Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lettertypes verdwenen?  (gelezen 372 keer)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
lettertypes verdwenen?
« Gepost op: 2012/10/04, 13:52:39 »
Nieuwe installatie, nieuwe horizon en nieuwe probleempjes  :D

Nu heb ik bij mijn gloednieuwe Ubuntu 12.04 alle true type lettertypes van Microsoft erop gezet, maar ik zie ze nergens. Dus als ik ze ergens wil instellen, dan kan dat niet, omdat ze niet in de rij staan bij 'lettertypes'. Bijv. in Thunderbird en in Firefox. Weet iemand wat ik daaraan kan doen? Ik werk altijd met Verdana en dat wil ik graag weer!

Alvast veel dank voor reacties!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: lettertypes verdwenen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/04, 15:10:58 »
Waar heb je ze precies neergezet? Als je het zo doet, dan zou het goed moeten gaan:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Hoe-installeer-ik-lettertypen-die-ik-heb-binnengehaald-gedownload-
(punt 12, linkerkolom)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: lettertypes verdwenen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/04, 16:18:00 »
 Ehm Pjotr, ik heb ze gewoon geïnstalleerd via het softwarecentrum? Dat wás altijd genoeg, als ik het me goed herinner, hoewel ik ergens nog een oude cd moet hebben, waar ook nog een heleboel lettertypes op staan ... moet k eens uit de kast halen. Maar die van Ubuntu zelf hoef je verder niet te installeren, doet ie zelf al. Daar zitten alle normale types toch tussen of herinner ik het me niet correct?

Is 3 jaar geleden dat ik een laptop geinstalleerd heb, misschien moeten die ouwe fonts eens ...

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
[OPGELOST] Re: lettertypes verdwenen?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/04, 16:30:17 »
ok ouwe cd gevonden, maar ik zweer je plechtig dat ik geen map '.fonts' heb! Da's raar ... wel .fontconfig, maar daar zitten een paar vage bestanden in, zoals deze:
/home/sophia/.fontconfig/6d41288fd70b0be22e8c3a91e032eec0-le32d4.cache-3

ook niet .lettertypen ofzoiets. waar zou die map nou uithangen? kan hem ook niet vinden met de dash dinges

O zie het al: als u hem niet hebt, maak hem dan! gniffel
« Laatst bewerkt op: 2012/10/04, 16:35:48 door Sophia »