? Nou, we zitten in Europa met een soort gelijk dilemma. Sommige landen moeten anderen helpen in het voordeel van allen. Misschien dat de politici nog iets kunnen leren van hoe muizen zo'n probleem oplossen. :D
« Laatst bewerkt op: 2012/01/17, 13:53:12 door Thomas de Graaff »

Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/17, 14:41:48 »
Was ook niet echt serieus bedoelt Femke, dus als je er om kunt lachen, dan is mijn doel bereikt. ;)

Ik vind het gewoon interessant om het gedrag van muizen te bestuderen. Maar ik ben het met je eens, dat is waarschijnlijk net zo nuttig als paardrijden. Grotendeels ter verhogen van het eigen vermaak, wat tenslotte de reden dat de meeste mensen huisdieren hebben. Er zijn natuurlijk ook nog wel mensen die dieren houden omdat dat nuttig is, die katten houden om muizen te vangen, of honden om het terrein te bewaken, koeien om te melken etc. maar dat komt toch niet zo veel meer voor.

Re: Hoe krijg ik een flash stream door de router?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/18, 17:00:35 »
Opgelost. Het was idd. een kwestie van bandbreedte waarschijnlijk waardoor de verbinding niet gemaakt werd. Nu loopt het in ieder geval prima.

http://www.thomasdegraaff.nl/test/